- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (476 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (156 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (116 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Szybko odzyskali skradzione auto (63 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (221 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-08 17:59
Z ubolewaniem i wielkim
żalem stwierdzam, że inaczej już się nie da....Nie ma możliwości wybudowania innej dodatkowej i alternatywnej trasy komunikacyjnej do gminy Kosakowo. Były i są oraz będą tylko dwie drogi : ul.E.Kwiatkowskiego i ul. X. Czernickiego i ul.Płk.Dąbka-. Nie da się .....Na nic tu się nie zdadzą i nic nie wniosą kolejne utyskiwania,użalania i wulgaryzmy...Korki były,-są i będą....Wincyjj budować w gminie Kosakowo-wyncyj i wyncyj,a korki będą jeszcze większe....
- 13 2
-
2019-06-08 18:04
Rondo turbinowe
Jedyne rozwiązanie rondo turbinowe jak na Marynarki Polskiej albo Budowlanych
- 1 5
-
2019-06-08 18:10
Dyskusje (1)
I tak będzie szczurek z samorządnością dyskutował, zastanawiał się, planował i wizualizował aż do wyborów. Przed wyborami coś tam zbuduje (na przykład rondo na zad*piu albo pasy wymaluje), obieca rozpoczęcie potężnych inwestycji zaraz po wyborach i ciemnogród zagłosuje po raz kolejny za grabażem Gdyni. A po wyborach się z szumnych zapowiedzi wycofa i tak się to kręci.
- 16 0
-
2019-06-08 22:10
nic dodać nic ująć
- 2 0
-
2019-06-08 18:22
Na taki stan rzeczy
narzekają chyba wszyscy ci którzy od niedawna mieszkają w Gdyni....Co ma tzw."piernik do wiatraka"-że ościenne gminy rozwijają się w błyskawicznym tempie, a m.Gdynia (Urząd Miasta i Prezydent)-mają za to ponosić odpowiedzialność ? Czyli co ? Aby sąsiednie gminy mogły bez problemu w niczym nieskrępowany sposób zabudowywać dawne pola uprawne i jednocześnie powiększać na maxa inne tereny inwestycyjne to Prezydent Gdyni i urzędnicy powinni wcześniej to przewidzieć i wyjść naprzeciw potrzebom sąsiednich gmin i powiatów oraz ponosić olbrzymie nakłady inwestycyjne i rozbudowywać istniejącą sieć dróg albo teraz budować jeszcze inne ? I tak wszystko co nawet w małym stopniu jest robione -dorażnie- to beneficjentami tego są gminy ościenne. Prezydent Gdyni nie ma prawa i żadnych uprawnień by zabraniać budowy dróg ( ul. H. Derdowskiego/ 2km/- z Kosakowa do Pogórza) i powstawania też zabudowy mieszkaniowej oraz rozwoju przemysłu u sąsiadów ( kiedyś było tam "klepisko"-teraz będzie San Francisco)..... Nie można też nikomu zabronić korzystania z sieci dróg miasta Gdyni...
- 5 7
-
2019-06-08 18:27
Czyste SF
- 4 0
-
2019-06-08 18:54
Dalej głosujcie na szczurka
- 11 4
-
2019-06-08 19:02
Od Mechelinek to się odczepcie
- 1 5
-
2019-06-08 19:09
za dużo stołków do obalenia, gdyby dopuścić kolej i promy...
Paradoks, mieszkamy nad wodą, a zbiorowego transportu wodnego u nas prawie nie ma. Pomijając prywatne, sezonowe inicjatywy typu prom z Rewy do Jastarni. O Żegludze Gdańskiej nie wspominam, bo te jednostki dawno nie powinny pływać (złom i trucie środowiska). Niestety, dopuszczenie ruchu wodnego i kolejowego wymusiłoby redukcję spółek 'autobusowych' - a tam, za dużo stołków do obalenia. I tak trwamy w matni. Co do kolei - tory na Oksywie w sumie nowe są, bo wymieniane na potrzeby portu i wojska. Oczywiście, perony pasażerskie nie spełniają już 'unijnych norm' , ale powaga muszą spełniać? Myślę, że to przerost formy nad treścią.
- 5 0
-
2019-06-08 19:10
Natentychmiast rzondam:
swojego własnego pasa dla mojego tdi , pieciopasmowych ścieżek rowerowych i przystanku trolejbusowego pod mojom klatkom.I gdzie ci wszyscy ludzie jezdza w dzien?Normalni o dziesiątej pracują.A wieczorem to spac kurna hata a nie.Jeżdzo i tamujo ruch.i trują środowisko.no i żądamy z grażyną lotniska w redłowie.z połaczniem lotniczym do auchan.
- 8 1
-
2019-06-08 19:11
Trzeba mimo wszystko (1)
pochwalić tego czytelnika-autora bo człowiek jednak myśli,a nie tylko narzeka.
Dał kilka propozycji czy tam przykładów i jak zwał tak zwał ale jest w tym jednak logika.
Te pomysły powinne podchwycić i zainteresować się też takie instytucje co rzekomą mają coś wspólnego z innowacyjnością i nauką z technologią. Podpisuję się pod pomysłem reaktywacji linii kolejowej i uruchomieniem ruchu pociągów na trasie Gdynia Główna przez Chylonię do Gdyni Oksywia. Przecież w korkach na estakadzie stoją też mieszkańcy Pogórza Dolnego, Obłuża Centrum i Oksywia. Od Chyloni uruchomić -odtworzyć dwa przystanki (Pogórze i Obłuże) z końcowym na Oxy (Oksywiu).
Ale trzeba zacząć coś w temacie działać...- 8 1
-
2019-06-09 06:47
Jak będą zamontowane ekrany, to ok!
Wszystko fajnie...Tylko już od kilku lat jest wzmożony ruch pociągów towarowych, ale ekranów nie zamontowali.... Mieszkańcy ul. Boisko, Kuśnierskiej czekają cierpliwie... W nocy nie otwierają okien, bo hałas, a warto się przespać przed pracą...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.