- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (284 opinie)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (166 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (67 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (228 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-08 19:11
Nie buspas tylko po dwa pasy. W korkach stoją głównie samochody.
Buspasy na poziomie jezdni to jeden z najgłupszych "wynalazków". Przez większość czasu buspasy są puste. Raz na kika / kilkanaście minut przejeżdża jeden autobus - i tyle. W międzyczasie mogłoby spokojnie przejechać kilkadziesiąt jak nie więcej samochodów - łącznie wiozących więcej ludzi niż te autobusy.
To przecież samochody stoją w korkach i je tworzą. Buspasy usprawniłyby tylko podróż komunikacją miejską - mieszkańcy północy Gdyni i okolicznych miejscowości dalej staliby w korkach jak dziś.
Jedynym rozwiązaniem jest poszerzenie Kwiatkowskiego na całej długości do Płk. Dąbka, a najlepiej budowa bezkolizyjnego skrzyżowania z wiaduktem w stronę Kosakowa, który umożliwiałby przejazd samochodów bez zatrzymywania się na skrzyżowaniu.
Korki tworzą się z powodu podwójnych świateł - jednych na Dąbka i drugich na skrzyżowaniu z Derdowskiego koło Szperka. Setki samochodów, które jadą dalej na północ stoją na światłach blokując przejazd wszystkim.
Zrobienie przelotu Kwiatkowskieg nad Dąbka i połączenie z Derdowskiego już za Szperkiem, pozwoliłoby kompletnie oddzielić mieszkańców północnych dzielnic Gdyni i mieszkańców gminy Kosakowo.- 9 3
-
2019-06-08 19:14
Jak to jak odkorkować?
Wymienić szczura na kogoś normalnego i się samo odkorkuje...
- 13 1
-
2019-06-08 19:14
Jo ty chłopie (1)
masz rację .Tylko kto da na to pieniądze ?
To jest głównie w interesie gminy Kosakowo. Gdynia w latach 90-tych zainwestowała grube miliony abyś mó jeżdzić drugą jezdnią Dąbka w stronę Suchego Dworu i ten wiadukt też wybudowano ze środków m.Gdyni. Kosakowo chyba jeszcze nie dało jak na razie żadnej konkretnej sumy-cały czas gdynia i tylko Gdynia finansuje te inwestycje....- 7 4
-
2019-06-08 19:31
No tak, lepiej wydać na kolejny biurowiec przy Piłsudskiego. Jakoś na to kaska zawsze się znajduje
- 1 1
-
2019-06-08 19:17
Gdynia XXI w.
Tylko presja obywatelska zmusi zasiedziałą w Ratuszu paczkę do aktywności na rzecz mieszkańców.
- 9 1
-
2019-06-08 19:24
Sposób na korki.. (1)
W dni parzyste jeżdża tylko pojazdy z ostatnią cyfrą parzystą lub literą parzystą w alfabecie , a w dni nieparzyste jeżdża tylko pojazdy z cyfrą nieparzystą lub taką literką....Może coś to da ?
- 3 6
-
2019-06-09 21:05
Nic nowego. Już to przerabiałem za czasów słusznie minionych.
- 0 0
-
2019-06-08 19:31
Kropla w morzu potrzeb. (2)
W Rumi zrobić węzeł przesiadkowy i dalej po istniejących już przystankach: Gdynia Rzeźnia - Gdynia Port - Gdynia Pogórze - Gdynia Obłuże Leśne - Gdynia Obłuże - Gdynia Port Oksywie. Pociągnąć tory dalej przez działki do istniejących już torów przy lotnisku i wybudować linię przez Kosakowo - Pierwoszyno - Mosty - Rewę i w Mrzezinie połączyć z linią 213. Teraz brzmi to może i absurdalnie, ale przy tym tempie rozbudowy, za 20 lat z Gdyni do Rewy będzie jechać się 3 godziny ;)
W ogóle pamięta ktoś nieistniejącą już linię kolejową numer 263: Swarzewo - Łebcz - Starzyński Dwór - Radoszewo - Kłanino - Sławoszyno - Krokowa? Komu to przeszkadzało? Że nierentowne?
Jakoś w Czechach nie polikwidowano tysięcy kilometrów linii kolejowych i pociągi zatrzymują się nawet we wioskach liczących 200 mieszkańców. Jakoś nikomu do głowy nie przyszło, żeby likwidować nawet te nierentowne połączenia. Puszczają przez te małe wioski "motoraka" z 55 miejscami siedzącymi, 40 stojącymi i nie telepią się ludzie samochodami w pojedynkę, generując przy tym korki.- 11 0
-
2019-06-08 21:44
Wiem, pamiętam.
Wiem, że istniała taka linia (Swarzewo-Krokowa), a teraz w miejscu tej linii wybudowano ścieżkę rowerową. Zresztą podobnie zrobiło się z linią Kościerzyna-Pszczółki.
Pamiętam, że w Minkowicach (pow. wejherowski teraz) był niestrzeżony przejazd kolejowy przez tę linię na takim wysokim najeździe...- 0 0
-
2019-06-08 21:55
Czechy - niedościgły dla nas wzór rozsądku i zdrowego konserwatyzmu
Funkcjonowanie ich sieci kolejowej to bajka.
- 0 1
-
2019-06-08 19:32
Uwaga b.ważna informacja.
jakby ktoś był chętny na wybudowanie drugiej (prawej jezdni) ul. E.Kwiatkowskiego ca 750 metrów to informuję,że w tym miejscu przebiega pod ziemią na głębokości 0.7-1 metra dwu rurowa magistrala ciepłownicza istniejąca od 43 lat. Aby nie było, że coś tam ktoś znowu "odkryje". Tam idzie linia przesyłowa CO-OPECU i dochodzi do węzła przy ul.Płk.St.Dąbka (na wys. bud.277)
- 5 0
-
2019-06-08 19:35
Bardzo prosto można odkorkować północ..
Pana Szczurka i Stępę przeprowadzić na Śmidowicza. Założę się, że w ciągu kilku miesięcy będzie gotowy do realizacji plan.
- 11 0
-
2019-06-08 19:45
Priorytety
Najpierw niech zbudują mosty nad przejazdami kolejowymi. Korków to nie zmniejszy A zwiększy, bo będą samochody będą częściej stać przed przejazdami
- 5 0
-
2019-06-08 19:51
W Gdańsku mają dobre rozwiązanie
Tam to mają tak , że są i te główne tory dla tych " skmków" . A w tych nowych dzielnicach tam w lasach tam Niedzwiadnik tam chyba Osowa to mają porobione te koleje tzw. " metropolitarne " . I jeszcze tramwaje. A w Gdyni to wszystko jeździ tymi wysluzonymi torami z Gdyni głównej do Cisowy.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.