• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna ulica zmieni się w woonerf. Prace potrwają ponad rok

Ewelina Oleksy
10 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przebudowa ulicy w sąsiedztwie Monciaka
Przesuń aby
porównać

Radykalnie zmienić ma się położona tuż przy dworcu w Sopocie ul. KolejowaMapka. Zapowiadana od dawna rewitalizacja w końcu zaczyna się ziszczać. Miasto ogłosiło przetarg, w którym wyłoni wykonawcę prac. Te mają wystartować już po wakacjach - w październiku.



Czy w Sopocie potrzebny jest kolejny woonerf?

Dzięki rewitalizacji ul. Kolejowej w Sopocie powstać ma kolejny woonerf, czyli przestrzeń pieszo-jezdna bez wydzielonych chodników i jezdni, gdzie pieszy może poruszać się całą szerokością drogi.

Inwestycja dostała pod koniec maja 15,2 mln zł dofinansowania w ramach rządowego programu Polski Ład.

Sopot czeka na oferty w przetargu do 23 sierpnia



Teraz urzędnicy ogłosili przetarg, w którym szukają wykonawcy inwestycji.

- Oferty na wykonanie kompleksowej przebudowy ul. Kolejowej w Sopocie można składać do 23 sierpnia - informuje Anna Dyksińska, rzeczniczka sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po przebudowie ulica Kolejowa stanie się woonerfem. Prace przewidziane są na ok. 13 miesięcy. Orientacyjna data rozpoczęcia i zakończenia inwestycji to: 1.10.2022 - IV kwartał 2023 r.

Wszystko o Polskim Ładzie w Trójmieście



Przesuń aby
porównać
Oprócz przebudowy układu drogowego miasto w ramach inwestycji zaprojektowało:
  • przebudowę koryta zamkniętego Potoku Haffnera,
  • przebudowę koryta zamkniętego Potoku Bohaterów Monte Cassino,
  • budowę i przebudowę sieci kanalizacji deszczowej, sieci wodno-kanalizacyjnej oraz oświetleniowej, elektroenergetycznej i teletechnicznej.

Zmieni się też:

  • oświetlenie uliczne,
  • zieleń,
  • mała architektura,
  • chodniki, które wyposażone będą w udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami,
  • powstanie zdrój uliczny - wodopojka, dekoracyjna zapora kolejowa, przeszklona gablota oraz ekrany zakrywające mury oporowe od strony kolei,
  • parkingi rowerowe.

Przesuń aby
porównać
- Oprócz ul. Kolejowej inwestycja swoim zasięgiem obejmie również ciągi pieszo-jezdne pomiędzy al. Niepodległości i ul. Kolejową oraz odcinki ulic: Podjazd Mapka(na odcinku od al. Niepodległości do ul. Kolejowej) i MarynarzyMapka. W ramach inwestycji zostanie także przebudowana ul. Podjazd, od alei Niepodległości do ul. Kolejowej. Przebudowie zostanie poddana także infrastruktura podziemna, głównie skanalizowane koryto Potoku Boh. Monte Cassino, w obrębie skrzyżowania Alei Niepodległości/Podjazd/SikorskiegoMapka - wymienia Dyksińska.

Działa już woonerf przy ul. Parkowej



W czerwcu otwarto już woonerf w Dolnym Sopocie, w okolicach ul. Parkowej. Oprócz ochrony przed podtopieniami mieszkańcy i turyści zyskali całkowicie nową przestrzeń publiczną. Zniknął podział na jezdnię i chodniki, a piesi mają tam do dyspozycji całą szerokość pasa drogowego.

Ta zmiana wygenerowała jednak pewne problemy, ponieważ radykalnie zmniejszyła się liczba dostępnych miejsc parkingowych dla mieszkańców. Czy tak będzie również w przypadku ul. Kolejowej? Czas pokaże.

Miejsca

Opinie (263) ponad 10 zablokowanych

  • Widocznie mamy sie nie źle (1)

    Skoro nadchodzi kryzys a my wydajemy na rzeczy zbędne.
    Niech miasto lepiej pomoże emerytom i partycypuje w kosztach ogrzewania.

    • 20 8

    • Tym emerytom co wyrzucają przez okno tysiące złotych falszywym policjantom

      A może tym co wynajmują swoje mieszkania turystom?

      • 1 3

  • A co z woonerfem na Pawiej w Gdyni ?

    Może Trojmiasto.pl to wyjaśni. Tyle o tym pisało. A tu cisza.

    • 6 2

  • zalosne!

    • 9 6

  • Betonoza

    Jeszcze większa betonoza... Jeszcze więcej kostki i bez, ażurowych płyt.

    • 13 5

  • Dlaczego wizualizacje zawsze przedstawiają słoneczny, letni dzień? (1)

    Projektantom przypominam, że nie mieszkamy w Miami!

    Dodatkowo część z tych zdjęć porównawczych jest brzydką manipulacją: zdjęcie "przed" strzelone w deszczowy, wczesnowiosenny dzień, a wizualizacja - letni dzień.

    • 28 5

    • Oczywiście na każdej musi być widoczny rowerzysta.

      Dlaczego nie ma tam pana w mycce? Przecież to antysemityzm w czystej postaci!

      • 2 0

  • strasny pomysł

    Parkowa to pomysł z kosmosu. Przejść się nie da, przejechać też, miejsc parkingowych na lekarstwo. PIesi uciekają przed rowerami i samochodami, mówiłem że taki burdel będzie.

    • 19 6

  • Po co ten woonerf. (1)

    Kto by miał tam spacerować i po co?

    • 18 7

    • Tam spaceruja setki podróżnych codziennie.

      Studentów UG, pracowników wielu miejsc. Zatem, tych spacerowiczów jest sporo.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Halo Gdańsk, kiedy coś takiego u nas? Warto brać przykład z Sopotu... (26)

    Jest u nas wiele ulic, które właśnie w ten sposób można by ożywić

    • 58 109

    • Ożywić? Kolejny, który myśli, że to ożywianie ulic. (14)

      Życie ulicy to mieszkańcy, a nie drący japę pijani turyści i przyjezdni z innych dzielnic. Wszystkie ulice tak ożywiane, wymierają. Normalni mieszkańcy uciekają z takich miejsc, a ich mieszkania stają się, albo biurami, albo chatkami kopulatkami dla przyjezdnych.

      • 41 18

      • (2)

        Taki wstyd i bzdury ze nawet się nie podpiszesz pod tym imieniem i nazwiskiem, ok boomer

        • 10 30

        • Tak jak i Ty.

          • 14 0

        • Nie boomer, tylko mieszkam w takim miejscu.

          Pomieszkaj trochę to zobaczysz jak to wygląda. Albo chociaż przejdź się wieczorem, poza sezonem, ulicą Piwną geniuszu. Policz ilość świateł w oknach.

          • 18 3

      • Doświadczenie Kopenhagi, wdrażającej od 1968 roku konsekwentny program stopniowego uwalniania kolejnych ulic i placów miasta (10)

        od jeżdżących i parkujących samochodów oraz naśladujących ją wielu innych miast świata wskazuje, że liczba klientów sklepów i lokali gastronomicznych położonych przy takich ulicach (w tym przy woonerfach) się zwiększa i kształtuje się na bardzo wysokim poziomie. Takie działania powodują ożywienie miasta z korzyścią zarówno dla mieszkańców jak i przyjezdnych.

        • 11 25

        • Owszem, liczba "liczba klientów sklepów i lokali gastronomicznych położonych przy takich ulicach się zwiększa i kształtuje się (4)

          a co z mieszkańcami? W galerii handlowej masz jeszcze więcej klientów, ale to nie jest normalne miasto, tylko świątynia badziewia i życia na pokaz. Czy ludziom się lepiej żyje na Krupówkach albo na Monciaku czy na normalnej ulicy?

          • 22 5

          • mieszkańcy (3)

            są szczęśliwsi, bo jakość ich życia nie jest mierzona odległością od miejsca parkingowego i prędkości uzyskiwanej na ulicy autem, którego tak naprawdę nie musieliby mieć :) Ja też nie mogę się doczekać takich ulic w Gdańsku

            • 9 23

            • W Gdańsku bez auta? (2)

              Nie przy tej jakości komunikacji miejskiej.

              • 13 8

              • trudne (1)

                Wiem, że to trudne dla kogoś, kto zawsze miał auto. Zawsze jest tak, że miasto się zagęszcza i dopiero kolejne pokolenia zaczynają rozumieć, że auto to koszt i kłopot. Gdańsk staje się powoli takim miastem. Młodzi już w dużym odsetku nie będą mieli aut, a jakość komunikacji miejskiej będzie musiała się poprawić.

                • 1 3

              • To jak ta komunikacja się poprawi to można zacząć rozmawiać. Jakos nie widzę, żeby było lepiej. Jest tylko gorzej i coraz tłoczniej. Ogólnie kierowcy nie przesiadaj ie się z samochodów bo nie ma dla Was miejsca w komunikacji

                • 0 0

        • (1)

          U nas istnieje problem na poziomie urbanistyki miast. Nie mamy ścisłych dzielnic mieszkaniowych "miejskich". O gęstej sieci transportu publicznego, szerokiej ofercie usług i handlu - w gęstej zabudowie. Rozbudowujemy kolejne hektary poza miastem na nowe osiedla budowane nie dla ludzi, bez zapewnienia niezbędnych potrzeb. Dlatego nikt po zakupy czy usługi nie spaceruje woonerfem pare minut od domu, tylko jedzie samochodem przez pół miasta. Miejskie dzielnice są drogie, niedostępne, wyludniają się, przeradzają w ośrodki biurowe. Popieram takie inicjatywy, ale.. to jak igła w stogu siana. I do takich wzorców jak Kopenhaga jest nam niezmiernie daleko.

          • 12 2

          • Święte słowa. A wystarczy ukrócić najem krótkoterminowy.

            Ceny mieszkań spadną, a mieszkańcy wrócą bliżej centrum.

            • 8 5

        • Jasne. Czaruj dalej. Przejdź się ul. Piwną poza sezonem.

          We wszystkich oknach jest ciemno. To samo na Ogarnej w części, gdzie zrobiono deptak i stoją ogródki piwne. Mieszkam tu i widzę co się dzieje.

          • 14 0

        • Nie zes*ajcie się z tą Kopenhagą.

          Jedno miasto w Europie znacie?

          • 15 2

        • redagujesz chyba broszury reklamowe w związku z tym projektem

          albo przepisałeś z gazety kopenhaskiej kawałek artykułu promującego to rozwiązanie. Sklepy i lokale gastronomiczne na ulicy Parkowej??? SERIO? Byłes tam kiedyś w ogóle??? Bo wygląda na to że nie.

          • 0 1

    • Spadaj. My mamy "prezydętkę" Olę. Nam to wystarczy.

      • 11 5

    • halo Stefan (4)

      Halo Halo - oby nigdy. chcesz, żeby mieszkania na Twojej ulicy zmieniły się w hotele, a sąsiedzi w nieustannie drące się hordy pijanych turystów? Chcesz parkować samochód 2 km. od miejsca zamieszkania, żeby było "ładnie"? Ja chcę mieszkać normalnie w mieście, które sobie wybrałem do życia. Jak bym chciał ciszy i spokoju to bym sobie dom na wsi pod lasem kupił, zamiast mieszkania w dużej aglomeracji miejskiej.

      • 18 9

      • "oby nigdy. chcesz, (...), a sąsiedzi w nieustannie drące się hordy pijanych turystów"

        "Jak bym chciał ciszy i spokoju to bym sobie dom na wsi pod lasem kupił". Czyli chcesz ciszy czy nie? Bo nie rozumiem.

        • 8 12

      • A co ma (2)

        woonerf do hoteli czy mieszkan sla turystow.??
        Przestancie pisac te bzdury!
        Ze na Parkowej jest coraz wiecej mieszkan na wynajem to fakt, ale to przez to, ze starsi mieszkancy stopniowo wymieraja niestety. A dzieci wola sprzedac za 20 tys. za metr i taki jest efekt.
        A woonerf jest super!

        • 4 17

        • Guano prawda. (1)

          Mieszkam, jeszcze, w takim miejscu w Gdańsku. Sąsiadów mam już niewielu. Sąsiedzi, młodzi ludzie, uciekli stąd przez hałas i brak możliwości parkowania auta. W tym mieście nie da się żyć normalnie bez samochodu, mając rodzinę.

          • 16 2

          • Na pewno brak możliwości parkowania był na pierwszym miejscu jak podejmomwali decyzję.

            • 0 0

    • W obrębie Śródmieścia konserwator nie da zgody na coś takiego. Może to i dobrze, bo na załączonych obrazkach widać

      tylko połacia polbruku skąpane w upalnym słońcu, bez drzew który dałyby cień. Polska fuszerka.

      • 18 2

    • Gdańsk się zmienia i wyglada jak europejskie miasto, mieszkam w Gdyni i po ostatniej przypadkowej wycieczce na Skwer jestem zażenowana moim miastem i w zasadzie jego najpiękniejsza częścią (obskurny lunapark, tanie budy, odstraszające smażalnie, zardzewiale traktory i elementy płotu przy przystaniCzy serio nic nie można z tym zrobić? Wstyd!

      • 6 4

    • No przecież jest ,na Zielonym Trójkącie z wypasem monopolowym.

      • 2 0

    • Stefanie, masz udar.

      • 1 1

    • Kto ma już taki woonerf w głowie ?

      • 0 1

  • w co sie zmieni?

    • 4 2

  • jeżeli będą tak oszczędzać, jak na wizualizacjach... (1)

    jeżeli będą tak oszczędzać, jak na wizualizacjach to po roku to się rozpadnie. Nie rozumiem, jak można prezentować tak ważne projekty, tak marnej jakości wykonanymi wizualizacjami - dotyczy to całego 3 miasta - wystarczy wejść na grupy na FB, gdzie studenci za parę stów robią lepszej jakości ujęcia niż ten badziew - tragedia!

    • 4 1

    • Zgadzam się !

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane