• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna ulica zmieni się w woonerf. Prace potrwają ponad rok

Ewelina Oleksy
10 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przebudowa ulicy w sąsiedztwie Monciaka
Przesuń aby
porównać

Radykalnie zmienić ma się położona tuż przy dworcu w Sopocie ul. KolejowaMapka. Zapowiadana od dawna rewitalizacja w końcu zaczyna się ziszczać. Miasto ogłosiło przetarg, w którym wyłoni wykonawcę prac. Te mają wystartować już po wakacjach - w październiku.



Czy w Sopocie potrzebny jest kolejny woonerf?

Dzięki rewitalizacji ul. Kolejowej w Sopocie powstać ma kolejny woonerf, czyli przestrzeń pieszo-jezdna bez wydzielonych chodników i jezdni, gdzie pieszy może poruszać się całą szerokością drogi.

Inwestycja dostała pod koniec maja 15,2 mln zł dofinansowania w ramach rządowego programu Polski Ład.

Sopot czeka na oferty w przetargu do 23 sierpnia



Teraz urzędnicy ogłosili przetarg, w którym szukają wykonawcy inwestycji.

- Oferty na wykonanie kompleksowej przebudowy ul. Kolejowej w Sopocie można składać do 23 sierpnia - informuje Anna Dyksińska, rzeczniczka sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po przebudowie ulica Kolejowa stanie się woonerfem. Prace przewidziane są na ok. 13 miesięcy. Orientacyjna data rozpoczęcia i zakończenia inwestycji to: 1.10.2022 - IV kwartał 2023 r.

Wszystko o Polskim Ładzie w Trójmieście



Przesuń aby
porównać
Oprócz przebudowy układu drogowego miasto w ramach inwestycji zaprojektowało:
  • przebudowę koryta zamkniętego Potoku Haffnera,
  • przebudowę koryta zamkniętego Potoku Bohaterów Monte Cassino,
  • budowę i przebudowę sieci kanalizacji deszczowej, sieci wodno-kanalizacyjnej oraz oświetleniowej, elektroenergetycznej i teletechnicznej.

Zmieni się też:

  • oświetlenie uliczne,
  • zieleń,
  • mała architektura,
  • chodniki, które wyposażone będą w udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami,
  • powstanie zdrój uliczny - wodopojka, dekoracyjna zapora kolejowa, przeszklona gablota oraz ekrany zakrywające mury oporowe od strony kolei,
  • parkingi rowerowe.

Przesuń aby
porównać
- Oprócz ul. Kolejowej inwestycja swoim zasięgiem obejmie również ciągi pieszo-jezdne pomiędzy al. Niepodległości i ul. Kolejową oraz odcinki ulic: Podjazd Mapka(na odcinku od al. Niepodległości do ul. Kolejowej) i MarynarzyMapka. W ramach inwestycji zostanie także przebudowana ul. Podjazd, od alei Niepodległości do ul. Kolejowej. Przebudowie zostanie poddana także infrastruktura podziemna, głównie skanalizowane koryto Potoku Boh. Monte Cassino, w obrębie skrzyżowania Alei Niepodległości/Podjazd/SikorskiegoMapka - wymienia Dyksińska.

Działa już woonerf przy ul. Parkowej



W czerwcu otwarto już woonerf w Dolnym Sopocie, w okolicach ul. Parkowej. Oprócz ochrony przed podtopieniami mieszkańcy i turyści zyskali całkowicie nową przestrzeń publiczną. Zniknął podział na jezdnię i chodniki, a piesi mają tam do dyspozycji całą szerokość pasa drogowego.

Ta zmiana wygenerowała jednak pewne problemy, ponieważ radykalnie zmniejszyła się liczba dostępnych miejsc parkingowych dla mieszkańców. Czy tak będzie również w przypadku ul. Kolejowej? Czas pokaże.

Miejsca

Opinie (263) ponad 10 zablokowanych

  • Kierofczyki nie lubią zmian, dla nich najlepej zaorać wszystkie miasta i wybetonować na miejsca parkingowe (3)

    Tylko czy wtedy przyjedziecie do Sopotu czy Gdańska gdy zostaną zamienione na parkingi?
    Miasta są dla ludzi a nie samochodów

    • 11 28

    • Miasta są dla ludzi (1)

      Samochody też są dla ludzi. Jedno nie wyklucza drugiego.

      • 8 3

      • Miasta powinny być dla ludzi, a często są bardziej dla samochodów niż dla ludzi

        w zaparkowanych samochodach ludzi nie ma, bez programu stopniowej redukcji liczby miejsc do parkowania czyli bez programu stopniowego uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum miasta i w pobliżu stacji SKM jakość życia w mieście ulega stopniowej degradacji.

        • 2 8

    • samochody są dla ludzi także

      • 2 2

  • Zakaz wjazdu aut do centrów miast (2)

    • 9 18

    • chyba jesteś młody i nie miałeś urazu nogi.. ani niedołężnych rodziców.. (1)

      w sumie tego Ci życzę na przyszłość..
      i trochę wyobraźni, że inni mogą mieć inne potrzeby

      • 5 2

      • zakaz wjazdu samochodów do centrum miasta nie musi oznaczać zakazu wjazdu taksówek lub riksz

        • 2 5

  • na podjeździe też? to będzie wesoło :) (1)

    a na kolejowej na 100% zabiorą połowę miejsc parkingowych.
    Będzie jeszcze weselej :))
    I widzę te tłumy spacerujące między tyłami kamienic i torami kolejowymi, z lubością wsłuchujące się w trzeszczące megafony i pisk hamujących pociągów.

    • 23 4

    • na kolejowej

      jest wydzielony parking,i nie będzie zabrany

      • 2 2

  • (1)

    Woonerf??? Odbija już wam z tymi nazwami!!!

    • 16 6

    • pasuje do języka kucharek i wszechobecnej podwórkowej łaciny.

      • 0 0

  • "pieszy może poruszać się całą szerokością drogi" (1)

    To propagowanie pijaństwa!

    • 17 4

    • i samochody mogą jeździć całą szerokością?

      • 1 1

  • I to jest kompromis (3)

    Jest przestrzeń dla pieszych, ale i jest miejsca na postój samochodu - bo samochody też są potrzebne, nie raz potrzebuje się zatrzymać kurier, listonosz czy dostawca jedzenia.

    • 10 12

    • takie przestrzenie likwidują miejsca parkingowe (2)

      srednio o 50 procent

      • 3 2

      • i slusznie, to centrum miasta i to jest trasa dla pieszych z jedynie dopuszczonym ruchem samochodów i samochody musza ustapic pieszym. Oby więcej takich

        • 5 4

      • i bardzo dobrze

        W Sopocie większym problemem jest nadmiar samochodów niż niedobór miejsc do ich parkowania

        • 4 3

  • A czy jeśli już zaczną to robić, to mogliby robić to szybciej niż 2 lata?

    Rozpiżdżona cała okolica na 2 lata, bo robią 300m kostki i kwietniki, to trochę przesada (patrz Parkowa).

    • 12 3

  • woonerf..A po polsku to co to to weeenerff?

    nie rozumiem . na sile ten kombojski.

    • 9 6

  • ".. i niech to będzię jak najdroższe, a my jako konsultancji dostaniemy 10%"

    Miś Barei wieczne żywy.. Taki kraj..

    • 13 1

  • Mieszkaniec (1)

    Bardzo ładny projekt. Gratulacje za zastosowanie kamienia granitowego.
    Mniejsza liczba miejsc postojowych to jedyny minus ale za 10 lat i tak do centrów większych miast samochodem będą mogli się dostać jedynie mieszkańcy i to jak posiadają samochód elektryczny. Do poprawki ilość miejsca postojowych dla inwalidów. W tej okolicy jest potrzebne od 4 do 5 takich miejsc

    • 7 17

    • Popieram opinię!!!! Ilość miejsc postojowych należy zwiększyć w projekcie. W tym obszarze mieszkają starsi ludzie i trzeba przewidzieć wiekszą ilość miejsc dla inwalidów. Dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych na Kolejowej non stop są zajęte a ZDIZ odmawia oznaczenia kolejnych potrzebnych miejsc.
      Projekt poza tym sliczny!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane