• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas w Gdyni. Tym razem na estakadzie

Patryk Szczerba
29 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Problem z zakorkowaną estakadą pojawia się przede wszystkim podczas remontów lub kolizji drogowych. Buspasy pomogą z pewnością także w godzinach szczytu. Problem z zakorkowaną estakadą pojawia się przede wszystkim podczas remontów lub kolizji drogowych. Buspasy pomogą z pewnością także w godzinach szczytu.

W listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego zostanie wyznaczona osobna droga dla autobusów. Buspas będzie wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni do ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, na jezdni w kierunku Obłuża.



Czy po wyznaczeniu buspasów zauważyłe(a)ś wzrost liczby pasażerów w komunikacji miejskiej?

Buspas powstaje dzięki unijnemu projektowi Civitas Dynamo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej, w kierunku Witomina. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego.

Ostatnio autobusy otrzymały ułatwienie przejazdu na Władysława IV. Od początku października z prawego pasa ulicy, na skrzyżowaniach z ulicami Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdańska oraz Żwirki i Wigury zobacz na mapie Gdańska, można tylko skręcać w prawo, ale autobusy mogą przejechać tymi pasami na wprost. Za skrzyżowaniem z ulicą Żwirki i Wigury, do przystanku Urząd Miasta - Władysława IV, prawym pasem mogą jeździć wyłącznie autobusy.

Kolejny jeszcze w listopadzie zostanie wyznaczony na Estakadzie Kwiatkowskiego, gdzie rozpoczęły się prace związane z jego oznakowaniem. Buspas będzie miał 658 metrów długości i ma skrócić podróż pasażerów jadących w kierunku Obłuża.

- Buspas będzie przebiegał przez odcinki jezdni obecnie wyłączone z ruchu, pas włączenia się do ruchu z ul. Janka Wiśniewskiego oraz pas kierujący na łącznicę zjazdową z Estakady na ul. Kontenerową, na których zostanie dopuszczony ruch autobusów na wprost - wylicza Dorota Gajda z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Po wprowadzonych zmianach szczególną ostrożność będą musieli zachować kierujący samochodami zjeżdżający z Estakady Kwiatkowskiego.

- Kierowcy aut będą mieli obowiązek ustąpienia pierwszeństwa autobusom przy zjeździe na ul. Kontenerową oraz ul. Unruga. Ruch autobusów jadących od ulicy Hutniczej będzie przeplatał się z ruchem pojazdów wjeżdżających od ul. Janka Wiśniewskiego - dodaje Gajda.
Na razie nie wiadomo, kiedy nowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać, ale stanie się to na pewno do końca listopada. Kolejnych buspasów w ramach projektu Civitas Dynamo, który pozwala na uzyskanie 50-procentowego dofinansowania inwestycji nie będzie. Na Władysława IV zainstalowany zostanie jeszcze system identyfikujący kierowców, którzy łamią zakaz poruszania się pasem dla komunikacji miejskiej. Docelowo ma być połączony z Tristarem.


Będą kolejne

Gdynia chce jednak nadal wytyczać buspasy także bez wsparcia unijnego. Następny w kolejce jest odcinek ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów do skrzyżowania z ul. Grabowo. Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.

Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych, dlatego termin rozpoczęcia prac na razie nie jest znany.

Miejsca

Opinie (190) 3 zablokowane

  • Mała dygresja w sprawie buspasów i dróg w GDYNI . Nadrzędnym celem mista powinno być poszerzenie wszystkich dróg wiodących do Obwodnicy ! Bez 4 pasów (po dwa w każdą stronę) możemy kombinować ale korków się nie pozbędziemy (zminimalizujemy) .

    • 5 2

  • Kolejny pomysł inżyniera do siedmiu boleści. Może czas na zmiany

    • 4 1

  • A gdzie policja !!!

    Co z tego ze sa bus pasy jak i tak cwaniaki omijają korki na Kieleckiej bus pasem a policji w ogóle tam nie ma.

    • 6 3

  • Buspas na Władysława IV

    Zastanawia mnie, dlaczego na Władysława IV buspas jest tylko w stronę orłowa. Co z buspasem w stronę centrum, tam gdzie autobusy nagminnie nie stosują się do ruchu prawostronnego i jeżdżą środkowym pasem?

    • 3 2

  • Zamknąć miasto. Albo rozwiązać ZDiZ a problemy się same rozwiążą

    A tak na marginesie więcej autostrad rowerowych. rowerzyści na jezdnię, a samochody na drogi rowerowe. Co tydzień maraton lub wyścig rowerowy. Kto jest za?

    • 2 2

  • Autobusy nie estakadą..

    Durny pomysł..wystarczy autobusy puścić pod estakadą..po prostu..

    • 7 2

  • Brawo! Buspasy w miastach to ruch w dobrą stronę! (2)

    • 3 8

    • Pomysł bardzo dobry!!!!

      • 1 0

    • Pod jednym warunkiem , odpowiednie drogi ( ilość pasów)

      • 2 0

  • Rozumiem, że zamontowane zostaną też kamery monitoringu miejskiego?

    W przeciwnym razie buspas będzie de facto pasem szybkiego ruchu dla cwaniaków z niedoczynnością erekcji, którzy stają na wysokości zadania wyłącznie r******ąc system.

    • 8 1

  • warto powtarzać z uporem godnym lepszej sprawy, że sposobem na korki na estakadzie Kwiatkowskiego

    jest budowa zwodzonej kładki dla pieszych i rowerzystów od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza.

    poszerzanie ulic nie likwiduje korków, tak jak popuszczanie pasa nie sprzyja ograniczaniu otyłości.

    • 2 1

  • KLOPS

    szkoda kasy korki i tak będą .Ruch samochodowy na estakadzie ,drodze wylotowej z miasta i tak jest duży,za duży.Powstaje coraz więcej osiedli,bloków czyli mieszkańców.co powoduje spore natężenie ruchu samochodowego .Czas zrobić droge alternatywną wjazdową i wyjazdową z Obłuża......Raczej na to pakować kase nawet jeśli ma to trwać dłużej i drożej , anie malować kreski na drodze i robić bus pasy.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane