• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok w stronę budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

szym
4 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Zaprojektowanie i budowa pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem będzie kosztować ponad 715 mln zł. Zaprojektowanie i budowa pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem będzie kosztować ponad 715 mln zł.

Jest zgoda na budowę pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem. Wartość tej części inwestycji to ponad 715 mln zł. Docelowo trasa połączy się na węźle Chwaszczyno z Trasą Kaszubską Gdynia - Bożepole Wielkie, która wkrótce zostanie oddana do ruchu.



Czekasz na budowę OMT?

Nową, dwujezdniową drogą ekspresową S6 Chwaszczyno - Gdańsk Południe pojedziemy w 2025 r. W ramach inwestycji powstanie również obwodnica Żukowa. Koszt całego przedsięwzięcia to ponad 2 mld zł, a budowę nowej arterii podzielono na dwa etapy.

Dwa odcinki OMT:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km

W ramach budowy pierwszego odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo wybudowanych zostanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Powstanie również sześć przejść dla zwierząt.

Zezwolenie na jego budowę zostało podpisane przez wojewodę pomorskiego Dariusza Drelicha w poniedziałek, 3 października.

Nowa trasa skróci czas przejazdu i poprawi komfort



Przypomnijmy: OMT połączy Obwodnicę Południową Gdańska z Trasą Kaszubską, umożliwiając szybki tranzyt pojazdów na kierunku wschód - zachód z ominięciem Trójmiasta. Nowa trasa skróci tym samym czas przejazdu i poprawi komfort podróżowania.

Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę (drogę o parametrach drogi ekspresowej) w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta. Funkcjonująca trasa, z uwagi na dynamiczny rozwój aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie wzrost natężenia ruchu, miejscami przekracza już granice swojej przepustowości.

Odciążona z ruchu zostanie trójmiejska ekspresówka, zmniejszy się też jej oddziaływanie na warunki życia mieszkańców i środowisko - zwłaszcza na Trójmiejski Park Krajobrazowy.

- Nowa droga to również zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni dla pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 t. Obniży to poziomu hałasu, drgań oraz ilość zanieczyszczeń emitowanych przez transport - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na koniec warto przypomnieć, że początkowo Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Decyzją rządu OMT powstanie ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.
szym

Opinie (159) 5 zablokowanych

  • dzieki temu miasto będzie sie mogło rozlac jeszcze dalej

    i jeszcze wiecej kierowców bedzie chcialo wjechac codziennie do Trojmiasta, narzekajac, ze kierowcy sa przesladowani i jakies tramwaje, buspasy i inne niepotrzebne rzeczy utrudniaja im ruch

    • 10 2

  • Dla

    mnie super szybciej dojadę na golfa do Tokar

    • 3 1

  • najbardziej bez sensu jest (2)

    że od Gdańska na Trase Kaszubską trzeba jechać aż na Wielki Kack zamiast się jakoś ładnie podłączyć przez Osowę

    • 3 5

    • Przeciez to jakies 3 minuty autem

      • 0 2

    • Osowianie ten projekt zablokowali

      • 3 0

  • Od 20 lat mieszkam w Trójmieście... (1)

    I zawsze Żukowo stało w korku... Zatem mija 20 lat aż coś wreszcie z tym zrobią... Dla kogo to się robi? Bo mi wychodzi 1 pokolenie obsuwy. A w sumie nawet nie wiem jak było wcześniej - pewnie tez bez szału

    • 3 0

    • Były normalne skrzyżowania, jechało się lepiej niż przez te ronda no ale samochodów było mniej.

      • 0 0

  • Jakieś terminy wykonania/oddanie do użytkowania? Czy "jak zrobią, to będzie"?

    • 2 1

  • Nazywajmy to z sensem. (1)

    To będzie Obwodnica Gdańska.Metropolia obejmuje obszar od Pruszcza do Wejherowa.Ta trasa powinna być przedłużona do Wejherowa ze zjazdami do Rumi i Redy.

    • 11 2

    • Dokładnie!

      Dlaczego obwodnica metropolii kończy się przed węzłem Wielki Kack. Przecież w Gdyni jest port, tamten ruch też trzeba przejąć.

      • 2 1

  • Przydałaby się dodatkowa obwodnica Gdyni

    Gdańsk i Sopot będą miały drugą obwodnicę. Jednak co z Gdynią? Są ludzie, którzy mieszkają w Żukowie, Kartuzach itp. ale pracują w Gdyni. OMT poprawi sytuację na obwodnicy Sopotu i Gdańska ale korki będą na gdyńskim odcinku obwodnicy, które będą się sięgać pozostałych dróg. Będzie to wąskie gardło i jeżeli Gdynia nie będzie miała dodatkowej obwodnicy to ciężko będzie tam dojeżdżać.

    • 5 1

  • Dlaczego Obdownica Metropolitalna będzie się nazywać S6 skoro będzie przedłużeniem S7?

    • 1 0

  • Chciałoby się powiedzieć, nareszcie!

    • 0 0

  • Jaka to obwodnica Metropolitalna Trójamiasta? Spojrzał ktoś na mapę?

    To obwodnica jedynie Gdańska. Gdyni się nią nie obejdzie.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane