• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok w stronę budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

szym
4 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Zaprojektowanie i budowa pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem będzie kosztować ponad 715 mln zł. Zaprojektowanie i budowa pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem będzie kosztować ponad 715 mln zł.

Jest zgoda na budowę pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem. Wartość tej części inwestycji to ponad 715 mln zł. Docelowo trasa połączy się na węźle Chwaszczyno z Trasą Kaszubską Gdynia - Bożepole Wielkie, która wkrótce zostanie oddana do ruchu.



Czekasz na budowę OMT?

Nową, dwujezdniową drogą ekspresową S6 Chwaszczyno - Gdańsk Południe pojedziemy w 2025 r. W ramach inwestycji powstanie również obwodnica Żukowa. Koszt całego przedsięwzięcia to ponad 2 mld zł, a budowę nowej arterii podzielono na dwa etapy.

Dwa odcinki OMT:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km

W ramach budowy pierwszego odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo wybudowanych zostanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Powstanie również sześć przejść dla zwierząt.

Zezwolenie na jego budowę zostało podpisane przez wojewodę pomorskiego Dariusza Drelicha w poniedziałek, 3 października.

Nowa trasa skróci czas przejazdu i poprawi komfort



Przypomnijmy: OMT połączy Obwodnicę Południową Gdańska z Trasą Kaszubską, umożliwiając szybki tranzyt pojazdów na kierunku wschód - zachód z ominięciem Trójmiasta. Nowa trasa skróci tym samym czas przejazdu i poprawi komfort podróżowania.

Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę (drogę o parametrach drogi ekspresowej) w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta. Funkcjonująca trasa, z uwagi na dynamiczny rozwój aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie wzrost natężenia ruchu, miejscami przekracza już granice swojej przepustowości.

Odciążona z ruchu zostanie trójmiejska ekspresówka, zmniejszy się też jej oddziaływanie na warunki życia mieszkańców i środowisko - zwłaszcza na Trójmiejski Park Krajobrazowy.

- Nowa droga to również zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni dla pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 t. Obniży to poziomu hałasu, drgań oraz ilość zanieczyszczeń emitowanych przez transport - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na koniec warto przypomnieć, że początkowo Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Decyzją rządu OMT powstanie ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.
szym

Opinie (159) 5 zablokowanych

  • Mam nadzieje że Jak wybudują do 2028 roku Obwodnice Metropolitalną to FRAG nie będzie naciskał aby obecną zwęzić do jednego

    pasa ruchu i ograniczyć predkośc do 50 km/h .

    • 5 1

  • Nam przede wszystkim trzeba trzeciego i czwartego pasa na obwodnicy (1)

    Metropolitalna nic nie zmieni, korek od obwodnicy południowej do autostrady w obie strony będzie jeszcze większy

    • 0 2

    • Gdy skończa OMT beda mogli w końcu zacząc remontowac Obwodnice bez groźby kompletnego zakorkowania 3city...

      • 4 0

  • Polska w budowie!

    Inwestycje dotarły nawet do Trójmiasta gdzie rządzi nieudolne PO i jest zastój. Koniec z narracja, że PiS żałuję tu pieniędzy, zwyczajnie przestaly isc na głupoty a zaczęły być przeznaczane na potrzebne inwestycje i już widać różnicę. Kilka miliardów na inwestycje Orlenu, nowy szpital dziecięcy, obwodnicę....

    • 2 5

  • (4)

    Za Tuska, Millera, Cimoszewicza, Pawlaka, Wałęsy, Kwaśniewskiego, Komorowskiego, Kopacz i innych komunistycznych bubków, praktycznie duże miliardowe inwestycje w Trójmieście nie istniały.

    • 2 5

    • Autostradę do Gdańska to wybudowali za rządów pisu?

      Jedyne co zrobili to minister Polak z pisu zatrzymał budowę i skierował sprawę do prokuratury

      • 0 0

    • Kopacz zamiast głosować przeciwko Ziobrze pojechała do Gdańska otwierać nowe UCK

      • 0 0

    • Nowe lotnisko w Rębiechowie osobiscie budowali bracia kaczyńscy a beton mieszał morawiecki

      • 0 0

    • Budowę portu północnego i rafinerii osobiście sfinansował Brudziński ze Szczecina

      • 0 0

  • spokojnie (1)

    będą takie ceny benzyny, że nikogo nie będzie stać na jazdę autem

    • 0 2

    • Póki co paliwo najtańsze w Europie, a będzie jeszcze lepiej dzięki umowie z Aramco.

      • 0 0

  • A co tam z poszerzanie Budowlanych ?

    Miało się zacząć w październiku...
    iiii.... nic
    ąż chce się powiedzieć : a nie mówiłem

    • 0 0

  • Droga dłuższa i do okoła

    więc pewnie za specjalnie obecnej obwodnicy nie odciąży ale przynajmniej w razie wypadku będzie jakaś alternatywa

    • 0 0

  • Unia zdecyduje, że paliw kopalnych będa mogli używać

    tylko w Niemczech i Francji (tak jak z handlem uprawnieniami do emisji) a reszta będzie miała zakaz posiadania samochodów. Tylko służby i to elektryczne. I drogi staną się poza Niemcami i Francją - niepotrzebne... No chyba że w końcu wszystkie państwa członkowskie będą miały równe prawa. A Niemcy i Francja podobnie jak reszta Unii zaczną przeciwstawiać się Rosji zamiast z na współpracować ponad głowami i wbrew interesom innych państw członkowskich. To smutne ale póki co jest nowa Unia i stara Unia z lepszymi prawami a w starej Niemcy i Francja i reszta. Czas na procesy praworządnościowe p-ko Niemcom i Francji.

    • 1 1

  • 2025

    Płatne w Polsce autostrady i drovi szybkiego ruchu .PiS tak postanowił

    • 1 0

  • A te 6% w ankiecie

    Prawdopodobnie nie ma auta i nie stoi codziennie w korkach, ale się wypowiada.
    Ruch będzie się zwiększał ze względu na napływ w celach zarobkowych.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane