- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (104 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Kończy się budowa przystanków PKM w Gdyni
Do 31 października mają się zakończyć prace przy budowie dwóch przystanków PKM w Gdyni. Gotowe są prace konstrukcyjne i splot torowy. Do wykonania pozostały elementy peronów, a także wykonanie jednego toru przy obu przystankach.
Od kilku tygodni na budowie obu przystanków gotowe są ozdobne wiaty. Charakterystyczne, czerwone elementy widoczne są już z daleka i nikt nie powinien mieć problemów z odnalezieniem nowych przystanków.
Czytaj też: Nowe przystanki PKM w Gdyni, ale kursów nie przybędzie
Co jeszcze jest do zrobienia?
Obecnie największy ruch odbywa się przy budowie samych peronów. Dotyczy to zarówno przystanku na Karwinach, jak i tego przy stadionie. Wykonawca przygotowuje podbudowę pod nawierzchnię peronów, a tam, gdzie jest to możliwe, układa wierzchnią kostkę.
Przy obu przystankach wykonawca musi także odtworzyć tor, po którym będą się poruszać pociągi w kierunku centrum Gdyni. W sumie musi być odbudowane jakieś 600 m toru.
Kończą się prace także na styku PKM-ki i miejskiej infrastruktury. Trwa budowa chodników, wykończenie schodów wiodących do peronów, a także przejść nad i pod linią PKM.
298-metrowy splot torowy gotowy
Z racji tego, że przystanek PKM Karwiny powstaje na łuku linii, konieczne było wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Z kolei pociągi pasażerskie będą zatrzymywały się blisko krawędzi.
Co ciekawe, splot torowy powstał nie na betonowych podkładach, a na drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza. Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są dłuższe, a aktualnie żadna firma nie produkuje takich niestandardowych elementów z betonu.
Splot torowy jest od kilku dni gotowy. Przejechały po nim już pierwsze pociągi, w tym jeden ponadgabarytowy. Projektanci i budowniczowie nie zawiedli i obyło się bez problemów.
31 października koniec prac, pierwsze kursy 10 grudnia
Zgodnie z umową, realizacja inwestycji na terenie Gdyni miała zakończyć się do 31 lipca 2017 r., ale wykonawca nie dotrzymał tego terminu. Powód? Niskie temperatury i opady śniegu zatrzymały zimą i wiosną większość robót ziemnych. Kłopotem były także przedłużające się uzgodnienia z zarządcą linii - spółką PKP PLK.
W efekcie termin oddania przystanków został przesunięty na 31 października. Pasażerowie jednak po raz pierwszy do pociągów z nowych peronów wsiądą dopiero 10 grudnia, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy.
Miejsca
Opinie (153) 2 zablokowane
-
2017-10-16 07:58
A co w temacie skm przystanek orłowo (1)
Przystanek z czasów póżnego gomułki ,czas na remont ,najwyższy czas
- 14 0
-
2017-10-19 07:49
ponoć w planach
na lata 2018-2019
- 0 1
-
2017-10-16 08:09
Największa inwestycja w gdyni od dekady
i to tylko dzięki Gdańskowi.
- 13 5
-
2017-10-16 08:19
A kiedy PKM do Gdyni Północ?
- 13 3
-
2017-10-16 08:21
Wreszcze rozładuje to korki na wiecznie zapchanej estakadzie.
- 6 2
-
2017-10-16 08:23
Wpuścić Arrvę to od razu będzie lepszy rozkład
- 11 1
-
2017-10-16 08:38
SKM I PKM na Obłuze Oksywie Dębogórze i do Kazimierza
- 11 0
-
2017-10-16 08:42
drugi peron w Redłowie?
może postulat nie na temat, ale czy w zakresie pociągów dalekobieżnych obecnie Redłowo nie jest lepiej skomunikowane z okolicznymi dzielnicami niż Orłowo? Szczególnie nocą?
- 8 2
-
2017-10-16 08:53
ah ta komunikacja (3)
Komunikacja w trójmiesię to na prawdę porażka, SKM w gdzinach dzczutu tak zatłoczona że wsiadać trzeba do niej tyłem, na wszelki wypadek jeszcze przed wejściem zdjąć krótkę bo w SKM miejska na to na pewno nie bedzię, PKM jezdzi bardzo rzadko więc jeśl nie zdążysz na jedną PKM no to pryrko ale trochę sobie na nią poczekasz
- 13 3
-
2017-10-16 09:35
Na całym świecie w godzinach szczytu jest tłok w komunikacji miejskiej. (1)
- 3 5
-
2017-10-16 09:41
oczywiście
nie mówię że tak nie jest :) ale śmieszą mnie pomysł np. puszczanie skm co 10 :minut po za godzinami szczytu, jak w godzinach szczytu skm czasami jeżdżą co 20 minut :) 8:40 i 9:03 podaję godziny z kamiennego potoku :) coś tu chyba jest nie halo. a Wracając do PKM to świetnie że coś takiego jest, na pewno korzystało by dużo więcej ludzi jakby ona jeździła trochę częściej :(
- 4 2
-
2017-10-16 11:44
Pryrko mi, ale w godzinach dzczutu krótkę zostawiam w domu ;)
- 1 1
-
2017-10-16 09:02
I tak nie dorównamy do Paryskiego RER nie mówiąc o metrze, którego się nie doczekamy (2)
- 2 5
-
2017-10-16 12:24
a po co mamy czekać na metro?
drążenie tuneli w gruncie bagiennym jest bardzo kosztowne: przypomnij sobie koszty budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
Za jeden kilometr tunelu można sfinansować budowę pełnej sieci cyklostrad w całym Trójmieście.- 2 1
-
2017-10-16 22:34
u nas nie będzie "tak bombowo", alfabet łaciński nadal w nazwach stacji ;) tylko cyfry arabskie...
- 0 1
-
2017-10-16 09:33
jak się przy tym przejeżdza
to OKROPNIE to wygląda...to zadaszenie i do tego w czerwonym kolorze przypomina wiatę jakiejś firmy remontowej lub magazyn ..brrrrr ..nie było tam architekta ? wystarczyło odsunąć przystanek ze 200 metrów w głąb ..i byłoby zupełnie inaczej !!!
- 10 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.