- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (117 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (756 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (105 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Kończy się budowa przystanków PKM w Gdyni
Do 31 października mają się zakończyć prace przy budowie dwóch przystanków PKM w Gdyni. Gotowe są prace konstrukcyjne i splot torowy. Do wykonania pozostały elementy peronów, a także wykonanie jednego toru przy obu przystankach.
Od kilku tygodni na budowie obu przystanków gotowe są ozdobne wiaty. Charakterystyczne, czerwone elementy widoczne są już z daleka i nikt nie powinien mieć problemów z odnalezieniem nowych przystanków.
Czytaj też: Nowe przystanki PKM w Gdyni, ale kursów nie przybędzie
Co jeszcze jest do zrobienia?
Obecnie największy ruch odbywa się przy budowie samych peronów. Dotyczy to zarówno przystanku na Karwinach, jak i tego przy stadionie. Wykonawca przygotowuje podbudowę pod nawierzchnię peronów, a tam, gdzie jest to możliwe, układa wierzchnią kostkę.
Przy obu przystankach wykonawca musi także odtworzyć tor, po którym będą się poruszać pociągi w kierunku centrum Gdyni. W sumie musi być odbudowane jakieś 600 m toru.
Kończą się prace także na styku PKM-ki i miejskiej infrastruktury. Trwa budowa chodników, wykończenie schodów wiodących do peronów, a także przejść nad i pod linią PKM.
298-metrowy splot torowy gotowy
Z racji tego, że przystanek PKM Karwiny powstaje na łuku linii, konieczne było wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Z kolei pociągi pasażerskie będą zatrzymywały się blisko krawędzi.
Co ciekawe, splot torowy powstał nie na betonowych podkładach, a na drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza. Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są dłuższe, a aktualnie żadna firma nie produkuje takich niestandardowych elementów z betonu.
Splot torowy jest od kilku dni gotowy. Przejechały po nim już pierwsze pociągi, w tym jeden ponadgabarytowy. Projektanci i budowniczowie nie zawiedli i obyło się bez problemów.
31 października koniec prac, pierwsze kursy 10 grudnia
Zgodnie z umową, realizacja inwestycji na terenie Gdyni miała zakończyć się do 31 lipca 2017 r., ale wykonawca nie dotrzymał tego terminu. Powód? Niskie temperatury i opady śniegu zatrzymały zimą i wiosną większość robót ziemnych. Kłopotem były także przedłużające się uzgodnienia z zarządcą linii - spółką PKP PLK.
W efekcie termin oddania przystanków został przesunięty na 31 października. Pasażerowie jednak po raz pierwszy do pociągów z nowych peronów wsiądą dopiero 10 grudnia, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy.
Miejsca
Opinie (153) 2 zablokowane
-
2017-10-16 09:54
tez buduje
ja tez buduje nowom stacje w pokoju bo chomiki chcialy pojezdzic po domu
- 2 3
-
2017-10-16 09:56
wytłumaczenie opóźnienia jest skandaliczne - nalicza KARY?
zdziwienie że nie rosną u nas palmy = ale wtedy zapewne temperatury byłyby zbyt wysokie...
- 3 2
-
2017-10-16 09:58
brak parkingow
Najwieksza bolaczka jest brak parkingow przy wiekszoci stacji tylko kilka z nich ma parkingi z prawdziwego zdarzenia... ale wystarczy pojechac w strone Koscierzyny czy Kartuz i widac ze ludzie ktorych probuje sie przekonac do przesiadania sie na koej musza parkowac gdzie popadnie nawet na ulicy....to jest zupelnie nie przemyslane i powinno byc szybko skorygowane aby wiecej ludzi moglo korzystac z PKM
- 6 2
-
2017-10-16 10:09
Gdynia Kiedyś Morska Potęga Polski a dzisiaj Gdynia to Miasto Upadłe
- 6 8
-
2017-10-16 10:16
skandaliczne plany rozkładu PKM (1)
nadal ma jeździć przez Wrzeszcz - czyli te przystanki nie będą wykorzystywane
- 6 2
-
2017-10-16 22:32
Można i z przesiadką w Gdańsku Rębiechowie via Gdańsk Osowa
- 1 0
-
2017-10-16 10:38
podobno za 3 kadencje prez. Szczurek puści kolejkę po istniejących i gotowych do użytku torach z Oksywia (1)
i 50000 ludzi przestanie stać w korkach. Już wiecie na kogo głosować. HURAAA
- 6 3
-
2017-10-16 10:41
Pan Adamowicz na prezydenta Gdyni
wtedy powstanie kolejka z Oksywia i tunel pod portem łączącym centrum z Gdynią Północ
- 2 1
-
2017-10-16 11:22
defekował na pkm, dla kogo to jest i dlaczego z pieniędzy pasażerów SKM?
- 3 3
-
2017-10-16 11:23
Byle zdażyli przed zimą
Nie wierze, aby te przystanki byly gotowe za 2 tygodnie. Tam jest jeszcze mnóstwo pracy do wykonania. Zato do terminu otwarcia przystankow czyli 10 grudnia jest jeszcze sporo czasu. Ciekawe dlaczego od zakonczenia budowy do otwarcia przystanku ma uplynac az ponad miesiac.
Oby udalo się skończyc tą budowę przed zimą. Obecnie jezdze do pracy na rowerze, ale od grudnia chcialbym zaczac jezdzic PKM-ką z Karwin do Gdyni.- 9 1
-
2017-10-16 11:29
To nie jest ciekawe ale TRAGICZNE! Poza tym ile można pisać o dwóch przystankach! KRYPTOREKLAMA? Początek i koniec budowy -dwa (1)
-dwa artykuły i ewentualnie jakiś news o wyjątkowych zdarzeniach.
"Co ciekawe, splot torowy powstał nie na betonowych podkładach, a na drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza. Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są dłuższe, a aktualnie żadna firma nie produkuje takich niestandardowych elementów z betonu."- 6 2
-
2017-10-16 22:33
a ile można pisać o korkach na drogach? Po co to ?
- 1 0
-
2017-10-16 11:31
śnieg zimą, zadziwiające!!!
Eeeeh, tych wymówek to się już czytać nie chce.
No śnieg spadł i były niskie temperatury w zimę...
A co z betonem, który skuwali????- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.