• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania

Maciej Korolczuk
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.  Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.

Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą WisłąMapka. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.



Czy otwarcie tunelu wpłynęło na twoje poruszanie się po Gdańsku?

Trudno w to uwierzyć, ale za dwa miesiące tunel pod Martwą Wisłą będzie obchodzić już piąte urodziny. 24 kwietnia wygaśnie też pięcioletnia gwarancja na utrzymanie i całą konstrukcję tunelu. Dla miasta oznacza to wyższe koszty utrzymania i napraw obiektu.

- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.

wideo archiwalne



Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.

Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.

wideo archiwalne



wideo archiwalne



wideo archiwalne

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • Biznes po gduńsku: jak jakieś usług oddać prywaciarzowi, to na 20 lat

    ale jak zobligować coś prywaciarza do czegoś, to max 5 lat. Buahahaha żenada.

    • 20 8

  • Okres gwarancji

    Obecnie wiele produktów psuje się zaraz po skończeniu gwarancji. Tak są bowiem zbudowane, aby się psuły. Zobaczymy kiedy to cudo się zawali.

    • 15 5

  • Czy mamy sie już bać,bo nie będzie pieniędzy na przeglądy?Zresztą jak zawsze i na wszystko.

    • 10 2

  • Kiedy skończą się weekendowe zamknięcia tunelu? (1)

    W żadnym cywilizowanym kraju nikt na czas prac nie zamyka całej nitki. Co najwyżej jeden pas

    • 12 5

    • Zamykany jest raz na 3 miesiące.

      • 1 0

  • Cieszcie się Gdańszczanie tunelem bo jak Dulkiewicz go przejmie to już go nie będzie niedługo

    • 13 7

  • Moim zdaniem.

    Kolejny pokropek, wzmocni tę konstrukcję.
    Biskup, patron byłby rad.

    • 2 8

  • Wcale bym sie nie zdziwił gdyby nie zastanawiano się nad wprowadzeniem opłaty za przejazd.

    • 9 2

  • Słabe konstrukcję żelbetowe...?? (1)

    Niemieccy technolodzy na swoje żelbetowe konstrukcje dawali minimum 50 lat gwarancji i te nie wysadzone stoją jak monolit, a beton w nich będzie jeszcze twardniał przez kolejne 150 lat...

    Ale wtedy nie było tylu prawników...

    Tunelami kolejowymi w Sudetach z początku wieku XX, bez większych remontów nadal jeżdżą pociągi...

    Coś mi się wydaje, że w kolejnym okresie pięciu lat zacznie się wodospad awarii pod Wisłą...

    • 12 5

    • Dobrze że się podpisałeś ...... chociaż nawet gdybyś się nie podpisał i tak wiedziałbym ze to Beton Total System.

      • 0 2

  • Jakie koszty napraw ? Przecieki ? (2)

    To jakiś smutny żart. To tak jakby ludziom powiedzieć, że na mieszkania które kupili od dewelopera, kończy się gwarancja i cieknacy dach po 5 latach mają już naprawiać sami .

    • 16 5

    • Bo muszą naprawiać sami po zakończeniu gwarancji .... przepraszam twój cieknący dach naprawi ci mamusia albo tatuś.

      • 5 4

    • tunel

      Niestety Tak to jest usankcjonowane przepisami ze w budownictwie obowiazuje 5 letnia gwarancja i teoretycznie ten przeciekajacy dach trzeba by naprawic na własny koszt Najczesciej sprowadza sie do blakniecia kolorow powstawania spekan zwiazanych z praca budynkow itp.Tunele zwłaszcza podwodne sa specyficznymi budowlami wymagajacymi dylatowania a co za tym idzie uszczelniania Z ciekawostek w tulnelu pod kanałem La Manche wystepuje ok 1000 przeciekow ale to sa kontrolowane przecieki z zaprojektowanym odprowadzeniem

      • 0 0

  • Razem z ojcem wiedzieliśmy , że to jest lipa ..... (2)

    Tekst z artykułu : ,, Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu ". No to wykonawca odwalił niezłą kaszane .

    • 15 5

    • z ojcem Tadeuszem

      • 4 4

    • Tylko patrzeć jak wykonawca tego tunelu teraz stanie do przetargu na jego serwisowanie . I nie zdziwiłbym się gdyby wygrał ten przetarg .
      .

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane