- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (311 opinii)
- 2 Rekordzista dostał 5 mandatów (70 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (207 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (336 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (246 opinii)
Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania
Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą Wisłą. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.
- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.
wideo archiwalne
Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.
Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.
wideo archiwalne
wideo archiwalne
wideo archiwalne
Opinie (181) 5 zablokowanych
-
2021-02-15 07:25
Biznes po gduńsku: jak jakieś usług oddać prywaciarzowi, to na 20 lat
ale jak zobligować coś prywaciarza do czegoś, to max 5 lat. Buahahaha żenada.
- 20 8
-
2021-02-15 07:34
Okres gwarancji
Obecnie wiele produktów psuje się zaraz po skończeniu gwarancji. Tak są bowiem zbudowane, aby się psuły. Zobaczymy kiedy to cudo się zawali.
- 15 5
-
2021-02-15 07:38
Czy mamy sie już bać,bo nie będzie pieniędzy na przeglądy?Zresztą jak zawsze i na wszystko.
- 10 2
-
2021-02-15 07:39
Kiedy skończą się weekendowe zamknięcia tunelu? (1)
W żadnym cywilizowanym kraju nikt na czas prac nie zamyka całej nitki. Co najwyżej jeden pas
- 12 5
-
2021-02-15 09:40
Zamykany jest raz na 3 miesiące.
- 1 0
-
2021-02-15 07:40
Cieszcie się Gdańszczanie tunelem bo jak Dulkiewicz go przejmie to już go nie będzie niedługo
- 13 7
-
2021-02-15 07:40
Moim zdaniem.
Kolejny pokropek, wzmocni tę konstrukcję.
Biskup, patron byłby rad.- 2 8
-
2021-02-15 07:47
Wcale bym sie nie zdziwił gdyby nie zastanawiano się nad wprowadzeniem opłaty za przejazd.
- 9 2
-
2021-02-15 07:47
Słabe konstrukcję żelbetowe...?? (1)
Niemieccy technolodzy na swoje żelbetowe konstrukcje dawali minimum 50 lat gwarancji i te nie wysadzone stoją jak monolit, a beton w nich będzie jeszcze twardniał przez kolejne 150 lat...
Ale wtedy nie było tylu prawników...
Tunelami kolejowymi w Sudetach z początku wieku XX, bez większych remontów nadal jeżdżą pociągi...
Coś mi się wydaje, że w kolejnym okresie pięciu lat zacznie się wodospad awarii pod Wisłą...- 12 5
-
2021-02-15 07:54
Dobrze że się podpisałeś ...... chociaż nawet gdybyś się nie podpisał i tak wiedziałbym ze to Beton Total System.
- 0 2
-
2021-02-15 07:50
Jakie koszty napraw ? Przecieki ? (2)
To jakiś smutny żart. To tak jakby ludziom powiedzieć, że na mieszkania które kupili od dewelopera, kończy się gwarancja i cieknacy dach po 5 latach mają już naprawiać sami .
- 16 5
-
2021-02-15 07:56
Bo muszą naprawiać sami po zakończeniu gwarancji .... przepraszam twój cieknący dach naprawi ci mamusia albo tatuś.
- 5 4
-
2021-02-15 22:20
tunel
Niestety Tak to jest usankcjonowane przepisami ze w budownictwie obowiazuje 5 letnia gwarancja i teoretycznie ten przeciekajacy dach trzeba by naprawic na własny koszt Najczesciej sprowadza sie do blakniecia kolorow powstawania spekan zwiazanych z praca budynkow itp.Tunele zwłaszcza podwodne sa specyficznymi budowlami wymagajacymi dylatowania a co za tym idzie uszczelniania Z ciekawostek w tulnelu pod kanałem La Manche wystepuje ok 1000 przeciekow ale to sa kontrolowane przecieki z zaprojektowanym odprowadzeniem
- 0 0
-
2021-02-15 07:57
Razem z ojcem wiedzieliśmy , że to jest lipa ..... (2)
Tekst z artykułu : ,, Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu ". No to wykonawca odwalił niezłą kaszane .
- 15 5
-
2021-02-15 08:30
z ojcem Tadeuszem
- 4 4
-
2021-02-15 08:34
Tylko patrzeć jak wykonawca tego tunelu teraz stanie do przetargu na jego serwisowanie . I nie zdziwiłbym się gdyby wygrał ten przetarg .
.- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.