- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (307 opinii)
- 2 Rekordzista dostał 5 mandatów (70 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (207 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (336 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania
Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą Wisłą. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.
- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.
wideo archiwalne
Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.
Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.
wideo archiwalne
wideo archiwalne
wideo archiwalne
Opinie (181) 5 zablokowanych
-
2021-02-15 08:03
(2)
Ciekaw jestem dlaczego w sobotę i niedzielę było ograniczenie 50 i uwaga lód.
Piękne słońce sucha droga.Czasami wydaje mi się że pracujący tam nie ogarniają tego.- 11 13
-
2021-02-15 08:49
prędzej kierowcy nie ogarniają
- 6 2
-
2021-02-15 09:46
Bo jak jest 50 to jada 80 a jak 70 to ponad 100
- 4 1
-
2021-02-15 08:04
Zeby obnizyc koszty utrzymania tunelu nalezy nad nim wybudowac most.
Taka mam koncepcje.
- 10 4
-
2021-02-15 08:20
Skończy się na zasypaniu.
- 5 3
-
2021-02-15 08:27
Kiedyś to były inwestycje w Gdańsku (1)
A dziś problem z 300m łącznika Lucznicza Niepołomicka
- 11 8
-
2021-02-15 09:39
Kupiliscie mieszkania na polach gez dojazdu
- 3 1
-
2021-02-15 08:34
kto podpisał taką umowę?
5 lat gwarancji to jakiś żart powinno być 25 - przecież na zwykły kibel dostaje się 10 lat gwarancji
- 15 5
-
2021-02-15 08:42
Bd
Nie chcę krakac ale znając nasze podejście do tego co Państwowe uważam ,że w najbliższym czasie będzie multum awarii tunelu przecież już po gwarancji więc teraz te koszty wzrosną o tyle ,że nie będzie sensu go utrzymywać:)
- 7 4
-
2021-02-15 08:44
Koniec gwarancji?
No to się teraz zacznie.
- 8 4
-
2021-02-15 08:45
Jaki nie był, ale Pan Paweł Adamowicz starał się rozwijać Gdańsk., Dziękujemy!
- 5 11
-
2021-02-15 08:45
jurek
od 25 kwietnia nie jezdze tunelem
- 3 6
-
2021-02-15 08:50
(1)
Mam propozycję na miarę intelektu naszej kadry z UM . Aby obniżyć koszty obsługi tunelu dla miasta proponuję ustawienie bramek na wjeździe do tunelu i pobieranie opłat od mieszkańców.
Nie bójcie się w UM gdyż nie ma takiej głupoty i bezczelności , która zniechęci tłuszczę do ponownego wybrania was do władz miasta.- 9 11
-
2021-02-15 10:29
A ty w Gdansku jak dlugo?Od roku?
U was na mazurach tez sa tunele?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.