• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania

Maciej Korolczuk
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.  Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.

Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą WisłąMapka. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.



Czy otwarcie tunelu wpłynęło na twoje poruszanie się po Gdańsku?

Trudno w to uwierzyć, ale za dwa miesiące tunel pod Martwą Wisłą będzie obchodzić już piąte urodziny. 24 kwietnia wygaśnie też pięcioletnia gwarancja na utrzymanie i całą konstrukcję tunelu. Dla miasta oznacza to wyższe koszty utrzymania i napraw obiektu.

- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.

wideo archiwalne



Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.

Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.

wideo archiwalne



wideo archiwalne



wideo archiwalne

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • (2)

    Ciekaw jestem dlaczego w sobotę i niedzielę było ograniczenie 50 i uwaga lód.
    Piękne słońce sucha droga.Czasami wydaje mi się że pracujący tam nie ogarniają tego.

    • 11 13

    • prędzej kierowcy nie ogarniają

      • 6 2

    • Bo jak jest 50 to jada 80 a jak 70 to ponad 100

      • 4 1

  • Zeby obnizyc koszty utrzymania tunelu nalezy nad nim wybudowac most.

    Taka mam koncepcje.

    • 10 4

  • Skończy się na zasypaniu.

    • 5 3

  • Kiedyś to były inwestycje w Gdańsku (1)

    A dziś problem z 300m łącznika Lucznicza Niepołomicka

    • 11 8

    • Kupiliscie mieszkania na polach gez dojazdu

      • 3 1

  • kto podpisał taką umowę?

    5 lat gwarancji to jakiś żart powinno być 25 - przecież na zwykły kibel dostaje się 10 lat gwarancji

    • 15 5

  • Bd

    Nie chcę krakac ale znając nasze podejście do tego co Państwowe uważam ,że w najbliższym czasie będzie multum awarii tunelu przecież już po gwarancji więc teraz te koszty wzrosną o tyle ,że nie będzie sensu go utrzymywać:)

    • 7 4

  • Koniec gwarancji?

    No to się teraz zacznie.

    • 8 4

  • Jaki nie był, ale Pan Paweł Adamowicz starał się rozwijać Gdańsk., Dziękujemy!

    • 5 11

  • jurek

    od 25 kwietnia nie jezdze tunelem

    • 3 6

  • (1)

    Mam propozycję na miarę intelektu naszej kadry z UM . Aby obniżyć koszty obsługi tunelu dla miasta proponuję ustawienie bramek na wjeździe do tunelu i pobieranie opłat od mieszkańców.
    Nie bójcie się w UM gdyż nie ma takiej głupoty i bezczelności , która zniechęci tłuszczę do ponownego wybrania was do władz miasta.

    • 9 11

    • A ty w Gdansku jak dlugo?Od roku?

      U was na mazurach tez sa tunele?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane