• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania

Maciej Korolczuk
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.  Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.

Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą WisłąMapka. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.



Czy otwarcie tunelu wpłynęło na twoje poruszanie się po Gdańsku?

Trudno w to uwierzyć, ale za dwa miesiące tunel pod Martwą Wisłą będzie obchodzić już piąte urodziny. 24 kwietnia wygaśnie też pięcioletnia gwarancja na utrzymanie i całą konstrukcję tunelu. Dla miasta oznacza to wyższe koszty utrzymania i napraw obiektu.

- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.

wideo archiwalne



Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.

Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.

wideo archiwalne



wideo archiwalne



wideo archiwalne

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • propozycja: przemianujmy portal trojmiasto.pl na stogi+elbląg . pl (1)

    to wynika z ankiety. większość Gdynian, Oliwian, Sopocian, Wejherowian
    odczuwa zdecydowaną zmianę na korzyść,
    wręcz nieodpartą potrzebę tunelu pod Martwą Wisłą.

    ludzie, którzy od roku pandemii nie wyściubili nosa z Witomina
    też odczuwają poprawę, acz niekiedy drażnią ich korki na Sopockiej,
    Osowianie też się cieszą na myśl o tunelu na Westerplatte, tylko czasem
    stoją w korku na Spacerowej

    to nie ankiety i ankieterzy są bezdennie głuuuupi
    to my jesteśmy w większości - i**otami

    • 1 5

    • Akurat korki na sopockiej witomina nie dotycza

      • 0 0

  • Czy ja dobrze czytam? (3)

    Proszę, poprawcie mnie jeśli źle czytam: pod koniec kwietnia miasto zacznie samo utrzymywać/ serwisowac tunel (najdroższy obiekt w historii miasta/jeden z), a obecnie, tj. około 2 miesiące przed tym momentem trwa przetarg na wyłonienie firmy od serwisu?...

    • 1 8

    • przeczytaj raz jeszcze, jest nadzieja że zrozumiesz (2)

      • 3 0

      • Ma rację na przetarg jest za późno

        • 0 3

      • Czytałem, ale

        nie chce mi się wierzyć, że przetarg na TAKĄ infrastrukturę odbywa się na kilka tygodni przed pozostawieniem go bez opieki.
        A Ty to rozumiesz?

        • 2 3

  • Czekam na pomysł Oli i jej sztabu , kiedy zorganizują wyscigi kajakowe w tunelu pod Wisła. (1)

    Wpis do Ksiegi Głupoty Guinesa zapewniony. Brawo Ola.

    • 3 6

    • Mozna tam tez zoorganizowac wyscigi kota prezesa.

      Zeby zawsze byl pierwszy na mecie,bedzie startowal sam.

      • 2 0

  • Ciekawe za ile lat się zawali...

    Obstawiam 15 do 20 lat

    • 1 5

  • Ja bym ten tunel połączył z tym na Zakopiance. To byłoby fajnie, z nad morza w góry.

    • 1 4

  • Nowy departament

    Miasto powoła teraz departament do spraw tunelu. Dyrektor 30 000 PLN, 2X z-ca 25000 razem 50000PLN, kierownik od mediów itp. itd. 2 melony rocznie

    • 4 6

  • Tunel

    Byłoby dziwne gdyby koszty utrzymania się zmniejszyły.

    • 2 1

  • tak się właśnie robi mieszkańców w wała,teraz będą podwyżki czynszów.

    • 1 5

  • koszty były ustalone przed umową.

    o co teraz znowy chodzi,kto za to zapłaci.

    • 1 3

  • Przejazd tunelem powinien być płatny

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane