- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (410 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (221 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (73 opinie)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (347 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (56 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (6 opinii)
Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania
Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą Wisłą. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.
- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.
wideo archiwalne
Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.
Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.
wideo archiwalne
wideo archiwalne
wideo archiwalne
Opinie (181) 5 zablokowanych
-
2021-02-15 10:01
propozycja: przemianujmy portal trojmiasto.pl na stogi+elbląg . pl (1)
to wynika z ankiety. większość Gdynian, Oliwian, Sopocian, Wejherowian
odczuwa zdecydowaną zmianę na korzyść,
wręcz nieodpartą potrzebę tunelu pod Martwą Wisłą.
ludzie, którzy od roku pandemii nie wyściubili nosa z Witomina
też odczuwają poprawę, acz niekiedy drażnią ich korki na Sopockiej,
Osowianie też się cieszą na myśl o tunelu na Westerplatte, tylko czasem
stoją w korku na Spacerowej
to nie ankiety i ankieterzy są bezdennie głuuuupi
to my jesteśmy w większości - i**otami- 1 5
-
2021-02-15 10:17
Akurat korki na sopockiej witomina nie dotycza
- 0 0
-
2021-02-15 10:12
Czy ja dobrze czytam? (3)
Proszę, poprawcie mnie jeśli źle czytam: pod koniec kwietnia miasto zacznie samo utrzymywać/ serwisowac tunel (najdroższy obiekt w historii miasta/jeden z), a obecnie, tj. około 2 miesiące przed tym momentem trwa przetarg na wyłonienie firmy od serwisu?...
- 1 8
-
2021-02-15 10:13
przeczytaj raz jeszcze, jest nadzieja że zrozumiesz (2)
- 3 0
-
2021-02-15 10:19
Ma rację na przetarg jest za późno
- 0 3
-
2021-02-15 10:29
Czytałem, ale
nie chce mi się wierzyć, że przetarg na TAKĄ infrastrukturę odbywa się na kilka tygodni przed pozostawieniem go bez opieki.
A Ty to rozumiesz?- 2 3
-
2021-02-15 10:20
Czekam na pomysł Oli i jej sztabu , kiedy zorganizują wyscigi kajakowe w tunelu pod Wisła. (1)
Wpis do Ksiegi Głupoty Guinesa zapewniony. Brawo Ola.
- 3 6
-
2021-02-15 10:31
Mozna tam tez zoorganizowac wyscigi kota prezesa.
Zeby zawsze byl pierwszy na mecie,bedzie startowal sam.
- 2 0
-
2021-02-15 10:38
Ciekawe za ile lat się zawali...
Obstawiam 15 do 20 lat
- 1 5
-
2021-02-15 10:48
Ja bym ten tunel połączył z tym na Zakopiance. To byłoby fajnie, z nad morza w góry.
- 1 4
-
2021-02-15 10:53
Nowy departament
Miasto powoła teraz departament do spraw tunelu. Dyrektor 30 000 PLN, 2X z-ca 25000 razem 50000PLN, kierownik od mediów itp. itd. 2 melony rocznie
- 4 6
-
2021-02-15 11:02
Tunel
Byłoby dziwne gdyby koszty utrzymania się zmniejszyły.
- 2 1
-
2021-02-15 11:15
tak się właśnie robi mieszkańców w wała,teraz będą podwyżki czynszów.
- 1 5
-
2021-02-15 11:17
koszty były ustalone przed umową.
o co teraz znowy chodzi,kto za to zapłaci.
- 1 3
-
2021-02-15 11:23
Przejazd tunelem powinien być płatny
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.