• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania

Maciej Korolczuk
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.  Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.

Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą WisłąMapka. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.



Czy otwarcie tunelu wpłynęło na twoje poruszanie się po Gdańsku?

Trudno w to uwierzyć, ale za dwa miesiące tunel pod Martwą Wisłą będzie obchodzić już piąte urodziny. 24 kwietnia wygaśnie też pięcioletnia gwarancja na utrzymanie i całą konstrukcję tunelu. Dla miasta oznacza to wyższe koszty utrzymania i napraw obiektu.

- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.

wideo archiwalne



Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.

Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.

wideo archiwalne



wideo archiwalne



wideo archiwalne

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • Dyskryminacja pieszych i rowerzystów (1)

    Likwidacja promu w Nowym Porcie odcięła dostęp do Westerplatte, a wszystko przez tunel...Prom musi wrócić !!!

    • 5 2

    • to kup prom i wracaj wraz z nim

      • 1 1

  • Petycja

    Tunel do Helu i to subito!

    • 1 3

  • Pytanie (1)

    Dlaczego wybudowano tunel zamiast mostu?

    • 2 7

    • Bo do wyspy Ostrów zawijają duże statki do remontu i wieże wiertnicze Petrobaltiku. Poza tym są tam nabrzeża Portu Gdańsk, gdzie też dobijają duże statki.

      • 4 2

  • Zasypač

    • 4 4

  • Tak tak

    Podwyżka podatku gruntowego 10 zł rocznie rok w rok plus podwyżka parkingu o 300% daje miastu około 20mln złotych więcej sam podatek około 3 mln złotych co rok niech nie płaczą że kasy im brakuje marsze sponsorują równości to brakuje złodzieje

    • 5 1

  • gwarancja do bramy....

    Jak długo trwa gwarancja? Gwarancja do bramy i się nie znamy ;) taki żart mi się przypomniał.

    • 2 1

  • Żeby się nie skończyło jak z mostem w Bydgoszczy.

    • 1 1

  • Stać nas

    Nasze władze miasta trzaskają kasa na lewo i prawo

    • 2 2

  • odpadający tynk...

    bez komentarza...

    • 2 2

  • To teraz mozna jeden pas ruchu odgrodzić i przeznaczyć na rowerzystów a chodnik w nim dla pieszych :)

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane