- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (84 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (299 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (62 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (69 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (128 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (110 opinii)
Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania
Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą Wisłą. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.
- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.
wideo archiwalne
Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.
Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.
wideo archiwalne
wideo archiwalne
wideo archiwalne
Opinie (181) 5 zablokowanych
-
2021-02-15 11:26
Dyskryminacja pieszych i rowerzystów (1)
Likwidacja promu w Nowym Porcie odcięła dostęp do Westerplatte, a wszystko przez tunel...Prom musi wrócić !!!
- 5 2
-
2021-02-15 11:35
to kup prom i wracaj wraz z nim
- 1 1
-
2021-02-15 11:58
Petycja
Tunel do Helu i to subito!
- 1 3
-
2021-02-15 13:01
Pytanie (1)
Dlaczego wybudowano tunel zamiast mostu?
- 2 7
-
2021-02-15 13:27
Bo do wyspy Ostrów zawijają duże statki do remontu i wieże wiertnicze Petrobaltiku. Poza tym są tam nabrzeża Portu Gdańsk, gdzie też dobijają duże statki.
- 4 2
-
2021-02-15 13:07
Zasypač
- 4 4
-
2021-02-15 14:16
Tak tak
Podwyżka podatku gruntowego 10 zł rocznie rok w rok plus podwyżka parkingu o 300% daje miastu około 20mln złotych więcej sam podatek około 3 mln złotych co rok niech nie płaczą że kasy im brakuje marsze sponsorują równości to brakuje złodzieje
- 5 1
-
2021-02-15 14:59
gwarancja do bramy....
Jak długo trwa gwarancja? Gwarancja do bramy i się nie znamy ;) taki żart mi się przypomniał.
- 2 1
-
2021-02-15 15:38
Żeby się nie skończyło jak z mostem w Bydgoszczy.
- 1 1
-
2021-02-15 15:46
Stać nas
Nasze władze miasta trzaskają kasa na lewo i prawo
- 2 2
-
2021-02-15 17:19
odpadający tynk...
bez komentarza...
- 2 2
-
2021-02-15 17:28
To teraz mozna jeden pas ruchu odgrodzić i przeznaczyć na rowerzystów a chodnik w nim dla pieszych :)
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.