• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec korków na Łostowickiej?

AMB
3 sierpnia 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
Jedna z najbardziej zatłoczonych tras w Gdańsku to ulica Łostowicka. W porannym korku leniwie staczają się auta w stronę Kartuskiej. Jest czas na papieroska i na pogadanie przez telefon. Niezgodne to może z kodeksem drogowym, ale co zrobić? Na luzie zjeżdżamy powolutku w dół, cała trasa potrafi zająć nawet w szczycie 20 min. Część kierowców już chyba do tego przywykła, bo jakoś nie czuć agresji i nerwowej atmosfery w powietrzu.

A wszystko to może się zmienić. Plany są ambitne i dość mocno skonkretyzowane. Tylko czy starczy na nie środków finansowych?

Dwa pasy jedni w każdą stronę na Łostowickiej - to marzenie wielu kierowców. By mogło się ziścić, przynajmiej kilka domów musiałoby zostać wyburzonych, a ich mieszkańców przenieść trzeba będzie w inne miejsca i przyznać stosowne odszkodowania. Większośc z nich zajmuje się wyrobem nagrobków, inna lokalizacja ich mieszkań i warsztatów może postawić pod dużym znakiem zapytania dalszą działalność w tym kierunku.

Ale z tymi problemami radzić sobie będzie miasto najwcześniej za rok.
Jak podaje gazeta "Dzień Dobry" dopiero za około 8 miesięcy sporządzona zostanie dokumentacja techniczna, ale pomarzyć można już w poniedziałkowym korku...

AMB

Opinie (37)

  • CZY KTOS TU MYSLI?????????

    PO CO KOMU DWA PASY. ULICA JEST ZATLOCZONA BO SKRZYZOWANIE NIE MA PRZEPUSTOWOSCI. BEDZIE DWUPOZIOMOWE SKRZYRZOWANIE TO NIE BEDZIE ZATLOCZENIA. OSOBY JADACE NA MORENE BY NIE MUSIALY STAC W KORKU TYLKO JECHALYBY PRZELOTEM NAD KARTUSKA . MIEJSCE JEST DOGODNE BO KARTUSKA LEZY W DOLINCE. JEST TO INWESTYCJA POROWNYWALNA Z DWOMA PASAMI TYLKO ZE CZTERY RAZY BARDZIEJ EFEKTYWNA. CO TE GLABY KAPUSCIANE W TYM ZARZADZIE DROG WYMYSLAJA???????????
    PISZE DO WAS Z TORONTO W KANADZIE I TU NIE MA TRAFFICU BO WSZYSTKIE BARDZIEJ ZATLOCZONE SKRZYZOWANIA SA DWUPOZIOMOWE.
    Te dwie jezdnie to jak budowanie zamkow z piasku - ladnie wyglada ale nie jest wogole funkcjonalne....
    TAK,TAK, GLUPOTA SIE SZERZY!!!!!!!!!!!!!!!!
    PODATNICY, NIE DAJMY SOBIE ZADAC KOLEJNEGO CIOSU.

    TO JEST TRACENIE NASZYCH PIENIEDZY. JA CHCE PLACIC PODATKI NA KRAJ ALE CHCE ZEBY TE PIENIADZE BYLY MADZE WYKORZYSTANE.

    KONCZAC CHCIALBYM ZA PRZYKLAD PODAC ULICE SLOWACKIEGO ZEBY NIE BYC GOLOSLOWNYM.
    sA DWA PASY?? SA?? A KOREK JEST DALEJ!!!!!! DLACZEGO? BO NA GRUNWALDZKIEJ PRZEPUSTOWOSC SKRZYZOWANIA SIE NIE ZMIENILA I CZY TE SAMOCHODY STOJA JEDEN ZA DRUGIM CZY TEZ OBOK SIEBIE TO NIC NIE ZMIENIA. GDYBY NA GRUNWALDZKIEJ I SLOWACKIEGO BYLO 2 POZIOMOWE SKRZYRZOWANIE KOREK BY ZNIKNAL. TAM TEZ MAMY OBNIZENIE TERENU I NIE JEST TO ZBYT TRUDNA LOKALIZACJA NA 2 POZIOMY.

    TO TYLE

    POZDRAWIAM
    MYSLICIELI Z RADY MIASTA

    • 0 0

  • powoli ale do przodu

    Powoli ale do przodu...
    Rodacy co wy tylko narzekać umiecie, spróbujcie sobie po Warszawie a zobaczycie co to poranne korki. Jeśli chcą już coś zrobić to chwała i m za to, a że potrwa ,a to trochę to już normalne. Przecież i tramwaj ma kiedyś tam się kulać. Życzę pozytywnego myślenia.

    • 0 0

  • Oczywiście

    ..że most będzie tam najlepszym rozwiązaniem!
    Tylko że trzeba uwazac zeby nie popełnić takie błędu jak na elblaskiej - wiadukt zaslania brame żuławska a przepustowość skrzyżowania jest mierna (jedynie!)

    • 0 0

  • do przedmówców

    WIDZĘ, ŻE MYŚLENIE NIE JEST NIEKTÓRYCH NASILNIEJSZĄ STRONĄ. JAK SŁYSZĘ ŻE JEDEN PAS NA ŁOSTOWICKIEJ WYSTARCZY TO KREW MNIE ZALEWA. POMYŚLCIE CO BY BYŁO GDYBY POTOKOWA I RAKOCZEGO MIAŁY PO JEDNYM PASIE W KAŻDYM KIERUNKU, A PRZECIEŻ ŁOSTOWICKA TO ICH PRZEDŁUŻENIE. CO DO MOSTU TO NIEWĄTPLIWIE MA ON SWOJĄ PRZEWAGĘ NAD KLASYCZNYM SKRZYŻOWANIEM ALE TEŻ MA GŁÓWNĄ WADĘ... CENĘ. KTOŚ NAPISAŁ COŚ O ASFALTOWANIU ŁOSTOWICKIEJ I NISZCZENIU ZIELENI. CO TO ZA ZIELEŃ? CHYBA JEDYNIE TE CHWASTY PORASTAJĄCE WYSTAWIONE PROJEKTY NAGROBKÓW W OGRÓDKACH. NIC ZIELONEGO TAM NIE ZAUWAŻYŁEM OPRÓCZ GĘSTO ROZSTAWIONYCH PŁYT NAGROBKOWYCH. ZRESZTĄ PO CO KOMU NOWA DROGA W MIEŚCIE LEPIEJ PONARZEKAĆ, PRAWDA? I TO JEST NASZE GDAŃSKIE PIEKIEŁKO, NAJPIERW PŁACZĄ ŻE NIC NIE BUDUJĄ, A W MOMENCIE PRZECHODZENIA DO KONKRETÓW LAMENT ŻE NIBY PO CO ?
    A KOLEGA Z TORONTO NIECH LEPIEJ TAM ZOSTANIE I AGITUJE ZA POZOSTANIEM PROWINCJI QUEBECK W KANADZIE.
    CAŁE SZCZEŚCIE ZE W ZARZĄDZIE DRÓG I ZIELENI W GDAŃSKU SĄ LUDZIE STOJĄCY TWARDO NA GRUNCIE A NIE BUJAJĄCY W CHMURACH I HACZĄCY O JAKIEŚ NIEREALNE WIADUKTY NAD KARTUSKĄ

    • 0 0

  • moze sie okazac

    ze budowa wiaduktu kosztuje podobna cene jak przeoranie zamieszkalych terenow pod budowe nowej nitki. warto wydac nawet dwa czy trzy razy tyle na dwupoziomowe skrzyzowanie niz na drugi pas. rozwiazanie takie powoduje mniejsze prawdopodobienstwo kolizji i duza przepustowosc. byloby to rozwiazanie podobne wylotu z gdanska na lodz. tyle ze nie tunel, a wiadukt. wyobrazacie sobie, jakie bylyby korki gdyby skrzyzowanie ulic warszawa - obwodnica z gdansk lodz bylo jednopoziomowe?

    • 0 0

  • oponenci

    skrzyżowania słowackiego-potokowa, rakoczego-jaśkowa dolina i wiele innych są jednopoziomowe i sprawdzają się. trzeba wybudować dużą tzw. wyspę centralą która przejmuje ruch samochodów skręcających w lewo. nie trzeba wydawać ogromnych pieniędzy na projektowanie i budowę wiaduktów. podpisuje się oburącz za kompleksową modernizacją łostowickiej !

    • 0 0

  • zamiast się cieszyć

    że krystalizuje się wizja nowej Łostowickiej to oni lamentują i bredzą coś o jakiś kosmicznych przeprawach mostowych

    • 0 0

  • A KIEDY MARYNARKI POLSKIEJ

    • 0 0

  • MARYNARKI POLSKIEJ

    a kiedy o tej ulicy pomyslna dziura na dziurze.....

    • 0 0

  • 2 paski, a co wczesniej

    Za 8 misiecy maja byc plany, bede za rok, za 4 skoncza sie tluc po sadach z kamieniazami, przez rok beda robili w sumie na 2008 bedzie gotowe. Ja pytam - co do tego czasu?
    Moim zdaniem nalezy polaczyc kilka podanych propozyci. Na rogu jest durzy niewykorzystywany plac - mozna przez niego na skos "pociagnac" pasek - w ten sposob skrecajacy w prawo wczesniej odbija, beda mieli dogodniejsze miejsce do wjazdu na Kartuska. Ten wyjazd powinien byc bez swiatel - poprostu podporzadkowany.
    Nie prawda ze ludzie jada tylko na wprost - ogromna czesc samochodow skreca - i CI traca najwiecej, bo mimo ze maja zielona strzalke, to samochody kierujace sie w strone ul. Piekarniczej blokuja przejazd.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane