• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec korków na Łostowickiej?

AMB
3 sierpnia 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
Jedna z najbardziej zatłoczonych tras w Gdańsku to ulica Łostowicka. W porannym korku leniwie staczają się auta w stronę Kartuskiej. Jest czas na papieroska i na pogadanie przez telefon. Niezgodne to może z kodeksem drogowym, ale co zrobić? Na luzie zjeżdżamy powolutku w dół, cała trasa potrafi zająć nawet w szczycie 20 min. Część kierowców już chyba do tego przywykła, bo jakoś nie czuć agresji i nerwowej atmosfery w powietrzu.

A wszystko to może się zmienić. Plany są ambitne i dość mocno skonkretyzowane. Tylko czy starczy na nie środków finansowych?

Dwa pasy jedni w każdą stronę na Łostowickiej - to marzenie wielu kierowców. By mogło się ziścić, przynajmiej kilka domów musiałoby zostać wyburzonych, a ich mieszkańców przenieść trzeba będzie w inne miejsca i przyznać stosowne odszkodowania. Większośc z nich zajmuje się wyrobem nagrobków, inna lokalizacja ich mieszkań i warsztatów może postawić pod dużym znakiem zapytania dalszą działalność w tym kierunku.

Ale z tymi problemami radzić sobie będzie miasto najwcześniej za rok.
Jak podaje gazeta "Dzień Dobry" dopiero za około 8 miesięcy sporządzona zostanie dokumentacja techniczna, ale pomarzyć można już w poniedziałkowym korku...

AMB

Opinie (37)

  • JAK ZWYKLE ZACHODNIE KONCERNY ROBIA SOBIE U NAS WYSYPISKO I RYNKI ZBYTU WCIASKAJA TU CHLAM I ROBIA TAKIE AKCJE ZEBY SPRZEDAC TO CO U NICH NIKT NIE CHCE NAWET ZA DARMO

    • 0 0

  • 2 pasy to nie przyszlosc!!

    Patrzac na rozwoj motoryzacji i przyrost samochodow po dwa pasy w kazda strone w przyszlosci 3-4 lata raczej nie wystarcza. Takie skrzyzowanie jak to zawsze bedzie zakorkowane w godzinasz szczytu. Ale RE5PECT dla tego kto doprowadzi sprawe do konca.

    • 0 0

  • Do Pawła

    "skrzyżowania słowackiego-potokowa, rakoczego-jaśkowa dolina i wiele innych są jednopoziomowe i sprawdzają się". To żeś mnie ubawił. Sprawdzają się tylko dzięki temu że z każdej strony do tego skrzyżowania jest po 1 pasie ruchu dojazdu. Wystarczą 2 pasy ruchu w każdą stronę od większych skrzyżowań poprzedzających i te Twoje drożne skrzyżowania będzie można tylko podpalić. Tajemnica ich drożności polega na tym, że one same są bardziej przepustowe niż drogi do nich prowadzące. Podjedź czasami na skrzyżowanie 3-poziomowe Podwale - Okopowa tam nawet wyspa o wymiarach boiska piłkarskiego by nie pomogła.

    • 0 0

  • pozostane przy swoim

    pomysly z wiaduktem, podobnie jak dwa pasy moze i zle nie sa ale to wizjonerstwo. natomiast pas w prawo, lub jak ktos lepiej pomyslal, skosna droga w prawo to pomysl tani, na ktory nie trzeba duzo pieniedzy i mozna go wykonac w dwa tygodnie.( no z projektem miesiac). jesli kiedys mialy byc dwa pasy to i tak ten drugi musialby w cos wpadac. w przypadku drogi nad Kartuska bedzie to droga do jazdy na wprost wiec prawoskret zostanie na dole.
    rozwiazanie wielopoziomowe bardziej by sie przydalo na dole Armii Krajowej na warszawkie.
    A tak naprawde to sobie tylko pieknie marzymy jak to stoi napisane na koncu artykulu.

    • 0 0

  • DO NAJWIĘKSZYCH DYSKUTANTÓW: TJ.GALLUXA, KRZY$KA, I INNYCH

    DEBATUJECI NA WSZYSKIE MOŻLIWE TEMATY ZWIĄZANE Z TYM., CO SIĘ DZIEJE NA PORTALU "WWW.TROJMIASTO.............." WEDŁUG MNIE , ZAJRZYJCIE NA "wwws.gazeta.pl", I WYBIERZCIIEN TEN LINK http://wyborcza.gazeta.pl/info/home.jsp?dzial=gdg0006I . WASZE DYSPUTY NA WSZYSTKIE TEMATY, MIMO WSZYSTKO MAJĄ "DOŚĆ GŁĘBOKI SENS, JEDNAK, TO, CO PRZECZYTACIE W TYM LINKU JEST BARDZIEJ GODNE UWAGI NIŻ DYSKUSJE, KTÓRE PROWADZICIE NA TROJMIESCIE (M.IN. POWSTANIE W-SKIE). Z POZDROWIENIAMI I JESZC ZE MAŁA PROŚBA - MOŻE PRZEZ WASZE GŁOSY KTOŚ ZROZUMIE, ŻE GLINA JEST TYLKO ZALEŻA OD OPERATORA SIECI :))))))))))))))))))))))))

    • 0 0

  • problem - Łostowicka

    Mam inny pomysł. Ukształtowanie ulicy Łostowickiej i Nowolipie podpowiada inne rozwiązanie. Można zbudować estakadę nad całą ulicą Łostowicką i puścić nią ruch w jednym kierunku. Estakada powinna przechodzić nad ulicą Kartuską i łączyć się z ul.Nowolipie. Nikogo nie trzeba eksmitować i zapewniać nowych mieszkań (koszty). Pozostaje problem zjazdów z estakady do Osiedla Mickiewicza, ale to dla naszych inżynierów ruchu mały pryszcz. W końcu zapomnieli o pasie do skrętu w prawo na skrzyżowaniu Łostowickiej z Kartuską i też można wytrzymać.

    • 0 0

  • Estakada? A może od razu most zwodzony, albo transport pojazdów promem kosmicznym?

    W końcu Łostowicka to główna magistrala międzygalaktyczna i powinna mieć po 16 pasów ruchu w każdą stronę.. :-))

    A tak poważnie, to dla każdego w miarę myślącego człowieka (a przecież ci od decydowania powinni umieć myśleć lepiej niż ogół - :-) ) jest jasne, że skoro korek jest na Łostowickiej (w dół), a za skrzyżowaniem nigdy nie ma już zatorów w żadnym kierunku, to wystarczyłoby wydłużyć czas trwania zielonego światła, o czym zresztą wspominałem wcześniej. A może się mylę? ... Ale najprawdopodobniej jest tak, że znowu urzędnik wie lepiej, niezależnie od tego, co myślą wszyscy inni, szczególnie ci tkwiący w korku na Łostowickiej :-) Pozdrawiam...

    • 0 0

  • Oj naiwni, naiwni

    nie chcę jeździć ani po Warszawie ani po żadnym innym zatłoczonym mieście, wystarczy mi, że wiem iż taką inwestycję jak Słowackiego będzie się robićlat sześć a nie jeden rok. To jest kumulacja wielu czynników wynikającychznaszej mentalności (czytaj głupoty i zawiści) i nie pomogą pieniądze z Brukseli bo po drodze ktoś je pod... A za przykład tej głupoty niech posłuży Słowackiego, Spacerowa i inne dojazdy do Obwodowej, a także budowa polskich autostrad. Reszta do przemuyślenia ...

    • 0 0

  • DAreck

    nie wiem czy wydluzenie cyklu na lostowickiej cos da? (dla lostowickiej na pewno tak) ale czy wtedy nie zaczna sie korki na kartuskiej(bo jak sie cos wydluzy to cos sie skroci)

    • 0 0

  • Nie wiem.. Możemy zbudować makietę i sprawdzić doświadczalnie:)

    Ale pewnie ktoś przemyślał istniejące rozwiązanie i uznał je za optymalne. Może urzędnicy mają 'szerszą perspektywę' i dostrzegają rzeczy niewidoczne dla przeciętnych ludzi :-))

    Ja wiem tylko tyle: im krótszy cykl świateł, tym mniej pojazdów opuszcza skrzyżowanie, i nie jest to bynajmniej zależność liniowa. A to zamiłowanie kierowców do szukania biegów kiedy powinni już dawno ruszyć - to jest coś pięknego :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane