• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac związanych z podniesieniem sieci trakcyjnej na al. Hallera

Arnold Szymczewski
29 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Prace związane m.in. z podniesieniem trakcji zakończyły się zgodnie z planem - pod koniec grudnia. Prace związane m.in. z podniesieniem trakcji zakończyły się zgodnie z planem - pod koniec grudnia.

Montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych, wymiana elementów konstrukcyjnych i - co najważniejsze - maksymalne podniesienie sieci trakcyjnej. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zakończył właśnie prace związane z przebudową sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktuMapka. Inwestycja pochłonęła 560 tys. zł.



Czy prace związane z podniesieniem trakcji były konieczne?

Zrywanie sieci trakcyjnej pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera przez nieprzepisowo przejeżdżające tamtędy pojazdy ciężarowe to problem, który miasto próbuje rozwiązać od lat. Zakończona właśnie przebudowa ma sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki tramwaje nie będą już z automatu unieruchamiane.

Przebudowa sieci trakcyjnej pod wiaduktem na Hallera obejmowała:

  • montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych od strony ul. Klinicznej, które pozwolą na utrzymanie ruchu tramwajowego na sąsiednich szlakach w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem,
  • wymianę zniszczonych przez liczne zerwania elementów konstrukcyjnych sieci: przewodów jezdnych, zawieszeń poprzecznych i izolatorów,
  • montaż nowego słupa trakcyjnego od strony ul. Piramowicza, dzięki któremu sieć pod wiaduktem została maksymalnie uniesiona, co powinno zmniejszyć ryzyko jej uszkodzenia przez pojazdy ciężarowe, które mimo obowiązujących zakazów wjeżdżają pod wiadukt,
  • wymianę słupa od strony ul. Wyspiańskiego.

Film z listopada br., gdy rozpoczęły się prace


- Przebudowa sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktu to kontynuacja działań wdrażanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, mających na celu zapobieganie zrywaniu sieci trakcyjnej przez pojazdy ciężarowe. W minionych latach na odcinku al. Hallera, między ul. Kliniczną a ul. Trubadurów, wprowadzono zakaz ruchu pojazdów wyższych niż 3,4 m oraz o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Ponadto na drogach dojazdowych ustawione zostały znaki uprzedzające o obowiązującym zakazie oraz tablice zmiennej treści. Ostrzegają one kierowców o przekroczeniu skrajni pionowej, co wyklucza bezpieczny przejazd pod wiaduktem. Takie tablice są trzy - na al. Zwycięstwa, na al. Hallera oraz przy skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Trubadurów - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Mimo wielu znaków ostrzegawczych niektórzy kierowcy ciężarówek wciąż na siłę próbują zmieścić się pod wiaduktem, co niejednokrotnie kończy się nie tylko uszkodzeniem samochodu, ale także zerwaniem sieci.

- Dzięki przebudowie sieci trakcyjnej bezmyślne zachowania części kierowców nie będą już miały tak negatywnych skutków na funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie Gdańska - kończy Magdalena Kiljan.

Kierowcy ciężarówek dość często wjeżdżają w wiadukt na al. Hallera

Opinie (104) 3 zablokowane

  • 560 tys za podniesienie kabli o 5cm...

    Zadnych zmian w przęsłach, zero nowej nawierzchni. Tylko inne mocowania i jakiś bezpiecznik. 560 tys złotych.

    • 3 1

  • Powinni za to zaplacic kierowcy/firmy przewozowe, ktore nie nauczyly sie czytac znakow ostrzegawczych

    • 3 0

  • (3)

    Jakie to przykre, że większość osób wypowiadających się w komentarzach nie ma zielonego pojęcia o czym pisze, a najgorsze z tego wszystkiego jest to że nawet nie potrafią czytać ze zrozumieniem. W remoncie sieci pod wiaduktem nigdy nie chodziło o 5cm.

    • 2 4

    • leming przykra to jest twoja głupota i jak zawsze musisz sie nia chwalic

      • 0 2

    • niestety taki jest poziom czytania ze zrozumieniem

      • 0 0

    • Niestety zawsze i tylko zawsze chodziło o 5 cm (słownie "pięć centymetrów") Nie jest to podane w tym artykule ale w poprzednich, dotyczących tego "remontu".
      Życzę większego zainteresowania tego typu publikacjami to następnym razem nie będzie tak żałośnie.

      • 0 0

  • wystarczyło wprowadzić odpowiednie kary

    i odszkodowania dla pasażerów

    • 1 0

  • Idę o zakład, że za 1-2 m-cy znajdzie się spec co i tą trakcję załatwi :)

    • 2 0

  • Czy jak pójdę na operację powiększenia (czegoś tam) to też zapłacę 560tyś. za 5 cm?

    O zgrozo , to jakiś kosmos nie opłaca się . Zostaję przy swoich przyzwoitych rozmiarach ;)

    • 2 1

  • Gdyby nie chodziło o pieniądze podatników to byłby śmieszny a tak tragiczny zachwyt wątpliwych ekspertów i wyrzucenie kolejny raz pieniędzy w bloto.
    Trakcja wyżej o całe 5cm naprawdę robi wrażenie ale chyba tylko na pomyslodawcach .

    • 1 0

  • Eureka XXI wiek L&G

    Gratuluję i życzę dalszych sukcesów.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane