- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (380 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (215 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (117 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (50 opinii)
- 5 Mieszkańcy wskazali, gdzie ustawić śmietniki (41 opinii)
- 6 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (256 opinii)
Koniec remontu na Nowych Ogrodach. Tramwaje wracają na Siedlce, znikają z Brzeźna i Nowego Portu
Kończy się trwający od lipca gruntowny remont ul. Nowe Ogrody i torowiska na ul. Kartuskiej. Kierowcy się ucieszą, piesi - niekoniecznie.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Kierowcy mogą odetchnąć, bowiem nie będą już jeździć do centrum Gdańska po jednokierunkowej ul. Bema
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Oprócz nowej nawierzchni na ul. Nowe Ogrody i torowiska tramwajowego na ul. Kartuskiej, drogowcy ułożyli nowe chodniki, wykonali prawoskręt w ul. Strzelecką, przy ulicy umieścili nowe oświetlenie. Tramwaje pojadą odtąd po wytłumionych torach, dzięki czemu na Siedlcach będzie ciszej. Rowerzyści skorzystają ze ścieżki rowerowej, którą zbudowano na chodniku po stronie sądów. Wykonawcy pozostaje jeszcze wykonanie zieleni.
Niestety, projektanci zapomnieli o bezpieczeństwie pieszych. Tuż przed przejściem dla pieszych na skrzyżowaniu Nowych Ogrodów i ul. Powstańców Warszawskich
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zastrzeżenia budzi też wytyczenie ścieżki rowerowej po północnej stronie Nowych Ogrodów. Zajęła ona połowę szerokości chodnika, zostawiając pieszym wąski pas o szerokości ok. 1,5 metra. Najgorzej jest przed wejściem do sądu, gdzie chodnika zostało jeszcze mniej.
Obawy budzi brak barierek, które oddzielałyby szeroki chodnik przed wejściem do Urzędu Miejskiego od jezdni. Skończy się to pewnie tym, że na chodniku parkować będą auta, które szybko go uszkodzą.
Mimo tych niedociągnięć mieszkańcy są zadowoleni z przebudowy. - Wreszcie będzie tu plaska jak stół nawierzchnia drogi i chodników. Podobają mi się też nowe latarnie, są inne niż pozostałe w Gdańsku - cieszy się pan Tomasz, taksówkarz z Gdańska.
Za realizację drogowo-torowego przedsięwzięcia na Siedlcach wykonawca - firma budowlana WPRD Gravel - otrzymał ok. 29 mln zł. Inwestycję zlecała miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
W Sobotę, 27 listopada, w związku z oddaniem do ruchu nowo wyremontowanej trasy tramwajowej w ciągu ul. Nowe Ogrody i Kartuskiej tramwaje linii 10 i 12 wracają na swoje stałe trasy. Niewielkim zmianom ulegną rozkłady jazdy dla tych linii. Linia T12 zostanie zawieszona.
W tym samym dniu rozpocznie się remont torowiska między Brzeźnem a Nowym Portem. Tramwaje linii 3 i 5 zamiast do Brzeźna i Nowego Portu, zostaną skierowane do pętli Brzeźno Plaża (na końcu al. J. Hallera). Natomiast, pomiędzy Brzeźnem a Nowym Portem zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa T5.
Trasa linii T5: Brzeźno Dworska (przy dawnej Balladynie) - Dworska - PCK - Gdańska - Krasickiego - Oliwska - Rybołowców - Wolności - Nowy Port (pętla jak linia 148) - Władysława IV - Oliwska - Krasickiego - Walecznych - Dworska - Wczasy - Hallera - Brzeźno Dworska (przy dawnej Balladynie).
W celu ułatwienia przesiadek z tramwajów linii 3 i 5 na autobusy, w kierunku centrum Brzeźna i Nowego Portu, zostanie utworzony dodatkowy przystanek "Dworska-Hallera" dla linii 148, 188 i N6 (dla linii N6 "na żądanie"). Będzie się on znajdował w zatoce na al. J. Hallera przed skrzyżowaniem z ul. Dworską.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (215) 7 zablokowanych
-
2010-11-25 14:27
Normy dla ruchu pieszego (2)
jeżeli szlak rowerowy ma swoje normy to jakie są normy dla chodników. Ile taki chodnik powinien mieć szerokości a szczególnie w takim miejscu jak wejście do jakiegoś urzędu (sądu) gdzie ruch pieszy w naturalny sposób zbiega się z wielu kierunków
- 10 3
-
2010-11-25 14:53
i znalazłem § 44 rozporządzenia (1)
z 1999 roku ( dziennik ustaw nr 43 pozycja 430) szerokość chodnika powinna być dostosowana do ruchu pieszego ale w zasadzoe nie powinna być mniejsza niź 2 slownie dwa metry. A jaka jest intensywność ruchu pieszego przed Sądami Rejonowym Okręgowym Apelacyjnym Komendą Policji a wliczając tranzyt to i szpitale tzreba tu wymienić
- 11 2
-
2010-11-25 15:08
Minimalna szerokosc chodnika to 1,5 m. Droga rowerowa dwukierunkowa bodaj 2,4m.
- 2 1
-
2010-11-25 14:30
ja sie ciesze ze
zlikwiduja zwezenia na Armi K. to byla wtopa, zeby zwezic taka jezdnie.
- 1 2
-
2010-11-25 14:43
Czemu ścieżki rowerowej nie zrobiono węższej przy sądzie i nie dodano drugiego pasa przy urzędzie miejskim (2)
Czemu ścieżki rowerowej nie zrobiono np. węższej przy sądzie i nie dodano drugiego pasa przy urzędzie miejskim. Nie pojmuje myśli projektowej. Przecież można było także przenieść ją całkowicie pod urząd jak widać na zdjęciach dużo miejsca jest albo chociaż zlikwidować zieleńce koło sądu. Jak można projektować coś nowego a zarazem niefunkcjonalnego?
- 12 4
-
2010-11-25 15:01
w tym mieście
koncepcja ścieżek dwukierunkowych jest nieznana.
Wymaga to być może ok 20 lat tzw. postępu- 5 4
-
2010-11-25 18:38
Pod Urząd?!
Pod Urząd Miasta przenieść ścieżkę? A co dalej się pytam? Podjazdem dla karetek czy tym wąziutkim chodnikiem zaraz przez przystanek linii 175...?
- 2 1
-
2010-11-25 14:46
A na głównych zdjęciu pokazano - po lewej stronie - nawęższe!! gardło
całego chodnika, po stronie sądu, chciałbym zapytać, czy projektant
w tej czesci projektu był pijany.. ?
Podobnie przy kiosku, przy KMP Gdańsk .. ?
Bo do budowlańców = ekipy wykonawczej, trudno mieć pretensję.
Dobrze, że przy sklepie spożywczym, wyburzono cześć murka, dzięki temu,
poszerzono chodnik, bo było takie sam wąskie przejście, jak na zdjęciu..- 2 1
-
2010-11-25 14:56
SŁOWACKIEGO REMONTOWAĆ.
- 4 0
-
2010-11-25 14:59
na pierwszym zdjęciu (3)
klasyk gdański: czerwona ścieżka rowerowa,
a miejsce szczególnie niebezpieczne, czyli przejazd przez jezdnię jest w zwykłym kolorze asfaltu.
Czyżby tak drogo kosztuje czerwona farba na te nieliczne przejazdy w mieście?- 8 3
-
2010-11-25 15:27
(1)
Nigdy farby na asfalcie dla rowerów. TII sprawdź sobie przyczepność koła na śliskiej farbie. Nic przyjemnego wyrżnąć się na takim czerwonym przejeździe. Uwierz przerabiałem to.
- 7 1
-
2010-11-25 16:00
ok a jak by nie malować asfaltu tylko go zabarwić przed wylaniem ?
- 4 1
-
2010-11-26 09:14
do Wigry 3
to prawda, są takie przejazdy w Gdańsku (np. przed Szydlowskim we Wrzeszczu o ile pamiętam. Ale jeżdżąc trochę u Niemców widziałem po prostu inny, bardzo przyczepny, rodzaj farby.
Nawet jeśli chodzi o białe wymalowania to Gdańsk cieniuje. Na przykład widać różnicę w odblaskowości gdy się jedzie przez Sopot i wjeżdża do Gdańska (samochodem), szczegółnie w deszczu.- 2 2
-
2010-11-25 15:08
a skąd GIK ma pieniędze? (1)
- 2 0
-
2010-11-25 16:41
Się gra, się ma!
- 1 0
-
2010-11-25 15:13
czy ta piekna 2 pasmowka nie moglaby isc w takiej postaci do skrzyzowania z lostowicka?
czy to az tak trudne do zrozumienia?
- 5 7
-
2010-11-25 15:23
no ale ten brakujacy fragment sciezki rowerowej chyba poprawia??? (1)
- 3 1
-
2010-11-25 16:01
nie
- 0 1
-
2010-11-25 15:36
ja pier.. (1)
powinni usunąć te forum, czego by nie zrobili w naszym mieście zawsze się znajdą marudery
- 15 12
-
2010-11-26 09:25
wrażliwy na krytykę?
jak coś dobre to się chwali, a błędy należy wytykać, od tego jest forum.
Gdyby inwestorzy i projektanci byli bardziej sprawdzani i słuchali uwag to po prostu były by lepsze "produkty", a nie, że trzeba dochodzić do prawd oczywistych przez 20 lat.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.