• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu na Nowych Ogrodach. Tramwaje wracają na Siedlce, znikają z Brzeźna i Nowego Portu

Maciej Naskręt
25 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Od soboty Nowe Ogrody znowu będą ulicą dwukierunkową. Wrócą na nie kierowcy i pasażerowie tramwajów, które po kilkumiesięcznej przerwie znowu pojadą na pętlę na Siedlcach. Od soboty Nowe Ogrody znowu będą ulicą dwukierunkową. Wrócą na nie kierowcy i pasażerowie tramwajów, które po kilkumiesięcznej przerwie znowu pojadą na pętlę na Siedlcach.

Kończy się trwający od lipca gruntowny remont ul. Nowe Ogrody i torowiska na ul. Kartuskiej. Kierowcy się ucieszą, piesi - niekoniecznie.



Nowa ścieżka ucieszy rowerzystów, ale może złościć pieszych, którym zabrała sporą część chodnika. Nowa ścieżka ucieszy rowerzystów, ale może złościć pieszych, którym zabrała sporą część chodnika.
Najciaśniej zrobiło się przed wejściem do siedziby sądu. Najciaśniej zrobiło się przed wejściem do siedziby sądu.
Na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Warszawskich ścieżka rowerowa nagle się urywa. Jej dalszy ciąg jest kilka metrów dalej - na wysepce. Na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Warszawskich ścieżka rowerowa nagle się urywa. Jej dalszy ciąg jest kilka metrów dalej - na wysepce.
Chodnik przed Urzędem Miejskim może się zmienić w parking dla samochodów. Chodnik przed Urzędem Miejskim może się zmienić w parking dla samochodów.
W sobotę drogowcy oddadzą do ruchu wyremontowane Nowe Ogrody zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Kończy się, trwający od lipca, gruntowny remont drogi wraz z przebudową torowiska tramwajowego aż do pętli na Siedlcach.

Kierowcy mogą odetchnąć, bowiem nie będą już jeździć do centrum Gdańska po jednokierunkowej ul. Bema zobacz na mapie Gdańskaul. Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska - drogowcy przywrócą tam ruch dwukierunkowy. Zlikwidowany zostanie też wjazd z ul. Pohulanka w al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Do pętli na Siedlcach pojadą wreszcie tramwaje.

Oprócz nowej nawierzchni na ul. Nowe Ogrody i torowiska tramwajowego na ul. Kartuskiej, drogowcy ułożyli nowe chodniki, wykonali prawoskręt w ul. Strzelecką, przy ulicy umieścili nowe oświetlenie. Tramwaje pojadą odtąd po wytłumionych torach, dzięki czemu na Siedlcach będzie ciszej. Rowerzyści skorzystają ze ścieżki rowerowej, którą zbudowano na chodniku po stronie sądów. Wykonawcy pozostaje jeszcze wykonanie zieleni.

Niestety, projektanci zapomnieli o bezpieczeństwie pieszych. Tuż przed przejściem dla pieszych na skrzyżowaniu Nowych Ogrodów i ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska wytyczyli zatokę z miejscami postojowymi. Parkujące tam auta będą zasłaniać innym kierowcom widok na pasy czekających na przejście pieszych.

Zastrzeżenia budzi też wytyczenie ścieżki rowerowej po północnej stronie Nowych Ogrodów. Zajęła ona połowę szerokości chodnika, zostawiając pieszym wąski pas o szerokości ok. 1,5 metra. Najgorzej jest przed wejściem do sądu, gdzie chodnika zostało jeszcze mniej.

Obawy budzi brak barierek, które oddzielałyby szeroki chodnik przed wejściem do Urzędu Miejskiego od jezdni. Skończy się to pewnie tym, że na chodniku parkować będą auta, które szybko go uszkodzą.

Mimo tych niedociągnięć mieszkańcy są zadowoleni z przebudowy. - Wreszcie będzie tu plaska jak stół nawierzchnia drogi i chodników. Podobają mi się też nowe latarnie, są inne niż pozostałe w Gdańsku - cieszy się pan Tomasz, taksówkarz z Gdańska.

Za realizację drogowo-torowego przedsięwzięcia na Siedlcach wykonawca - firma budowlana WPRD Gravel - otrzymał ok. 29 mln zł. Inwestycję zlecała miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów komunikacji miejskiej w Gdańsku

W Sobotę, 27 listopada, w związku z oddaniem do ruchu nowo wyremontowanej trasy tramwajowej w ciągu ul. Nowe Ogrody i Kartuskiej tramwaje linii 10 i 12 wracają na swoje stałe trasy. Niewielkim zmianom ulegną rozkłady jazdy dla tych linii. Linia T12 zostanie zawieszona.

W tym samym dniu rozpocznie się remont torowiska między Brzeźnem a Nowym Portem. Tramwaje linii 3 i 5 zamiast do Brzeźna i Nowego Portu, zostaną skierowane do pętli Brzeźno Plaża (na końcu al. J. Hallera). Natomiast, pomiędzy Brzeźnem a Nowym Portem zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa T5.

Trasa linii T5: Brzeźno Dworska (przy dawnej Balladynie) - Dworska - PCK - Gdańska - Krasickiego - Oliwska - Rybołowców - Wolności - Nowy Port (pętla jak linia 148) - Władysława IV - Oliwska - Krasickiego - Walecznych - Dworska - Wczasy - Hallera - Brzeźno Dworska (przy dawnej Balladynie).

W celu ułatwienia przesiadek z tramwajów linii 3 i 5 na autobusy, w kierunku centrum Brzeźna i Nowego Portu, zostanie utworzony dodatkowy przystanek "Dworska-Hallera" dla linii 148, 188 i N6 (dla linii N6 "na żądanie"). Będzie się on znajdował w zatoce na al. J. Hallera przed skrzyżowaniem z ul. Dworską.

Aktualnie na Siedlcach trwa jeszcze przebudowa ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańskana odcinku od ul. Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Beethovena zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja, którą realizuje firma budowlana Wakoz z Luzina, a zleca gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ma być gotowa jeszcze w grudniu tego roku.

Miejsca

Opinie (215) 7 zablokowanych

  • Ścieżka rowerowa (2)

    Co za kretyn wymyśla utrudnienia typu kratka betonowa (z dużymi dziurami), na ścieżkach rowerowych?! Było gładko i bezpiecznie. Dziś zobaczyłem owy zwalniacz (!?), na nowiutkiej nawierzchni.
    Czy już zawsze urzędasy, patrzący na świat z za biurka, będą wprowadzać zagrożenie dla użytkowników? Czemu TO służy? Rowerzyści zwykle omijają takie przeszkody, jadąc chodnikiem - tak jak we Wrzeszczu.

    • 5 3

    • rowerzysto (1)

      sam jesteś kretynem. To nie zwalniacz. Tam rosną drzewa. Stąd te kratki. Pomyśl

      • 3 1

      • te drzewa to sie powinno wyciąć i przemielić na meble z IKEI, przecież tam nie ma na nie miejsca...

        • 1 2

  • Przy schodam do sądu szerokość chodnika można mierzyć na centymetry!

    To jakas paranoja jest!

    • 5 0

  • 2010-11-25 21:21 2010-11-25 21:21 I tak nie wierzę, że zrobią tą ulicę, znając życie po II turze wyborów wszystko ucichnie ;]

    • 0 0

  • Ścieżki rowerowe wydaja się być zbyt szerokie. (2)

    Na jakiej podstawie ustala się szerokości ścieżek? Proszę przyjrzeć się ścieżkom rowerowym w Amsterdamie - stolicy światowego ruchu rowerowego wzdłuż ulic od lat!

    • 6 4

    • na podstawie Rozporządzenia.

      A w nim jest min. 1,5m jednokierunkowa, 2,0m dwu.
      Ale jeżdziłem po Hamburgu po ścieżkach szerokości 1,0m z tym że dwukierunkowych, i faktycznie to wystarczało, ale z miękim przejściem do strefy chodnika, żeby np. kogoś wyminąć. Tam ludzie nie iskrzą jeden na drugiego tak.

      • 3 1

    • errata

      szerokości 1,0m jednokierunkowych po obu stronach jezdni

      • 0 1

  • Jestem zadowolony (1)

    Kolejna robota zrealizowana - do przodu ;)

    • 3 5

    • Oby Polska rosła w siłę a ludzie żyli dostatniej!

      • 3 0

  • moim

    zdaniem remont był robiony ok. Nastąpiła wymiana całej jezdni aż do podbudowy. Zrobili korytowanie, wymienili instalacje. Jednak to co zrbili ze ścieżką rowerową to woła o pomstędo nieba. Wszytsko wyjdzie na wiosnę i latem, kiedt zacznie się duży ruch rowerowy. Ludzie wychodzący z sądu będa wpadać prosto pod jadące rowery. Przynajmniej będa mieli niedaleko do dochodzenia ewentualnych roszczeń. Poza tym przejazd rowerowy przy skrzyżowaniu z ulica Strezlecką jest do d. Wprawdzie zrobili prawoskręt, ale przed skreten w prawo trzeb asie praktycznie zatrzymać, bo nie wiodać ścieżki rowerowej. Gdy już skręcisz jesteś na przejeździe rowerowym i możesz mieć już rowerzystę na masce. Przy wyjeździe zkolei z ulicy Strzeleckiej zatrzymanie się przed pzejściem dla pieszych powoduje całkoiwity brak widoczności ulicy Nowe Ogrody. Zasłaniają budynki sądu i następnego. Aby skręcić w prawo lub w lewo w Nowe Ogrody trzeba stanąć na śerodku przejazdyu rowerowego. Wróżę wiele wypadków w tym miejscu. Moim zdaniem ścieżka rowerowa powinna być poprowadzona po przeciwnej stronie.

    • 8 1

  • kiosk kolo komisariatu (1)

    Ktoś chyba zapomniał o przesunięciu kiosku ruchu koło komisariatu, jest tam bardzo wąsko. Osoby kupujące coś w kiosku będą potrącane przez pieszych lub piesi będą wchodzili na ścieżkę rowerową. To miejsce powinno byc zmienione.

    • 5 0

    • potrącony będzie miał blisko do komisariatu;-)

      • 0 0

  • Granica absurdu...

    ścieżki rowerowe są fajne i użyteczne...ale powinny być robione z głową, polecam wycieczkę w godzinach szczytu chodnikiem po stronie sądów. W niektórych miejscach chodnik ma metr szerokości.... ktoś chyba tego nie przemyślał...

    • 8 0

  • Dlaczego w artykule nie przytoczono po raz kolejny przekalkowanego zdania "pana Damiana", który dzielnie dojeżdża nawet w jesienną słotę na rowerze do pracy? Pan Damian na pewno zasugerowałby pieszym, którym zabrano ponad połowę chodnika, że zachęci ich to do jeżdżenia na rowerze.

    Gdybym miał na to wpływ, zlikwidowałbym całą ścieżkę rowerową przed sądem, i przywrócił chodnik. Po chodniku i przejdzie pieszy, i przejedzie rower, tak jak to było od dziesięcioleci. Wyrzuciłbym z pracy również wszystkich, którzy obecne rozwiązanie uważają za optymalne, oraz wszystkich tych, którzy o optymalizacji w ogóle nie myślą.

    Krótka lista szkodliwych rozwiązań w Gdańsku, w kolejności od najbardziej szkodliwego:
    1) buspasy,
    2) ścieżki rowerowe (W CENTRUM),
    3) tramwaje.

    Dodałbym jeszcze to, że cienka warstwa asfaltu na wielu drogach leży na kostce brukowej. Ale to przecież marginalny problem, ważniejsze jest wydanie pieniędzy na odebranie mieszkańcom przy Kartuskiej parkingu, i pieszym przed sądem chodnika, na rzecz "pana Damiana", który stał się nową definicją "ogółu".

    • 3 6

  • Kłębuszki

    A co z tymi pieknymi czerwonymi kłębuszkami na latarniach? pojawią się? bez nich ta wizualizacja wygląda "zwykle"

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane