• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu na Nowych Ogrodach. Tramwaje wracają na Siedlce, znikają z Brzeźna i Nowego Portu

Maciej Naskręt
25 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Od soboty Nowe Ogrody znowu będą ulicą dwukierunkową. Wrócą na nie kierowcy i pasażerowie tramwajów, które po kilkumiesięcznej przerwie znowu pojadą na pętlę na Siedlcach. Od soboty Nowe Ogrody znowu będą ulicą dwukierunkową. Wrócą na nie kierowcy i pasażerowie tramwajów, które po kilkumiesięcznej przerwie znowu pojadą na pętlę na Siedlcach.

Kończy się trwający od lipca gruntowny remont ul. Nowe Ogrody i torowiska na ul. Kartuskiej. Kierowcy się ucieszą, piesi - niekoniecznie.



Nowa ścieżka ucieszy rowerzystów, ale może złościć pieszych, którym zabrała sporą część chodnika. Nowa ścieżka ucieszy rowerzystów, ale może złościć pieszych, którym zabrała sporą część chodnika.
Najciaśniej zrobiło się przed wejściem do siedziby sądu. Najciaśniej zrobiło się przed wejściem do siedziby sądu.
Na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Warszawskich ścieżka rowerowa nagle się urywa. Jej dalszy ciąg jest kilka metrów dalej - na wysepce. Na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Warszawskich ścieżka rowerowa nagle się urywa. Jej dalszy ciąg jest kilka metrów dalej - na wysepce.
Chodnik przed Urzędem Miejskim może się zmienić w parking dla samochodów. Chodnik przed Urzędem Miejskim może się zmienić w parking dla samochodów.
W sobotę drogowcy oddadzą do ruchu wyremontowane Nowe Ogrody zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Kończy się, trwający od lipca, gruntowny remont drogi wraz z przebudową torowiska tramwajowego aż do pętli na Siedlcach.

Kierowcy mogą odetchnąć, bowiem nie będą już jeździć do centrum Gdańska po jednokierunkowej ul. Bema zobacz na mapie Gdańskaul. Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska - drogowcy przywrócą tam ruch dwukierunkowy. Zlikwidowany zostanie też wjazd z ul. Pohulanka w al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Do pętli na Siedlcach pojadą wreszcie tramwaje.

Oprócz nowej nawierzchni na ul. Nowe Ogrody i torowiska tramwajowego na ul. Kartuskiej, drogowcy ułożyli nowe chodniki, wykonali prawoskręt w ul. Strzelecką, przy ulicy umieścili nowe oświetlenie. Tramwaje pojadą odtąd po wytłumionych torach, dzięki czemu na Siedlcach będzie ciszej. Rowerzyści skorzystają ze ścieżki rowerowej, którą zbudowano na chodniku po stronie sądów. Wykonawcy pozostaje jeszcze wykonanie zieleni.

Niestety, projektanci zapomnieli o bezpieczeństwie pieszych. Tuż przed przejściem dla pieszych na skrzyżowaniu Nowych Ogrodów i ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska wytyczyli zatokę z miejscami postojowymi. Parkujące tam auta będą zasłaniać innym kierowcom widok na pasy czekających na przejście pieszych.

Zastrzeżenia budzi też wytyczenie ścieżki rowerowej po północnej stronie Nowych Ogrodów. Zajęła ona połowę szerokości chodnika, zostawiając pieszym wąski pas o szerokości ok. 1,5 metra. Najgorzej jest przed wejściem do sądu, gdzie chodnika zostało jeszcze mniej.

Obawy budzi brak barierek, które oddzielałyby szeroki chodnik przed wejściem do Urzędu Miejskiego od jezdni. Skończy się to pewnie tym, że na chodniku parkować będą auta, które szybko go uszkodzą.

Mimo tych niedociągnięć mieszkańcy są zadowoleni z przebudowy. - Wreszcie będzie tu plaska jak stół nawierzchnia drogi i chodników. Podobają mi się też nowe latarnie, są inne niż pozostałe w Gdańsku - cieszy się pan Tomasz, taksówkarz z Gdańska.

Za realizację drogowo-torowego przedsięwzięcia na Siedlcach wykonawca - firma budowlana WPRD Gravel - otrzymał ok. 29 mln zł. Inwestycję zlecała miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów komunikacji miejskiej w Gdańsku

W Sobotę, 27 listopada, w związku z oddaniem do ruchu nowo wyremontowanej trasy tramwajowej w ciągu ul. Nowe Ogrody i Kartuskiej tramwaje linii 10 i 12 wracają na swoje stałe trasy. Niewielkim zmianom ulegną rozkłady jazdy dla tych linii. Linia T12 zostanie zawieszona.

W tym samym dniu rozpocznie się remont torowiska między Brzeźnem a Nowym Portem. Tramwaje linii 3 i 5 zamiast do Brzeźna i Nowego Portu, zostaną skierowane do pętli Brzeźno Plaża (na końcu al. J. Hallera). Natomiast, pomiędzy Brzeźnem a Nowym Portem zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa T5.

Trasa linii T5: Brzeźno Dworska (przy dawnej Balladynie) - Dworska - PCK - Gdańska - Krasickiego - Oliwska - Rybołowców - Wolności - Nowy Port (pętla jak linia 148) - Władysława IV - Oliwska - Krasickiego - Walecznych - Dworska - Wczasy - Hallera - Brzeźno Dworska (przy dawnej Balladynie).

W celu ułatwienia przesiadek z tramwajów linii 3 i 5 na autobusy, w kierunku centrum Brzeźna i Nowego Portu, zostanie utworzony dodatkowy przystanek "Dworska-Hallera" dla linii 148, 188 i N6 (dla linii N6 "na żądanie"). Będzie się on znajdował w zatoce na al. J. Hallera przed skrzyżowaniem z ul. Dworską.

Aktualnie na Siedlcach trwa jeszcze przebudowa ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańskana odcinku od ul. Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Beethovena zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja, którą realizuje firma budowlana Wakoz z Luzina, a zleca gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ma być gotowa jeszcze w grudniu tego roku.

Miejsca

Opinie (215) 7 zablokowanych

  • Jeszcze ulica Sobieskiego.. (1)

    Jeszcze zostaje ulica Sobieskiego po ktorej nie da sie jezdzic... prawa strona jest zpadnieta - wszyscy jezdza srodkiem! kawalki asfaltu wyjatuja spod kol! w czasie malego deszczu ulica zmienia sie w rzeke

    • 2 0

    • nie wiem która to, ale ten opis pasuje do co drógiej ulicy w Gdańsku... to jest na prawde tragedia żeby nie robić nic z takim stanem rzeczy przez kilkanaście lat. Ci ludzie są upośledzeni umysłowo

      • 3 0

  • drogi czy ścieżki dla rowerów (3)

    Kilka uwag do tzw. ścieżek rowerowych na przykładzie skrzyżowania z ulicą Strzelecką i Powstańców Warszawskich: brak "spowalniaczy" przy w/w skrzyżowaniach. Bliska odległość do prawo skrętu, co będzie powodowało częste potrącenia, przecież ROWERZYSTA jest panem i władcą ulic, chodników i oczywiście "ścieżek" Na głównej foto widać, że kierowca pojazdu nie widzi "ścieżki" w lusterku jeżeli miałby się odwrócić prawdopodobnie skręci sobie kark przy takich akrobacjach, a ROWERZYSTE zobaczy dopiero jak zaparkuje w prawych drzwiach rozwiązaniem byłoby za instalowanie lustra panoramicznego. Na marginesie szanowni ROWERZYŚCI mam wrażenie, że cierpicie na swego rodzaju rozdwojenie jaźni ponieważ uważacie się za pełnoprawnych uczestników ruch drogowego jednocześnie chcecie żeby traktować Was jako grupę uprzywilejowaną a może specjalnej troski skoro tylko dla Was są budowane "specjalne" drogi i nie daj Boże żeby jakiś zbłąkany pieszy wszedł na "WASZĄ" drogę większość z was traktuje to jak świetokradztwo. Więcej pokory i zdrowego rozsądku Wam życzę. Szerokiej drogi i "ścieżki"

    • 9 3

    • na jakich badaniach opierasz swoje sądy?

      jesli na chodnikach bardzo często parkują samochody, a na jezdniach rowerzysta jest narażony na rzeczywiste ryzyko kierowców nie zachowujących metra odstępu przy wyprzedzaniu rowerzysty to zdarzają się cykliści jeżdżący po chodnikach

      jak na razie statystyki podają, że Polska jest krajem, w którym ginie na przejściach dla pieszych bardzo dużo ludzi, ale nie znam danych mówiących o tym że to rowerzyści rozjeżdżają pieszych na chodnikach.

      wielu rowerzystów w mieście tym ogólnie mniej zagrożenia wypadkiem - na to są twarde dane z wielu miast (również polskich)

      takie demonizowanie niebezpieczeństwa stwarzanego przez rowerzystów to woda na młyn ludzi którzy nawet na odległość 1 km wsiadają do samochodu i uważają, że im się miejsce do parkowania na chodniku należy za darmo

      • 0 1

    • Niestety, wypadki chodzą (rowery jeżdżą) po ludziach (1)

      Moja Mama, gdy wysiadła z autobusu przy Krewetce, została bardzo groźnie potrącona przez rowerzystę. Wg opisu świadków prawie wyleciała z powietrze (możliwe przy jej niewielkich gabarytach i dużej prędkości roweru) i upadła, uderzając głowa o ziemię. Sprawca miał odpowiedniego tatusia i uszło mu to bezkarnie:/

      • 0 0

      • współczuję Mamie

        rowerzysta powinien być ukarany

        przy Krewetce przy okazji przebudowy Wałów Jagiellońskich zwężono chodnik by zrobić pas dla autobusów nie redukując liczby pasów do jazdy samochodem

        a drogę rowerową wygospodarowano z chodnika

        teraz jest powód by oskarżać rowerzystów, których większość mimo wszystko ustępuje pieszym a których o zdanie na ten temat nie pytano

        Gdyby Mamę potrącił samochód na przejściu, to odniosłaby jeszcze większe obrażenia, a sprawca być może także uniknąłby odpowiedzialności, a na niniejszym forum nikt by się tym specjalnie nie przejął

        Decyzji w mieście nie należy podejmować ani krytykować na podstawie anegdotycznych wiadomości

        • 0 0

  • Wg. mnie linia 6 powinna być przedłużona do Oliwy przez Jana z Kolna, Zaspę z Chełmu, a tak to z Chełmu są 2 linie któe jadą w kierunku Wrezszcza ( 6 i 11 ) ... ;|

    • 0 0

  • nie na znaczenia jaki szeroki jest chodnik piesi i tak beda chodzili po sciezce!

    • 0 0

  • ale przecież

    ścieżki rowerowe są ważniejsze od przejść dla pieszych - Unia ma na to przepisy ,a my biedni piechurzy ........do domu - tylko uwaga na czerwone światla!

    • 2 2

  • Tak źle i tak niedobrze

    Zamiast ciągłego narzekania fajnie by było usłyszeć pozytywny komentarz na temat wykonanego remontu. Ścieżka nie taka, chodnik za wąski, barierka w złym kolorze. Tak się składa, że uczestniczyłem w procesie projektowania tej ścieżki rowerowej. Postulatów i roszczeń było wiele, tyle samo pomysłów jak je wprowadzić. W rejonie Sądu walka była o każdy centymetr!! To trzeba prawoskręt zrobić, to słup ustawić, to uzbrojenie podziemne przeszkadza, to schody zabytkowe, to drzewka rosną, to słupki antyparkingowe, to kiosk przeszkadza, a wszystko musi posiadać normatywne parametry (szerokości promienie skrętów etc.). Czasem trzeba coś poświęcić i wybrać mniejsze zło, aby w ogóle coś mogło powstać. Łatwo krytykować i palcem wytykać jak nie ma się pełnej wiedzy na temat procesu powstawania projektu, a później realizacji inwestycji. Dzięki sporej grupie dobrych specjalistów Nowe Ogrody mają nową nowocześniejszą formę i należy się im ukłon, bo ta inwestycja kosztowała wiele wysiłku i nerwów. W takim obszarze, jakim jest ścisłe centrum miasta, gdzie układ Urbanistyczny nie zapewnia dostatecznej ilości wymaganego miejsca, a ilość uzbrojenia podziemnego osiąga absolutne maximum, zaprojektowanie i wykonanie takiej przebudowy można porównać do czynności polegającej na przeciśnięciu arbuza przez otwór wielkości pomarańczy. Pewnie, że kilka spraw można było zrobić inaczej, z drugiej strony pewne jest to że wszystkim się nie dogodzi. Pozdrawiam forumowiczów i życzę miłego weekendu.

    • 2 0

  • Bardzo ładnie!

    • 0 0

  • 4mce 200m za 28mln i wynik to muldy, spieprzone chodniki, sciezki

    .. i zabrakło 1zł, aby przesunac sygnalizacje swietlna na skryzzowanie Bema i Kartuskiej - burdelu ciag dalszy

    • 1 1

  • Może mi ktoś powiedzieć gdzie jest przystanek autobusowy na ul. Mazurskiej ?

    • 1 0

  • Pas dla rowerzystow

    zajmuje zbyt duzo miejsca. Pas powinien byc szeroki jedynie dla jednego rowerzysty w ciagu rowerowym. Nawet ze wzgledu na bezpieczenstwo. Dla osoby na wozku inwalidzkim z osoba towarzyszaca lub rodzica z wozkiem i dodatkowym dzieckiem ten chodnik jest za ciasny, taki problem zaistnieje z pewnoscia zima.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane