- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (525 opinii)
- 2 Narkotyki za 6 mln zł przejęte przez policję (96 opinii)
- 3 To samo morze, a toalety to nie problem (170 opinii)
- 4 Co się stało z młodymi drzewami? (133 opinie)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (204 opinie)
- 6 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (294 opinie)
Konkurencja dla pendolino na trasie do Warszawy i Krakowa
Czeski przewoźnik kolejowy RegioJet planuje rozpocząć kursy na trasie Gdynia - Kraków. Od grudnia 2022 roku codziennie miałoby być realizowanych osiem połączeń. Czas przejazdu między Gdańskiem a Warszawą wyniesie niewiele ponad 3 godz., a z Gdyni do Krakowa niespełna 6 godz.
Kursy na trasie Gdynia - Warszawa - Kraków miałyby się rozpocząć w grudniu 2022 roku.
Przypomnijmy, że w tym samym czasie RegioJet planuje uruchomić również połączenie Gdynia - Praga przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Lichkov i Pardubice.
Zobacz też: Połączenie kolejowe z Gdyni do Pragi w 2022 roku
Pednolino szybsze do Warszawy, ale do Krakowa już nie zawsze
Z Gdyni zaplanowanych jest osiem połączeń dziennie co dwie godziny, począwszy od godz. 4:30. Siedem kursów kończyłoby się na stacji Kraków Główny, a ostatni o godz. 18:30 w Warszawie Zachodniej.
Czas przejazdu między Gdynią a Krakowem wyniesie 5 godz. i 53 min. Pendolino na tej trasie osiąga czas od 5 godz. 37 min do nawet 6 godz.
Z kolei RegioJet pokona trasę Gdańsk Główny - Warszawa Centralna w 3 godz. i 2 min.
Dla porównania pendolino pokonuje ją w 2 godz. i 35-40 min. (w zależności od kursu).
Czytaj też:
Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą
Polska nie chce konkurencji dla PKP?
Podróż RegioJet będzie odbywać się składami zestawionymi z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz od 6 do 10 wagonów pasażerskich.
Przewoźnik złożył wniosek na maksymalny możliwy okres - pięć lat.
Mimo że w Polsce obowiązuje tzw. IV pakiet kolejowy, który nakazuje traktować równo wszystkich przewoźników, to eksperci mówią, że do maksimum przeciągane są wszystkie procedury związane z uruchamianiem połączeń, co ma zniechęcać nowe firmy do wejścia na nasz rynek.
- Im więcej konkurencji, tym lepiej. Moje zdanie jest takie, że powinni pojawiać się nowi przewoźnicy na torach w Polsce. To sprawia, że cały rynek przewozów kolejowych rośnie, bo pozostali też zaczynają się bardziej starać. Korzystają na tym pasażerowie, bo oferta jest coraz lepsza, i sami przewoźnicy, bo rośnie grono chętnych do korzystania z ich usług - uważa Piotr Malepszak, pełnomocnik prezydent Gdańska ds. kolejowych.
Oferta przewoźnika RegioJet:
- komfortowe skórzane siedzenia z możliwością regulacji zagłówków i własnym stolikiem,
- przestronny przedział tylko dla czterech osób,
- cichy przedział,
- gniazdko zasilające dla każdego siedzenia,
- darmowe wi-fi.
Za darmo, po wejściu do pociągu:
- woda butelkowana Rajec,
- sok pomarańczowy Rio lub wino Bohemia Sekt Brut,
- ciasteczka.
Podczas podróży:
- włoska kawa Illy (espresso, lungo, latte macchiato, cappuccino),
- na prośbę herbata Oxalis lub herbata ze świeżej mięty.
Opinie (464) ponad 10 zablokowanych
-
2021-08-05 09:45
Wszystko zależy od komfortu foteli, miejsca na nogi, wielkości toalet, czystości, tzw. Warsu itd. czasu przejazdu
- 1 0
-
2021-08-05 10:21
Kto dostanie w ,,łapę" za wpuszczenie czeskich kolei na nasz rynek przewozowy? Czytam te opinie i dostaje gęsiej skórki. Oczywiście najwięcej do powiedzenia mają ci co w życiu nie jechali Pendolino, ale można już wywnioskować jakiej opcji politycznej oni są. Wszystko co Polskie to złe i niedobre, lepsze zagraniczne. Ogarnijcie się w końcu, tu jest Polska - nasz kraj i dom. Komu nie odpowiada to granice są otwarte.
- 1 2
-
2021-08-05 11:23
A cena?
- 0 0
-
2021-08-05 11:30
Wczoraj w Czechach
była bardzo poważna katastrofa kolejowa, 7 osób w stanie krytycznym, są też zmarli
- 0 0
-
2021-08-05 12:47
nie chcemy topornych kwadratowych kanciastych brzydkich
lokomotyw, chcemy piękne obłe pociągi jak w UE
- 0 0
-
2021-08-05 17:51
Realista
Wiekszosc uprzemyslowionego swiata w mniejszym lub wiekszym stopniu chroni swoje rynki i jednoczesnie oficjalnie popiera wolna konkurencje. Polacy nie badzcie frajerami. Kto slyszal o tym jak trudno jest wejsc na zachodnie rynki ten wie. Swiatowej klasy produkt a w niemczech nie przejdziesz sekretarki bo jestes z Polski. Pozdrawiam wszystkich!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.