• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konkurencja dla pendolino na trasie do Warszawy i Krakowa

Michał Brancewicz
4 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pociągi RegioJet mają składać się z 6-10 wagonów ciągniętych przez lokomotywę Siemens Vectron. Pociągi RegioJet mają składać się z 6-10 wagonów ciągniętych przez lokomotywę Siemens Vectron.

Czeski przewoźnik kolejowy RegioJet planuje rozpocząć kursy na trasie Gdynia - Kraków. Od grudnia 2022 roku codziennie miałoby być realizowanych osiem połączeń. Czas przejazdu między Gdańskiem a Warszawą wyniesie niewiele ponad 3 godz., a z Gdyni do Krakowa niespełna 6 godz.



Skorzystał(a)byś z usług nowego przewoźnika na tej trasie?

Wniosek o uruchomienie takiego połączenia wpłynął do Urzędu Transportu Kolejowego. O sprawie poinformował portal rynek-kolejowy.pl

Kursy na trasie Gdynia - Warszawa - Kraków miałyby się rozpocząć w grudniu 2022 roku.

Przypomnijmy, że w tym samym czasie RegioJet planuje uruchomić również połączenie Gdynia - Praga przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Lichkov i Pardubice.

Zobacz też: Połączenie kolejowe z Gdyni do Pragi w 2022 roku

Pednolino szybsze do Warszawy, ale do Krakowa już nie zawsze



Z Gdyni zaplanowanych jest osiem połączeń dziennie co dwie godziny, począwszy od godz. 4:30. Siedem kursów kończyłoby się na stacji Kraków Główny, a ostatni o godz. 18:30 w Warszawie Zachodniej.

Czas przejazdu między Gdynią a Krakowem wyniesie 5 godz. i 53 min. Pendolino na tej trasie osiąga czas od 5 godz. 37 min do nawet 6 godz.

Z kolei RegioJet pokona trasę Gdańsk Główny - Warszawa Centralna w 3 godz. i 2 min.

Dla porównania pendolino pokonuje ją w 2 godz. i 35-40 min. (w zależności od kursu).

Czytaj też:

Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą



Polska nie chce konkurencji dla PKP?



Podróż RegioJet będzie odbywać się składami zestawionymi z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz od 6 do 10 wagonów pasażerskich.

Przewoźnik złożył wniosek na maksymalny możliwy okres - pięć lat.

Mimo że w Polsce obowiązuje tzw. IV pakiet kolejowy, który nakazuje traktować równo wszystkich przewoźników, to eksperci mówią, że do maksimum przeciągane są wszystkie procedury związane z uruchamianiem połączeń, co ma zniechęcać nowe firmy do wejścia na nasz rynek.

- Im więcej konkurencji, tym lepiej. Moje zdanie jest takie, że powinni pojawiać się nowi przewoźnicy na torach w Polsce. To sprawia, że cały rynek przewozów kolejowych rośnie, bo pozostali też zaczynają się bardziej starać. Korzystają na tym pasażerowie, bo oferta jest coraz lepsza, i sami przewoźnicy, bo rośnie grono chętnych do korzystania z ich usług - uważa Piotr Malepszak, pełnomocnik prezydent Gdańska ds. kolejowych.
Wnętrze wagonu pasażerskiego w pociągu RegioJet Wnętrze wagonu pasażerskiego w pociągu RegioJet
Oferta przewoźnika RegioJet:

  • komfortowe skórzane siedzenia z możliwością regulacji zagłówków i własnym stolikiem,
  • przestronny przedział tylko dla czterech osób,
  • cichy przedział,
  • gniazdko zasilające dla każdego siedzenia,
  • darmowe wi-fi.

Za darmo, po wejściu do pociągu:

  • woda butelkowana Rajec,
  • sok pomarańczowy Rio lub wino Bohemia Sekt Brut,
  • ciasteczka.

Podczas podróży:

  • włoska kawa Illy (espresso, lungo, latte macchiato, cappuccino),
  • na prośbę herbata Oxalis lub herbata ze świeżej mięty.

Opinie (464) ponad 10 zablokowanych

  • Pociągi są niewydolne (1)

    więc świetnie by było. Zamówienie biletu tydzień przed i stanie przez 5 godzin w jedną i drugą stronę.

    • 1 3

    • Jechałem i lokomotywa dawała radę

      • 2 0

  • Wino za darmo? (2)

    Intercity upadnie ;)

    • 4 0

    • Wino jak wino - niech dojeżdża jako-tako o czasie, niech będzie w miarę czysty, i niech kible działają - to i tak będzie postęp.

      • 0 0

    • Ty sie nie boj, pendolino da bimber.

      • 1 0

  • W końcu coś innego (2)

    W Polsce tylko PKP więc czas na coś nowego. Zdziwiło mnie, że będzie coś za darmo w pociągu, tak to dawali tylko wodę. Po za tym obawiam się, że będzie problem z nowym połączeniem nie tyle, że PKP nie chce konkurencji. Tylko, że trasa pociągów regio k dalekobieżnych na trasie Gdańsk-Gdynia zaczyna przekraczać maksymalną przepustowość, tak jak w przypadku obwodnicy. W przypadku kolei to nie da się nic z tym zrobić, chyba że będzie nowy dworzec kolejowy w Gdańsku z bezpośrednimi kursami np. autobusów do dworca w Gdyni.

    • 2 1

    • Kiedy jechałeś ostatnio pociagiem?

      • 1 0

    • Nic nie jest za darmo , za wodę też zapłaciłeś w cenie biletu , będzie więcej "za darmo" będzie droższy bilet.

      • 2 0

  • Nie pozwolic Czechom robić tu biznesu (6)

    Za bandyckie zachowanie w sprawie polskiej kopalni. Gnje totalne.

    • 5 13

    • (1)

      Prawdziwy beton - co powie Morawiecki i spółka to dla Ciebie jak ewangelia

      • 9 6

      • Ale że św. Mateusza?

        • 6 2

    • Ależ jakie bandyckie, vateusz miesiące temu mówił że dogadane. Ja mu wierzę, przecież by nie kłamał. Jak ponad rok temu mówił że covid pokonany, to też na pewno była to sama prawda.

      • 6 2

    • Powinieneś był napisać "Nie pozwolić Pisowi... "

      • 4 2

    • Taki przekaz z Moskwy teraz obowiązuje?

      • 8 2

    • je masz rację!

      Popieram

      • 0 0

  • (3)

    Czech daje kawkie, ciasteczka, wodę, a w PKP dwie rolki papieru schodzą po godzinie jazdy jak kilku ludzi z 80 ludzi w wagonie poszło na dwójeczkę i konduktor więcej nie dołoży...

    • 10 3

    • skoro tak, to papier woź ze sobą. Nie trzeba całej rolki. (1)

      • 4 5

      • Może jeszcze mam sam się przewieźć na rowerze z biletem PKP w kieszeni zamiast wsiąść do pociągu?

        • 4 0

    • dealer zawsze daje pierwsza dzialke

      Za darmo...

      • 1 1

  • Super

    W końcu jakaś konkurencja dla tej zasiedziałej PKP w której to od czasów PRL mentalność się nie zmieniła.

    • 5 1

  • Czas przejazdu między Gdynią a Krakowem wyniesie 5 godz. i 53 min.

    Do nawet ilu?

    • 2 0

  • A czy tam będzie wszystko po czesku?

    Czeski film

    • 2 3

  • No i fajnie , ja jednak najbardziej cieszę ze zmiany w kodeksie drogowym dotyczące kar dla szybkich i wściekłych . Oby tylko rządzący nie zrejterowali. Jechałem wczoraj zakopianką i ze zrozumiałych względów na większości odcinków jest zakaz wyprzedzania i tylko jeden samochód złamał ten zakaz ale był to samochód na litewskich tablicach . Można ? Można!

    • 2 0

  • Oby nie było jak parę lat temu (1)

    Oby nie było jak parę lat temu. Przewoźnik Arriva ogłosił nowe połączenie do Warszawy, później przesunięto o kolejny rok i od tego czasu jest cisza...
    tutaj fragment ze strony przewoźnika:
    ''Pociągi relacji Gdynia Główna Warszawa Zachodnia miałyby jeździć od przyszłego rozkładu każdy, czyli od 10 grudnia 2018 roku. Dwa lata później (13 grudnia 2020 roku) Arriva planuje uruchomić pierwszy pociąg na trasie Wejherowo Warszawa Lotnisko Chopina. To połączenie ma funkcjonować na razie przez trzy lata, do 2023 roku.''

    • 11 0

    • @Andrzej bo ktoś w PKP boi się prywatnych przewożników od dobrych 30 lat.Przeciesz w latach już90-tych podzielili PKP na sółeczki , mieli dobrać prywatnych i mieli konkurować miedzy sobą.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane