- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Kontenery na plaży
Na dobrą sprawę terminal zaczął działać już w czerwcu, gdy przyjął pierwsze kontenerowce. Dziś, 24 miesiące po rozpoczęciu robót budowlanych, szefowie Deepwater Container Terminal chwalą się, że przyjmują trzy statki tygodniowo: po jednym linii oceanicznych CMA CGM, oraz mniejszych kompanii Team Lines i ISN. Czy to dobry wynik dla terminalu, który już dziś jest w stanie przyjmować ok. 1500 kontenerów dziennie?
- Kontraktowanie linii żeglugowych nie jest łatwe. W moim rodzinnym Amsterdamie terminal stał pusty przez niemal dwa lata - uspokaja Fred Kamperman, dyrektor generalny gdańskiego terminalu. - Jestem jednak pewny, że za rok, pusty dziś plac przeładunkowy, będzie pełen kontenerów.
Teraz terminal może przyjąć lub wysłać nawet pół miliona kontenerów rocznie. Dodatkowo można go rozbudować tak, by przeładowywał nawet 2 mln kontenerów rocznie, czyli 6 tys. kontenerów dziennie. Problem polega na tym, że o ile do DCT dopłyną największe statki na Bałtyku, o zanurzeniu nawet 16,5 metra, o tyle większy kłopot z dotarciem do terminalu będą miały TIR-y. Dziś z terminalu wyjeżdża się nową, 2,5-kilometrową drogą łączącą się z ul. Sucharskiego, ktora pozostawia już wiele do życzenia. Na szczęście trwają prace projektowe generalnej przebudowy tej trasy i połączenia jej z projektowana południową obwodnicą Gdańska i dalej autostradą A-1 oraz trasą S7 do Warszawy. Ale to dopiero przyszłość.
- Kiedy zaczynałem pracę w największym brytyjskim terminalu kontenerowym w Felixstowe, prowadziła do niego jedynie wiejska droga. Kiedy zająłem się drugim ogromnym terminalem - Thames Port - w ogóle nie było tam dróg, ponieważ wykorzystywano to miejsce jedynie jako bazę paliw - zapewnia dyrektor techniczny DCT Gdańsk Robin MacLeod. - Infrastruktura transportowa pojawia się zawsze wraz z rozwojem terminalu.
Spółka DCT wydała na budowę terminalu 180 mln euro.
Zdolność przeładunkowa: 500 tys. kontenerów rocznie (po rozbudowie 2 mln kontenerów)
Teren: 36 ha
Pirs: 650 metrów długości, do 16 metra głębokości
Suwnice: 3 suwnice typu statek-nabrzeże, 5 suwnic suwnic nabrzeżowych
Powierzchnia placu: 6 tys. kontenerów
Zatrudnienie: 120 osób
Inwestor: DCT Gdańsk, należąca do Global Infrastructure Fund
Wykonawca: Hochtief Polska Infrastructure
Opinie (77) 2 zablokowane
-
2007-10-03 01:36
polacy gąsiory (2)
a czemu toto nazywa się Deepwater Container Terminal a nie Głębokowodny Terminal Kontenerowy? Czy my już nic nie możemy nazwsać po polsku? to już lepiej Mao Thse Tung przynajmniej coś to komuś przypomni...
- 0 0
-
2007-10-03 09:19
odp
...a nazywa sie deepwater terminal container a nie glebokowodny terminal kontenerowy gdyz jest terminalem miedzynarodowym (drugim co do wielkosci na baltyku) stad tez anglojezyczna nazwa!! a ludzie zamiast sie cieszyc ze powstaly nowe miejsca pracy to ciagle narzekaja!! ale coz zrobic, taka mentalnosc polakow - tylko narzekaja!!!!!!
- 0 0
-
2007-10-03 23:32
To jest inwestycja angielska. Podobnie BCT, czyli Bałtycki Terminal Kontenerowy, odkąd kupili go Filipińczycy nazywa się Baltic Container Terminal.
- 0 0
-
2007-10-03 08:03
Termnial rzecz fanjan i potrzeban, zapelnic to zapelni sie na pewno, tylko kiedy to jest pytanie. Dopoki terminal nie zacznie rozmawiac ze spedytorami, a nie z armatorami to nikt tam nie bedzie zagladal. U nas, oczywiscie odwrotnie niz jest to na calym swiecie, najwiecej do powiedzenia maja najmniejsi czyli gowniani spedytorzy.
- 0 0
-
2007-10-03 08:05
Możesz używać nazwy polskiej, nic nie stoi na przeszkodzie. Można jeszcze mówić przystań zamiast terminal, pojemnik zamiast kontener, tylko kto będzie wiedział o co chodzi?
Trochę mnie niepokoi, że Gdańsk i Gdynia znowu robią sobie konkurencję, ale może nie będzie tak źle- 0 0
-
2007-10-03 08:06
I BARDZO DOBRZE !
TRZEBA BUDOWAC, PRAWDA, ORGANIZOWAC....
- 0 0
-
2007-10-03 08:27
zabrakło mi tutaj informacji jakie podała "panorama"
zatem podam je z "głowy"
inwestor doprowadził tory kolejowe do terminalu, wybudował ileś tam kilometrów drogi (zdaje się, że 2,5 km)
port w gdyni "konkurent" gdańskiego przeładowuje obecnie pół miliona kontenerów rocznie
do czasu połączenia z A-1 gdańsk bedzie "rozjeżdżany" przez TIRy (1000 dziennie), ale może nie bedzie aż tak źle
inwestycja przyszłościowa i potrzebna, angole nie wywalili przecież blisko ćwierć miliona euro w plażę i błoto:-)- 0 0
-
2007-10-03 09:06
############ 100" ##################
HA NAWET JAK BYŚ ZAPŁACIŁ TO BYM NIE PRZYJECHAŁ DO TEJ WIOSKI RYBACKIEJ!!! :D
PS Z KĄD WIESZ ŻE TO NIE ZŁOMOWIEC :D- 0 0
-
2007-10-03 09:31
wescie sie lepiej do roboty
czs chyba by rozladowac te korki bo po wylaczeni swiatel na wjezdzie do gdanska od strony warszawy bo wczoraj jechalem i jest tragicznie
moze by tym sie ktos zajol a nie nowym terminalem- 0 0
-
2007-10-03 09:37
(1)
Powiem krótko - super że mamy kolejny port kontenerowy w Trójmieście! to przecież zatrudnienie dla ludzi, kasa dla miasta, wzrost gospodarczy Polski. Miasto Gdańsk jeszcze bardziej rozpoznawalne na świecie.
Nazwa musi być angielska (oficjalny język międzynarodowy) bo to nie port na wewnętrznym polskim jeziorze :)
Malkontenci niech się schowają!!!- 0 0
-
2007-10-03 09:45
dobrze
gadasz! oczywiste ale nie dla wszystkich niestety.
- 0 0
-
2007-10-03 09:46
no własnie:-)
samo usytuowanie miasta jak i tradycja wskazują na kierunek rozwoju - NA MORZE- 0 0
-
2007-10-03 09:57
A tunel ?
A ścieżka rowerowa z N.Portu na Stogi ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.