- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Kontenery na plaży
Na dobrą sprawę terminal zaczął działać już w czerwcu, gdy przyjął pierwsze kontenerowce. Dziś, 24 miesiące po rozpoczęciu robót budowlanych, szefowie Deepwater Container Terminal chwalą się, że przyjmują trzy statki tygodniowo: po jednym linii oceanicznych CMA CGM, oraz mniejszych kompanii Team Lines i ISN. Czy to dobry wynik dla terminalu, który już dziś jest w stanie przyjmować ok. 1500 kontenerów dziennie?
- Kontraktowanie linii żeglugowych nie jest łatwe. W moim rodzinnym Amsterdamie terminal stał pusty przez niemal dwa lata - uspokaja Fred Kamperman, dyrektor generalny gdańskiego terminalu. - Jestem jednak pewny, że za rok, pusty dziś plac przeładunkowy, będzie pełen kontenerów.
Teraz terminal może przyjąć lub wysłać nawet pół miliona kontenerów rocznie. Dodatkowo można go rozbudować tak, by przeładowywał nawet 2 mln kontenerów rocznie, czyli 6 tys. kontenerów dziennie. Problem polega na tym, że o ile do DCT dopłyną największe statki na Bałtyku, o zanurzeniu nawet 16,5 metra, o tyle większy kłopot z dotarciem do terminalu będą miały TIR-y. Dziś z terminalu wyjeżdża się nową, 2,5-kilometrową drogą łączącą się z ul. Sucharskiego, ktora pozostawia już wiele do życzenia. Na szczęście trwają prace projektowe generalnej przebudowy tej trasy i połączenia jej z projektowana południową obwodnicą Gdańska i dalej autostradą A-1 oraz trasą S7 do Warszawy. Ale to dopiero przyszłość.
- Kiedy zaczynałem pracę w największym brytyjskim terminalu kontenerowym w Felixstowe, prowadziła do niego jedynie wiejska droga. Kiedy zająłem się drugim ogromnym terminalem - Thames Port - w ogóle nie było tam dróg, ponieważ wykorzystywano to miejsce jedynie jako bazę paliw - zapewnia dyrektor techniczny DCT Gdańsk Robin MacLeod. - Infrastruktura transportowa pojawia się zawsze wraz z rozwojem terminalu.
Spółka DCT wydała na budowę terminalu 180 mln euro.
Zdolność przeładunkowa: 500 tys. kontenerów rocznie (po rozbudowie 2 mln kontenerów)
Teren: 36 ha
Pirs: 650 metrów długości, do 16 metra głębokości
Suwnice: 3 suwnice typu statek-nabrzeże, 5 suwnic suwnic nabrzeżowych
Powierzchnia placu: 6 tys. kontenerów
Zatrudnienie: 120 osób
Inwestor: DCT Gdańsk, należąca do Global Infrastructure Fund
Wykonawca: Hochtief Polska Infrastructure
Opinie (77) 2 zablokowane
-
2007-10-03 17:09
Kicha
Bo o ile mi wiadomo to budowa obwodnicy poludniowej jest pod znakiem zapytania ze wzgledu na ogromny wzrost kosztow budowy estatkady - najwyzszej i najdluzszej chyba w polsce polozonej na najgorszym podlozu.
- 0 0
-
2007-10-03 17:48
Zaorali płażę, wydmy, las. stare bunkry. Ok niech będzie ale gdzie jest dojazd do tego terminalu?? Droga lądową Trasa Sucharskiego, a właściwe tym co z niej zostało czyli dziury i jeszcze raz dziury. Koleją mostem na Przeróbce, który się tylko do muzeum nadaje, ma jeden tor i ograniczenie prędkości chyba do 15km/h. Zbudowali jak zwykle w Polsce: najpierw terminal, potem się będziemy martwić jak tam doechać i te kontereny wywieść.
- 0 0
-
2007-10-03 20:10
Do sbg i TP
sbg...zajrzyj na ta strone:
www.nowedrogikrajowe.pl..a dokladniej to tutaj: http://www.tgd.pl/KARCZ/ i prosze bardzo...przyjzyj sie jak ladnie bedzie wygladac wezel Karczemki..projekt budowalany i wykonawczy robi Transprojekt Gdański...jak dorzucimy do tego ze w niedalekiej przyszlosci 2 etap trasy \- 0 0
-
2007-10-03 20:11
Do sbg i TP cd...
"WZ" bedzie polaczony z tym wezlem bedzie wsio fajne i piekne az do...skrzyzowania z lostowicka...tam ma byc wiadukt ale kiedy to tego nikt nie wie..w MPZP jest zapisany..a potem do ul. 3maja :P
TP...poludniowa obwodnica 3city bedzie ralizowana..bez obaw..transprojekt robi projekt budowlany i wykonawczy...estakada owszem bedzie..ale niska..i dluga... to ze wzgledu n aujecie wody lipce ktore przecina...koszta owszem spore ale tak musi byc...nasypem is cni emogla...GDDKiA obecnie jest na etapie wykupu gruntów pod w/w inwestycje...zmudna robota..grunty poszatkowane i wlasciciele robia problemy...no ale wszystko jest na dobrej drodze.- 0 0
-
2007-10-03 20:12
Do sbg i TP cd.....
Trasa Sucharskiego..koncepcja zrobiona..obecnie miasto dogrywa MPZP i czeka na analize wysokiego mostu (jako wariant zamaist tunelu)...potem tylko zlecic PB i Pw i budowac ;)..a w rzeczywsitoscii...zrobia odcinek od wezla olszynka (obwodnica poludniowa) do wezla "Elblaska" a potem od węzła "Ku Ujściu" do węzła "Marynarki Polskiej"...bez tego stadion nie powstanie..a jesli nawet to ja sobie nei wyobrazam dojazdu do niego...miejmy nadzieje ze sie wyrobia ze wszystkim do 2012 roku...badzmy optymisci ;)
- 0 0
-
2007-10-03 20:43
Propaganda (1)
Ton artykułu jak w kronikach filmowych z poprzedniej epoki. Terminal jest pusty. Przypadkowo, nieregularnie i bardzo rzadko przypłynie statek, który weźmie lub zostawi PUSTE kontenery. Może z czasem będzie tam tętniło życie ale dziś terminal świeci pustkami. Wystarczy pojechac i zobaczyc. Nie ma tam zadnych firm typowych dla terminali - spedycji, agencji celnych, punktów kontroli. Autor artykułu niech poprosi o listę statków i spis kontenerów. Prawda jest zupełnie inna niż w artykule. Przynajmniej dziś.
- 0 0
-
2007-10-03 23:40
G... prawda. Po pierwsze - statek nie wpływa sporadycznie, tylko już regularnie. Po drugie - przywozi puste, zabiera pełne. Po trzecie - ani się obejrzysz i tych kryp będzie więcej.
- 0 0
-
2007-10-03 21:01
16.5metra zanużenia ;) (1)
16,5 metra zanużenia?? może 1650 metrów?? O_0 !!! wybacz ale zbyt dokładnie studiowałem mapę cieśniny Duńskiej i pare razy płynąłem tędy i żeby jakikolwiek statek z zanużeniem 16.5 metra ( z łądunkiem czy bez) wpłyną to najpierw bedzie musiał przeryć dno u wybrzeży Dani chyba że mapy Angielskie ( ps. najlepsze na świecie i nieomylne) moga sie mylić... 16,5 + pare metrów zapasu bo śrube stracimy na pierwszym kamieniu ;) i nie wytrzyma przekopywania dna
- 0 0
-
2007-10-04 10:27
sprawdzasz wiedze?
jeśli studiowałeś mapę cieśniny duńskiej myśląc, że to cieśniny duńskie, to pożal się boże takim studentem hahaha
- 0 0
-
2007-10-04 10:06
Ciekawe jest zestawienie dwóch liczb
40 czy też 50 mln USD za sprzedaż terminalu kontenerowego Filipinczykom w Gdyni i
180 mln EURO wydane na budowę nowego terminalu kontenerowego w Gdańsku- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.