• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenery przyspieszą w Gdyni

(aria)
4 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni będzie szybciej rozładowywać statki, a samochody ciężarowe będą krócej czekać na rozładunek i załadunek. Operator BCT zdecydował o kupnie dwóch nowych suwnic.

- Nowe urządzenia wspomogą 16 dotychczas pracujących w terminalu suwnic placowych. Kupujemy nowy i wymieniamy wyeksploatowany sprzęt przeładunkowy. W czerwcu uruchomiliśmy nowy system komputerowy do obsługi przeładunków i zatrudniliśmy stu nowych pracowników - mówi Dagmara Łuczka, specjalista ds. PR w BCT. - Te wszystkie inwesytycje sprawiają, że zrealizowaliśmy już 40 proc. naszego dwudziestoletniego budżetu inwestycyjnego.

Sprawiają także, że w ciągu czterech lat niemal o połowę wzrosła zdolność przeładunkowa w BCT, z 400 tys. TEU w roku 2002 do 750 tys. TEU obecnie. Jeżeli operator terminalu (International Container Terminal Services Inc.) zrealizuje pozostałe 60 proc. zakładanych inwestycji, zdolność przeładunkowa wzrośnie do 1,2 mln TEU rocznie.

Bałtycki Terminal Kontenerowy wchodzi w skład grupy ICTSI, czyli międzynarodowego operatora terminali kontenerowych z siedzibą na Filipinach. Terminal współpracuje z frmami żeglugowymi i ponad 200 firmami spedycyjnymi.

TEU - (twenty-feet equivalent unit) - jednostka określająca standardowy wymiar kontenera o długości 20 stóp. Służy do określania zdolności ładunkowe statków i przeładunkowej portów. Nazwa jednostki miary pochodzi od rozmiarów standardowego kontenera o długości 20, wysokości 8 i szerokości 8,5 stopy, czyli mniej więcej 39 m sześc.
(aria)

Opinie (31) 3 zablokowane

  • Dlaczego nikt nie pomyslal o zbudowaniu parkingu z prawdziwego zdarzenia gdzies przed nowo budowanym odcinku trasy Kwiatkowskiego dla ciagnikow i naczep , czy to wszystko musi wjezdzac ,stac i blokowac tereny miejskie i portowe?

    • 0 0

  • Mnie to też drażni. Nigdzie w UP nie widziałem ogłoszenia o pracę w Terminalu. A jak juz o tym usłyszałem od koleżki to własnie ten koleżka ma nadwyrężony kręgosłup od dźwigania i całą wypłate wydaje na leczenie. Taki jest BCT

    • 0 0

  • Rumun, ja nie mam zamiaru sie licytować, tylko

    największym portem przeładunkowym na Bałtyku jest Sankt Petersburg. W zeszłym roku obsłużył 1,5 mln kontenerów. Gdyński port ma w planach m.in. budowę do 2010 r. nowego terminalu promowo-pasażerskiego za 68 mln euro oraz modernizację istniejącej infrastruktury. Koszt wszystkich inwestycji szacowany jest na ok. 140 mln euro. W planach jest również stworzenie w przyszłości centrum logistycznego z połączeniem lini lotniczych Cargo na Babich Dołach .W kilka lat przepustowość portu ma się zwiększyć do ponad 1,5 mln kontenerów.

    • 0 0

  • KWJK

    ty sie naucz, co z tego ze feet to liczba mnoga, ale mówi się twenty-foot, a nie twenty feet,
    np twenty-foot computer.

    • 0 0

  • co wy tam wiecie o bct

    • 0 0

  • bzdura

    te dwie suwnice nie zalatwia sprawy po pierwsze plac skladowy jest za maly nie miesci tylu kontenerow ile by sie marzylo wiem cos o tym bo mam bardzo bliski kontakt z tymi suwnicami :) a ten nowy system to totalna kleska kosztowal mnostwo kasy a dziala jak jakies demo ze swiata gier komputerowych wiecej pokory Panowie w zarzadzie wcale nie jest tak rozowo jak Wam sie wydaje

    • 0 0

  • Wstyd!!!

    Co by nie mówic o terminalach, to dojazd jest beznadziejny. W Gdańsku nie można przeskoczyc na drugą stronę, tylko jazda przez śrómieście, zakorkowane Podwale Przedmiejskie, brak sensownych połączeń autobusowych, a tak zwana ferra przy Wisłoujściu tylko podwyższa ceny - o tunelu pisze się i mówi od wielu, wielu lat. W Gdyni stanie przed szlabanem kolejowym na ul. Pólnocnej to tragedia, takie drogowo-kolejowe skrzyżowanie , że w głowie sie nie mieści. Z czym do ludzi - obciach tu i tam.

    • 0 0

  • czy to nie nowy bubel

    Jadąc ostatnio obwodnicą z Gdańska widziałem budowane skrzyżowanie z trasą KWIATKOWSKIEGO
    Myślę, że zimą z obwodnicy na tą trasę nie wjedzie żaden kontener.
    Takie duże spadki na podjazdach w dodatku dla kontenerów to można projektować na Sycylii a nie w naszym klimacie.
    Jest tam akurat miejsce na wydłużenie zjazdu i zmniejszenie spadków wiec może warto to w porę poprawić. Może kierowcy tirów zmobilizują budowlańców do myślenia

    • 0 0

  • JAKI OBCIACH?

    Ale o czym Ty tutaj piszesz? Dojazd na BCT jest dobry - jeśli Ty jeździsz przez szlabany to już Twój problem, masz kilka alternatyw do tej trasy. Inna sprawa że ogólnie poziom polskich dróg nie jest zadowalający - w wyniku czego i na terminale nie jest dużo lepsza. Ale mogło być gorzej jak choćby w Gdańśku na GTK (nabrzeże wiślane). Mam nadzieję że podniesie się poziom w Gdańsku jak i w Gdyni - wkońcu to więcej pracy dla mieszkańców Trójmiasta.

    Ale z czym my do ludzi jak stadiony na ME będą wybudowane dopiero ok 2020 ;-) - śmieszne, ale przykre i prawdziwe.

    • 0 0

  • Gdańsk:
    GTK - brak placów, ludzi, sprzętu - DRAMAT!
    DCT - więcej samochodów pracowników niż kontenerów na placach, na oko 2x :)
    Myślałem, że z chwilą otwarcia DCT coś się zmieni na "trójmiejskim rynku", nawet obawiałem się o swoją pracę, niestety DCT to jakieś inwestycyjne nieporozumienie. Jednak Port Północny przynosi pecha.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane