• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Łąkowej po otwarciu nowego skrzyżowania

Arnold Szymczewski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Duże korki i nieświadomość kierowców, że są w strefie skrzyżowań równorzędnych, to codzienna rzeczywistość mieszkańców Dolnego Miasta od otwarcia nowego skrzyżowania ul. Łąkowej z Podwalem PrzedmiejskimMapka w Gdańsku.



Jak nowe skrzyżowanie wpłynie na ruch w okolicy?

Nowe skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej funkcjonuje od piątku, 24 lipca. Do największych zmian możemy zaliczyć m.in. wybudowanie naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość wyjazdu dla kierowców z ul. ŁąkowejMapka w lewo na Podwale PrzedmiejskieMapka, wprost do centrum Gdańska.

Nowe skrzyżowanie wygląda bardzo dobrze, ale zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy w ciągu kilku dni zauważyli dwie niepokojące zmiany, które są wynikiem jego otwarcia.

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim



1. Duże korki na ul. Łąkowej



W związku z tym, że po raz pierwszy na ul. Łąkowej - tuż przed krzyżówką z Podwalem - obowiązuje sygnalizacja świetlna, blokuje się jedna z głównych ulic Dolnego Miasta. Jest to efekt faworyzowania przez sygnalizację świetlną kierowców podróżujących Podwalem Przedmiejskim. Inżynierowie ruchu z GZDiZ zapewniają, że na razie światła pracują w trybie roboczym, a na finalną kalibrację musimy jeszcze chwilę zaczekać.

- W okresie testowym sygnalizacja nie realizuje wszystkich założeń. Trwają prace nad wdrożeniem pozostałych składników systemu sterowania ruchem uwzględniających także kwestie ruchowe dla poszczególnych relacji. Docelowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej ma być wdrożone pod koniec pierwszego tygodnia sierpnia. Procedura uruchomienia sygnalizacji jest identyczna jak w przypadku skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie - Chmielna - mówi Joanna Bieganowska z Urzędu Miasta Gdańska. I dodaje: - Z uwagi na konieczność zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego zarządzający ruchem podjął decyzję o jej uruchomieniu z jednoczesnym prowadzeniem prac nad jej finalną kalibracją.

2. Brak świadomości kierowców o strefie skrzyżowań równorzędnych na ul. Łąkowej



Dotychczas ruch na ul. Łąkowej nie był tak intensywny i w związku z tym nie było problemu z wyjazdem z takich ul. jak ChłodnaMapka, SempołowskiejMapka czy KrólikarniaMapka. Teraz różnie to bywa, niektórzy stosują się do zasad, a niektórzy nie.

- Zanim otwarto nowe skrzyżowanie, ruch był o wiele mniejszy i kierowcy bez problemu wyjeżdżali z ulic prostopadłych do Łąkowej. Teraz, żeby wjechać z Sempołowskiej czy Chłodnej na Łąkową, czeka się w korku kilka minut, bo kierowcy nie zdają sobie sprawy z tego, że w tym miejscu obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych - mówi pan Mariusz, mieszkaniec Dolnego Miasta.
Mimo że nasz czytelnik ma rację i to, że na tym obszarze obowiązuje tzw. strefa X, co potwierdza Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, to znaków poziomych czy pionowych informujących o strefie skrzyżowań równorzędnych na próżno szukać w tym miejscu.

- W ciągu ulicy Łąkowej znajduje się strefa skrzyżowań równorzędnych. Jeśli nie ma tam znaków, to ktoś musiał je zabrać. GZDiZ wyśle tam swoich pracowników i jeśli to się potwierdzi, zgłoszone to zostanie do odpowiedniego działu, który zajmie się stawianiem nowych oznakowań w tym miejscu - kończy Joanna Bieganowska.

Opinie (283) 7 zablokowanych

  • Co to znaczy ze skrzyżowania nie są oznaczone?

    Przecież skrzyżowania równorzędne na tym polegają że się ich nie oznacza . Czasem owszem stoi znak "uwaga kierowco wjeżdżasz w strefę skrzyżowań blba bla bla .." ale to nieobowiązkowa tabliczka dla d**ili bo w kodeksie taka tabliczka nie istnieje . Istnieje pojedynczy znak ostrzegawczy " skrzyżowanie równorzędne "

    • 10 0

  • Czy do "kotwicy" dojadę bez problemu z Podwala.

    • 0 0

  • Bardzo dobrze (3)

    Miasto dla ludzi nie dla samochodów , brawo . Najlepiej pieszych spędzić do tuneli A Państwo jedzie.... koniec z tym . Brawo.

    • 2 24

    • Aż takim jesteś nietolerancyjnym fanatykiem i egoistą?

      Nie potrafisz zrozumieć, że ludzie mają różne potrzeby? Chciałbyś wszystkim narzucać własne zdanie?

      • 3 0

    • To idz na łąkę

      Grzelak zafundował ci łąki. Weż wałówkę kocyk i rozłóż się na łące obok torów tramwajowych przy Alei Zwycięstwa albo na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Łostowickiej.

      • 4 0

    • A co zazdrościsz?

      Trochę zrozumienia dla innych. Już kiedyś mieliśmy ustrój w którym była tylko jedna, słuszna linia...

      • 1 0

  • To nie koniec

    Czekają nas jeszcze jedne światełka i to całkiem niedaleko , więcej nie zdradzę ;)

    • 7 0

  • Jak coś działa

    to nie należy tego naprawiać. Tandeciarze od Dulcynei nie potrafią zrozumieć tej prostej prawdy. Mam nadzieję, że w następnych wyborach ludzie obudzą się z letargu i ich pogonią.

    • 11 1

  • (2)

    Najlepiej niech całkiem zamkną Podwale Przedmiejskie dla ruchu samochodowego! A pewnie za 20 lat będą te poronione pomysły odwracali i miliony pójdą na likwidację tych przejść, krzyżówek itd.

    • 10 1

    • Wcześniej

      Jak straż pożarna, policja i pogotowie postoi w korkach razem ze zbiorkomem to przyjdzie otrzeźwienie.

      • 0 0

    • i tak ogłosi się przeterg za miliony+ dopłaty unijne

      i będą odwracać- doprowadzać do stanu poprzedniego za miliony...

      • 0 0

  • Tunel

    Przejście tunelowe, podziemne było rewelacyjne, zero świateł, zero korków, mniej wypadków, tyle w temacie

    • 8 1

  • proponuję na żabim kruku zrobić skrzyżowanie jeszcze i dodatkową sygnalizacje te tłumoki z urzędu myśleli oczywiście czas przeszły że otworzą tunel pod martwą wisłą i korki z nikną

    • 6 1

  • (1)

    Skrzyżowania równorzędne na Łąkowej to akurat mały problem. Powiem wiecej. Akurat znajomośc ludzie ze są tam skrzyżowania równorzędne jest duża, co skutkuje kolejnymi stłuczkami, bo występują tam "strefy zamieszkania". Wyjeżdżając z takich stref kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa wszystkich pojazdom.
    Ludzie patrzcie na znaki !

    • 4 0

    • jedynie stara wersja miała sens - z tunelami dla Aut

      Prawda jest taka, ze jak miałem naście lat podwale przecięło Łąkową, ale..... pierwotny plan kiedyś przewidywał przejście naziemne w kolizji tylko z tramwajem i autami wyjeżdżającymi z Lakowej i tunel 2 pasmowy taki jak w Sopocie dla samochodów. Jedynie takie rozwiązanie miałoby sens obecnie. Nie było kasy - inne czasy / teraz kasa jest ale anarchiści, rowerzyści i biedota rządzi .....

      • 1 0

  • To skrzyżowanie to nieporozumienie. Nikt nie zwraca uwagi że jest tam ścieżka rowerowa. Dojdzie do kilku wypadków to może zmienia.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane