• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Łąkowej po otwarciu nowego skrzyżowania

Arnold Szymczewski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Duże korki i nieświadomość kierowców, że są w strefie skrzyżowań równorzędnych, to codzienna rzeczywistość mieszkańców Dolnego Miasta od otwarcia nowego skrzyżowania ul. Łąkowej z Podwalem PrzedmiejskimMapka w Gdańsku.



Jak nowe skrzyżowanie wpłynie na ruch w okolicy?

Nowe skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej funkcjonuje od piątku, 24 lipca. Do największych zmian możemy zaliczyć m.in. wybudowanie naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość wyjazdu dla kierowców z ul. ŁąkowejMapka w lewo na Podwale PrzedmiejskieMapka, wprost do centrum Gdańska.

Nowe skrzyżowanie wygląda bardzo dobrze, ale zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy w ciągu kilku dni zauważyli dwie niepokojące zmiany, które są wynikiem jego otwarcia.

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim



1. Duże korki na ul. Łąkowej



W związku z tym, że po raz pierwszy na ul. Łąkowej - tuż przed krzyżówką z Podwalem - obowiązuje sygnalizacja świetlna, blokuje się jedna z głównych ulic Dolnego Miasta. Jest to efekt faworyzowania przez sygnalizację świetlną kierowców podróżujących Podwalem Przedmiejskim. Inżynierowie ruchu z GZDiZ zapewniają, że na razie światła pracują w trybie roboczym, a na finalną kalibrację musimy jeszcze chwilę zaczekać.

- W okresie testowym sygnalizacja nie realizuje wszystkich założeń. Trwają prace nad wdrożeniem pozostałych składników systemu sterowania ruchem uwzględniających także kwestie ruchowe dla poszczególnych relacji. Docelowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej ma być wdrożone pod koniec pierwszego tygodnia sierpnia. Procedura uruchomienia sygnalizacji jest identyczna jak w przypadku skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie - Chmielna - mówi Joanna Bieganowska z Urzędu Miasta Gdańska. I dodaje: - Z uwagi na konieczność zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego zarządzający ruchem podjął decyzję o jej uruchomieniu z jednoczesnym prowadzeniem prac nad jej finalną kalibracją.

2. Brak świadomości kierowców o strefie skrzyżowań równorzędnych na ul. Łąkowej



Dotychczas ruch na ul. Łąkowej nie był tak intensywny i w związku z tym nie było problemu z wyjazdem z takich ul. jak ChłodnaMapka, SempołowskiejMapka czy KrólikarniaMapka. Teraz różnie to bywa, niektórzy stosują się do zasad, a niektórzy nie.

- Zanim otwarto nowe skrzyżowanie, ruch był o wiele mniejszy i kierowcy bez problemu wyjeżdżali z ulic prostopadłych do Łąkowej. Teraz, żeby wjechać z Sempołowskiej czy Chłodnej na Łąkową, czeka się w korku kilka minut, bo kierowcy nie zdają sobie sprawy z tego, że w tym miejscu obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych - mówi pan Mariusz, mieszkaniec Dolnego Miasta.
Mimo że nasz czytelnik ma rację i to, że na tym obszarze obowiązuje tzw. strefa X, co potwierdza Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, to znaków poziomych czy pionowych informujących o strefie skrzyżowań równorzędnych na próżno szukać w tym miejscu.

- W ciągu ulicy Łąkowej znajduje się strefa skrzyżowań równorzędnych. Jeśli nie ma tam znaków, to ktoś musiał je zabrać. GZDiZ wyśle tam swoich pracowników i jeśli to się potwierdzi, zgłoszone to zostanie do odpowiedniego działu, który zajmie się stawianiem nowych oznakowań w tym miejscu - kończy Joanna Bieganowska.

Opinie (283) 7 zablokowanych

  • zaplanowana zbrodnia na rowerzystach (2)

    ścieżki namalowane na środku drogi przy skrzyżowaniu z łąkową to zaplanowana zbrodnia na rowerzystach trzeba tylko czekać kiedy będą pierwsze ofiary śmiertelne szkoda że ten kto to wymyślił nie odpowie karnie za to

    • 5 2

    • (1)

      Nie sciezki tylko pasy rowerowe. Nie na srodku tylko z prawej strony. A bez sensu swoja droga bo do nikad nie prowadza

      • 2 0

      • Rower

        Racja, jeżdżę na rowerze i osobiście uważam, że takie ścieżki należy omijać, po prostu łatwo o wypadek a życie mi miłe.

        • 1 0

  • Jeżeli nie ma znaku X ( jak napisał redaktor ) i nie ma tez znaku z zółtym rombem

    to przepisy mówia wyraznie że pierszeństwo ma pojazd nadjeżdzajacy z prawej strony , tylko który kierowca po zdaniu egzaminu czyta i przypomina sobie przepisy i zmiany do nich? prawie żaden !!!

    • 1 0

  • Po otwarciu skrzyżowania korki na Podwalu około 12 stej siegały juz na estakade , a co dopiero w szczycie?

    Na dokładkę ,,falowane" pasy ruchu zachecajace nieuwaznych kieroców do jazdy na wprost a tu bedzie bum w bok , Ciekawy jestem co na ten temat ( korki i niebezpieczne pasy ) ma do powiedzenia pomysłodawca czyli FRAG z Ogarnej?? Przed przebudową z Ul , Chmielną i Łąkową twierdzili ze ruch tak sie zmniejszył że dwa pasy ruchu wystarcza a w planach maja jeszcze nastepne zakorkowanie przy Żabim Kruku oraz budowę następnych przejść naziemnych nad każdym tunelem w całym mieście . Ciekawi mnie czy włodarze miasta nie widzą tych złych pomysłów tylko godzą sie na każdy ich głupi pomysł? Może ściągnąć pomysłodawców czyli FRAG i biernych słuchających się urzędników o 16 stej na Podwale i niech udowodnią że korków nie ma i ruch się zmniejszył ...

    • 6 0

  • Masakra (2)

    Ja się pytam dlaczego osoby które wpadają na takie pomysły nie ponoszą odpowiedzialności. 2020 rok a gdansk się cofa w rozwoju. Mając przejścia podziemne, realizują takie poronione projekty! Proszę o wypowiedz urzędników którzy zapewniali ze kierowcy nie odczują zmiany w organizacji ruchu.

    • 13 2

    • (1)

      Kierowcy to nie caly swiat

      • 0 2

      • zdaje się, że w tej chwili 80% ludzi prowadzi samochody...

        • 1 0

  • Oddzwieczymy sie przy wyborach

    Za to nekanie kierowcow jakbysmy wrogiem byli.

    • 5 1

  • Dum

    • 0 0

  • Ludzie nie chcą i nie chcieli świateł i skrzyżowania w tym miejscu. Ale niekompetentni pracownicy magistratu wiedzą lepiej! I oto efekt. Korki są w zasadzie z każdej strony. Od Warszawy, od centrum i z Łąkowej. Daje głowę że przez przypadek jakiś deweloper postawi tam osiedle w miejsce czegoś.

    • 6 0

  • Absurd goni absurd.

    Żadna nowość w tym mieście. Tak to jest jak się za coś biorą niekompetentne osoby. Kolejnym absurdem jest tworzenie przejść naziemnych, kiedy są tunele. One również generują korki.

    • 5 0

  • Aniol

    Pierdolicie farmazony a większość z was tam nie jeździ i nie mieszka wczoraj jechałem nie pierwszy raz i żadnego korka no chyba że jakiś matoł zaśpi to i wiadomo że światła mina wystarczy nie spać tylko jechać i tyle

    • 0 1

  • Za te pieniadze wyremintowano by przejscia (1)

    Podziemne i wystawiono schody ruchome.
    Tak jak to jest na zachodzie Europy

    • 4 0

    • Przy obu skrzyżowaniach były oprócz schodów zjazdy pozwalające przejechać tunel rowerem czy wózkiem. Wywalono pieniądze przy okazji odbierając działkę w kopertach i generalnie o to chodziło.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane