• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Słowackiego. Więcej pytań niż odpowiedzi

Bartłomiej
2 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia. Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia.

- Kierowcy mają dość stania w korkach na Trasie Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Rozbudowa drogi zmieniła niewiele. Wciąż stoimy w zatorach. Dlaczego? - pyta pan Bartłomiej, nasz Czytelnik.



Czy doskwierają Ci korki na Trasie Słowackiego?

Mija już prawie rok od hucznego otwarcia tej ulicy i obietnic rozładowania korków w Gdańsku dzięki budowie tej trasy. Niektórzy pewnie jeszcze trzymają w swoich kuchniach słynne korkociągi - gadżety rozdawane przy otwarciu. Poprawy jednak nie widać.

Korki dalej są olbrzymie, a jedyne co udało się osiągnąć, po tak gigantycznej budowie, to przeprogramowanie świateł, dzięki czemu korki mamy w tej chwili na każdym odcinku trasy. Czy odpowiedzialni za tę budowę są zadowoleni z efektów? Czemu obiecywano rozładowanie korków?

Jakiś czas temu od jednego z urzędników w ZDiZ usłyszałem, że to na pewno tylko kwestia remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Remont się zakończył, korki są nadal.

Jedyni, którzy skorzystali na tej budowie (oprócz rowerzystów, którym zbudowano ścieżkę rowerową), to mieszkańcy okolicznych miejscowości zza obwodnicy (Banino, Żukowo), nie płacący podatków w mieście i przez to nie dokładający się do tej budowy, którym zmniejszyły się trochę korki "w górę" w godzinach popołudniowych. Niestety ofiarami stali się mieszkańcy Gdańska, którzy po pracy chcą wrócić do swojego miasta i muszą stać w olbrzymim korku, którego przed budową po prostu nie było. Oczywiście generalizuję, ale niestety w wielu przypadkach tak to wygląda.

Mam więc kilka pytań do urzędników:

Dlaczego jedyne ułatwiania to te, dotyczące wyjazdu i wjazdu tylko osobom spoza Gdańska (odrobinę mniejszy korek w dół rano i mniejszy korek w górę po południu, podczas gdy rano ul. Potokowa stoi od ul. Matemblewskiej). Ostatnio znów zmieniono takt sygnalizacji świetlnej na niekorzyść tego kierunku, a po południu stoi cały leśny odcinek Słowackiego w dół. Ułatwia się dojazdy osobom nie płacącym w Gdańsku podatków, a utrudnia mieszkańcom.

Dlaczego kolejną trasę po al. Havla zaprojektowano i wykonano tak, że ta nie rozwiązuje problemów mieszkańców? Jedyna z nowych dróg, która zapobiegła problemom komunikacyjnym, to Południowa Obwodnica Gdańska, która odkorkowała Podwale Przedmiejskie. Z tą inwestycją Gdańsk nie ma jednak nic wspólnego.

Czemu mamy zgadzać się na kolejne wydawanie wielkich pieniędzy przez urzędników (np. tunel pod Pachołkiem) nie będąc pewnymi, że pieniądze wydane będą właściwie?
Bartłomiej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (547) 7 zablokowanych

  • Ja mam dosyć dziur w jezdniach szczególnie na Piecewskiej w Gdańsku (2)

    • 36 5

    • dołączam jeszcze (1)

      ul. Sobieskiego

      • 12 5

      • i Rakoczego ale ta ponoc juz za 3 lata bedzie wyremontowana jak mowi prezytent

        • 9 2

  • może tak zrobić małe sprzątanie

    w ZDiZ ???

    • 34 5

  • Dzis nalezy poprostu dodawac pasy jazdy bo tylko to zmniejszy korki !

    Urzednicy kombinuja jak pod gore byle szmal wyciagac na kolejne genialne chore pomysly myslac ze ktos bedzie gdzies jechal na jakas ukichana drozke zeby cos objechac ! . Nalezy poszerzyc istniejace drogi o dwa lub trzy pasy a nie kombinowac dziwacznych kombinacji

    • 16 34

  • przykład z Gdyni (2)

    wystarczy przypomnieć sobie jaki kiedyś był problem z wjazdem na obwodnicę z ulicą morską - wystarczyło zrobić po 2 pasy do skrętu w prawo od strony Rumi i to samo od strony Gdyni- korki poszły w zapomnienie.Teraz wystarczy tylko zrobić 2 pasy do skrętu w prawo jadąc z góry do skrętu na morenę oraz po 2 pasy jadąc od dołu , przeprogramować światła i pozamiatane. Panowie urzędnicy - do łopaty a ludzie myślący - na Wasze etaty

    • 55 11

    • Właśnie !!!

      • 2 2

    • i co to rozwiąże?

      korek przeniesie się po prostu w inne "wąskie" gardło, np. Bulońską albo Piecewską

      • 5 5

  • korki (2)

    Musi powstać nowa obwodnica Trójmiasta ! Ewentualnie jakaś inna droga równoległa, ciągnąca się przez całe Trójmiasto .Wówczas powstaną nowe połączenia i będzie alternatywa dojazdu do centrów miast !

    • 14 21

    • tak! (1)

      wytnijmy las oliwski pod nową drogę, zamiast starówki megabezkolizyjne skrzyżowanie wschód-zachód!!

      • 4 3

      • zapomniałeś o propozycji wycięcia lip na Alei Zwycięstwa w Gdańsku

        tam też bywają korki

        • 3 0

  • spowolnienie ruchu (5)

    Wiele inwestycji drogowych w miastach ma za zadanie spowolnienie ruchu a nie zwiększenie przepustowości, tłumaczy się to zwiększeniem bezpieczeństwa... a więc Słowackiego jest szersza, to jest bezpieczniejsza ale żeby nie było za szybko to stawia się światła co 300metrów na przejścia, reguluje się światła by dać szybszy przejazd w poprzek dużej arterii miasta - wykręca się drogi (Morska po remoncie w Chyloni) oraz wprowadza Tristar, który działa gorzej niż stara zielona fala w Gdyni (od początku Al.Zwycięstwa do Jana z Kolna) Rozumiem spowalnianie ruchu w centrum miasta, rozumiem zachęcanie do korzystania z komunikacji miejskiej, ale jak będą karać za ewentualnie nowo-wprowadzony przepis o pieszych i zamiarze wejścia na przejście to cały ruch w mieście stoi...i to nie zależnie czy to będzie bus, kurier, taxi czy wracający z pracy Gdańszczanin.
    Problemem w Polsce zawsze będzie budowanie wąskich dróg (bo taniej - warunek dla budowy OPATu) i tłumaczenie, że w miastach europejskich odchodzi się od podziemnych przejść dla pieszych (opisywana niedawno sprawa przebudowy Okopowej)...
    Wszystko to dlatego, że w centrum miast spowalnia się ruch a nie zwiększa przepustowość - dlatego coraz bardziej nie opłaca się mieszkać w centrum i pracować poza nim... tak mi się bynajmniej wydaje :)

    • 23 16

    • umiarkowane spowolnienie ruchu: z 50 do 30 kmh (3)

      zwiększa przepustowość sieci drogowej - mniejsze odstępy między samochodami, mniej stłuczek, mniej mega korków

      • 3 5

      • warunek (2)

        ...ale musi być wtedy jeden warunek - mniej sygnalizacji świetlnej (ew. ronda), mniej przejść dla pieszych (tunele, kładki) + do tego myślący kierowcy :)
        ...i tylko jeden mały niuans: nie może się to oczywiście tyczyć takiej drogi jak Słowackiego!

        • 6 2

        • a dlaczego nie? (1)

          • 1 4

          • bo po to jest Stara Słowackiego w dolnej części, a górna część ma być zjazdem z Obwodnicy

            • 2 0

    • Komunikacja miejska?

      Ależ nikt w Gdańsku nie zachęca do komunikacji miejskiej! A miasto robi wiele, by od niej odstraszyć!

      • 8 1

  • Nowo zbudowana dwupasmowa arteria zachęca (1)

    I dlatego kierowcy wybierają właśnie takie trasy myśląc że szybciej dostaną się z lub na obwodnicę.
    Po drugie,co roku przybywa nowych osiedli poza miastem.Usprawnienie sygnalizacji nie pomoże.

    • 34 4

    • alternatywą dla szerokich ulic są sieci ulic jednokierunkowych

      kwartały zabudowy wyznaczają na nich naturalne wyspy, prawo- i lewoskręty. Jednocześnie ruch nie ciągnie do magistrali, a rozkłada się na większą ilość ulic.

      • 3 0

  • (2)

    Powinno się budować w ten sposób jak nowa Armii Krajowej .Nie mówiąc o lewo-prawo skrętach w samym mieście . Już o przejściach podziemnych ,czy kładkach dla pieszych nie wspominając !!!

    • 8 9

    • to sobie zbuduj takie coś pod domem kaszubie

      • 8 1

    • Właśnie.

      Nie wspominaj o kładkach, przejściach podziemnych i innych średniowiecznych rozwiązaniach.

      • 6 3

  • Korki (2)

    To z biedy przybywa samochodow,a bieda jest wina tuska i po.

    • 26 10

    • strach pomyśleć co będzie (1)

      jak w końcu PiS zlikwiduje biedę i ludzie rzucą się do zakupu samochodów

      • 18 0

      • Juz nie moge sie doczekac takich czasow:)
        Swoja droga lepsze to niz dalsze rzady tuskow i tym podobnym pajacom.

        • 4 8

  • (7)

    Zlikwidować przejścia dla pieszych i światła dla pieszych. Ewentualnie, w akcie miłosierdzia, wykopać pieszym tunele.Z jakiej racji plebs, którego nie stać na samochody, utrudnia ruch?

    • 36 22

    • (5)

      sam jesteś plebs bucu jeden, pewnie mieszkasz za gdańskiem i wymagasz , zapłać a wtedy żądaj

      • 7 6

      • (1)

        nawet nie zrozumiałeś ironii... to świadczy o niewysokiej inteligencji

        • 12 2

        • Droga anno nie zrozumialas braku ironii w wypowiedzi,lapiesz minusa za pajacowanie.

          • 2 5

      • (2)

        Ja przynajmniej jestem KASZEBE a kim ty jesteś, repatriancie z białoruskiej peepeedoowy?

        • 2 5

        • ....

          A ja slyszalem ze Kaszubi to Górale którzy spoznili sie na statek do Chicago i tak zostali :)

          • 4 0

        • kaszub

          Wiesz jak powstał kaszub?Szwedzi podczas potopu,gdy juz sie wycofywali wyru....Li swinie.I tak powstał kaszub

          • 0 2

    • budować tunele

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane