• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Słowackiego. Więcej pytań niż odpowiedzi

Bartłomiej
2 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia. Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia.

- Kierowcy mają dość stania w korkach na Trasie Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Rozbudowa drogi zmieniła niewiele. Wciąż stoimy w zatorach. Dlaczego? - pyta pan Bartłomiej, nasz Czytelnik.



Czy doskwierają Ci korki na Trasie Słowackiego?

Mija już prawie rok od hucznego otwarcia tej ulicy i obietnic rozładowania korków w Gdańsku dzięki budowie tej trasy. Niektórzy pewnie jeszcze trzymają w swoich kuchniach słynne korkociągi - gadżety rozdawane przy otwarciu. Poprawy jednak nie widać.

Korki dalej są olbrzymie, a jedyne co udało się osiągnąć, po tak gigantycznej budowie, to przeprogramowanie świateł, dzięki czemu korki mamy w tej chwili na każdym odcinku trasy. Czy odpowiedzialni za tę budowę są zadowoleni z efektów? Czemu obiecywano rozładowanie korków?

Jakiś czas temu od jednego z urzędników w ZDiZ usłyszałem, że to na pewno tylko kwestia remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Remont się zakończył, korki są nadal.

Jedyni, którzy skorzystali na tej budowie (oprócz rowerzystów, którym zbudowano ścieżkę rowerową), to mieszkańcy okolicznych miejscowości zza obwodnicy (Banino, Żukowo), nie płacący podatków w mieście i przez to nie dokładający się do tej budowy, którym zmniejszyły się trochę korki "w górę" w godzinach popołudniowych. Niestety ofiarami stali się mieszkańcy Gdańska, którzy po pracy chcą wrócić do swojego miasta i muszą stać w olbrzymim korku, którego przed budową po prostu nie było. Oczywiście generalizuję, ale niestety w wielu przypadkach tak to wygląda.

Mam więc kilka pytań do urzędników:

Dlaczego jedyne ułatwiania to te, dotyczące wyjazdu i wjazdu tylko osobom spoza Gdańska (odrobinę mniejszy korek w dół rano i mniejszy korek w górę po południu, podczas gdy rano ul. Potokowa stoi od ul. Matemblewskiej). Ostatnio znów zmieniono takt sygnalizacji świetlnej na niekorzyść tego kierunku, a po południu stoi cały leśny odcinek Słowackiego w dół. Ułatwia się dojazdy osobom nie płacącym w Gdańsku podatków, a utrudnia mieszkańcom.

Dlaczego kolejną trasę po al. Havla zaprojektowano i wykonano tak, że ta nie rozwiązuje problemów mieszkańców? Jedyna z nowych dróg, która zapobiegła problemom komunikacyjnym, to Południowa Obwodnica Gdańska, która odkorkowała Podwale Przedmiejskie. Z tą inwestycją Gdańsk nie ma jednak nic wspólnego.

Czemu mamy zgadzać się na kolejne wydawanie wielkich pieniędzy przez urzędników (np. tunel pod Pachołkiem) nie będąc pewnymi, że pieniądze wydane będą właściwie?
Bartłomiej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (547) 7 zablokowanych

  • nie wozic bachorow do szkoły jak ja maja pod nosem to sie korek zmniejszy (1)

    a GKA niech pracuja u siebie !

    • 20 16

    • Przeszkadza Ci rejestracja Twojego szefa, oj nieładnie.

      • 7 2

  • typowe polaki

    Narzekać na wszystko jak leci

    • 5 10

  • Nie drogi sa problemem ale nieumięjętne planowanie rozwoju miasta!

    Planowanie w tym kraju żle się chyba kojarzy od 1989 i widzimy efekty.

    • 16 2

  • Krzyżówka Niedźwiednik/Morena

    W momencie projektowania tej trasy miała być wykonana bezkolizyjna krzyżówka ale jak obliczyli nasi Drogowcy to okazała się ta krzyżówka niepotrzebna więc zrobili tańszą z tzw. "rondem" - Niestety znowu się okazało że jak ktoś oszczędza to płaci dwa razy bo tak krzyżówka będzie musiała być przebudowana

    • 18 4

  • Miała być droga o wysokim standardzie, rama komunikacyjna, (2)

    a wyszła zwykła miejska ulica. Klasyczny bubel Zarządu Dróg i Zieleni oraz GIK. Ale to nie był przypadek, gdyż teraz będzie można utrzymywać że bardzo potrzebna jest Droga (nomen 0men!)Zielona z tunelem pod Pachołkiem. A przecież Słowackiego miała być ZAMIAST Drogi Zielonej!

    • 16 4

    • (1)

      Witaj kolego. Nie wiem jaki z Ciebie komunikant ale nigdy nie było takiej opcji ...Nowa Słowackiego za Nową Spacerową. Jak na razie to wyleciała tylko Nowa Abrahama i cześciowo tym śladem idzie PKM.

      • 1 0

      • Proponuję zapoznać się z wnioskiem o dofinansowanie z funduszy UE.

        To powinno pomóc zrozumieć pierwotne plany.

        • 1 0

  • Spacerowa.. (2)

    Może to nie dotyczy ulicy Słowackiego ale osoba odpowiedzialna za bardzo kosztowny i poważny remont ul. Spacerowej kilka lat temu (zdaje się że ok. 10) powinna mieć chyba nakaz jazdy w korkach za karę. Poszerzono wtedy Spacerową o całe zero pasa. Jak był jeden tak został jeden. Z kolei ścieżka rowerowa zatrzymuje się w domu leśniczego i nikt nie wie o co chodzi.

    • 29 4

    • A Pani radna Chmiel nadal ma mandat obywatelski i żadna klęska tego nie zmienia.Więc do kogo mieć pretensje ?
      A za pozorowanie zmian na Spacerowej czy degradację Starej Oliwy powinno się skazywać na banicję i ostracyzm obywatelski.Pierwsza na liście : Radna Chmiel a kolejny to Adamowicz.

      • 10 2

    • Akurat podstawowym problemem na Spacerowej nie jest jeden pas,

      ale skrzyżowanie przy Realu i przepustowość skrzyżowań wzdłuż Starego Rynku Oliwskiego i Kielnieńskiej. Bez sensownych rozwiązań tych problemów (i nie mam tu na myśli mitycznego tunelu pod Pachołkiem) Spacerowa mogłaby mieć i 10 pasów w każdą stronę i g...o by to dało.

      • 8 1

  • Zaraz po otwarciu aż do pierwszej "regulacji" świateł korków nie było!

    I to przez kilka miesięcy.

    • 18 1

  • Zza obwodnicy

    Specjalnie dla autora artykułu:

    https://fbcdn-sphotos-a-a.Akamaihd.Net/hphotos-ak-ash3/551443_560536990657008_1318658705_n.Png

    • 2 2

  • (1)

    To dlaczego np przed rondem de la sale niema dłuższych pasów zjazdowych na niedźwiednik i morene - przecierz jest sporo miejsca jaki problem o 30 metrów je wydłużyć lub wogóle skręt na morene zrobić przelotowy jakiś cos pomyslec i wyjazd za kioskiem zrobic juz by wiele zła rozwiazało

    • 20 3

    • widziałeś kiedyś więcej niż 2 auta na skręcie na niedźwiadnik?? po co Ci jeszcze więcej betonu?

      • 3 4

  • a moze te wszystkie markety i supermarkety zaczeliby placic uczciwe podatki co. zapraszm na przyrodnikow na kokoszkach ,tam sie mozna slizgach po psich kupach ,zostawianych przez wolontariuszy . zastanawiajace jest jak bardzo trzeba nienawidziec ta piekna POLSKA ZIEMIE

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane