• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Słowackiego. Więcej pytań niż odpowiedzi

Bartłomiej
2 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia. Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia.

- Kierowcy mają dość stania w korkach na Trasie Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Rozbudowa drogi zmieniła niewiele. Wciąż stoimy w zatorach. Dlaczego? - pyta pan Bartłomiej, nasz Czytelnik.



Czy doskwierają Ci korki na Trasie Słowackiego?

Mija już prawie rok od hucznego otwarcia tej ulicy i obietnic rozładowania korków w Gdańsku dzięki budowie tej trasy. Niektórzy pewnie jeszcze trzymają w swoich kuchniach słynne korkociągi - gadżety rozdawane przy otwarciu. Poprawy jednak nie widać.

Korki dalej są olbrzymie, a jedyne co udało się osiągnąć, po tak gigantycznej budowie, to przeprogramowanie świateł, dzięki czemu korki mamy w tej chwili na każdym odcinku trasy. Czy odpowiedzialni za tę budowę są zadowoleni z efektów? Czemu obiecywano rozładowanie korków?

Jakiś czas temu od jednego z urzędników w ZDiZ usłyszałem, że to na pewno tylko kwestia remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Remont się zakończył, korki są nadal.

Jedyni, którzy skorzystali na tej budowie (oprócz rowerzystów, którym zbudowano ścieżkę rowerową), to mieszkańcy okolicznych miejscowości zza obwodnicy (Banino, Żukowo), nie płacący podatków w mieście i przez to nie dokładający się do tej budowy, którym zmniejszyły się trochę korki "w górę" w godzinach popołudniowych. Niestety ofiarami stali się mieszkańcy Gdańska, którzy po pracy chcą wrócić do swojego miasta i muszą stać w olbrzymim korku, którego przed budową po prostu nie było. Oczywiście generalizuję, ale niestety w wielu przypadkach tak to wygląda.

Mam więc kilka pytań do urzędników:

Dlaczego jedyne ułatwiania to te, dotyczące wyjazdu i wjazdu tylko osobom spoza Gdańska (odrobinę mniejszy korek w dół rano i mniejszy korek w górę po południu, podczas gdy rano ul. Potokowa stoi od ul. Matemblewskiej). Ostatnio znów zmieniono takt sygnalizacji świetlnej na niekorzyść tego kierunku, a po południu stoi cały leśny odcinek Słowackiego w dół. Ułatwia się dojazdy osobom nie płacącym w Gdańsku podatków, a utrudnia mieszkańcom.

Dlaczego kolejną trasę po al. Havla zaprojektowano i wykonano tak, że ta nie rozwiązuje problemów mieszkańców? Jedyna z nowych dróg, która zapobiegła problemom komunikacyjnym, to Południowa Obwodnica Gdańska, która odkorkowała Podwale Przedmiejskie. Z tą inwestycją Gdańsk nie ma jednak nic wspólnego.

Czemu mamy zgadzać się na kolejne wydawanie wielkich pieniędzy przez urzędników (np. tunel pod Pachołkiem) nie będąc pewnymi, że pieniądze wydane będą właściwie?
Bartłomiej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (547) 7 zablokowanych

  • Poprawiła, poprawiła

    Wcześniej w korku od obwodnicy zjeżdżało się do ronda minimum 40minut, teraz - max 20. Kilka lat wcześniej, gdy było po 1 pasie w każdą stronę - bywało że i dobrą godzinę.

    • 5 0

  • najlepsze dopiero przed nami.....

    Słowackiego jeżdzę od lat i zgadzam się z autorem w 100% ale przyczyna jest ciągle ta sama.Ogromny ruch ,który się odbywa na w/w ulicy nie jest dobrze "skanalizowany": brak porządnego prawo-skrętu w Potokową(odetkajmy to miejsce dłuższym pasem a zobaczymy poprawę) oraz brak przepustowości na skrzyżowaniu z Grunwaldzką w dwóch kierunkach !!!.Pomyślcie tylko gdzie pojadą TIRY wyjeżdżające z budowanego tunelu gdyż obecnie trasa kończy się na rondzie Hallera i dalej są tylko osiedla mieszkaniowe( ul.J.P 2 jest tragicznym łącznikiem).Zamysłem budowniczych było połączenie słowackiego z tunelem ale sprawa jest teraz kosmicznym problemem i dlatego najlepsze dopiero przed nami.....

    • 7 2

  • Z Wilanowskiej w Witosa - dodać prawoskręt !

    To odkorkuje Wilanowską przed skrzyżowaniem z Havla.

    • 1 3

  • ..

    czemu sa korki pytacie ? poniewaz ludzie sa wygodni i samochodem jedzie zazwyczaj jedna osoba ...

    • 5 1

  • niedouczeni projektanci !!! (4)

    Czy to naprawdę tak ciężko przewidzieć,że skoro droga ma dwa pasy w jedną stronę na skrzyżowaniu powinna mieć co najmniej cztery aby się nie korkowało.Koszt budowy w relacji do budowy całej drogi jest nieduży o skuteczność ogromna. Odnosi się wrażenie,że powierza się tak ważne decyzje ludziom bez doświadczenia.
    Na większości nowych skrzyżowań jest miejsce na dodatkowe pasy. W tym roku miały być dobudowane na skrzyżowaniu Havla i AK. Rok mija i nic nie zrobiono.

    • 9 4

    • bezrefleksyjny krytyk projektantów (2)

      robienie pasów dla prawo i lewo skrętów tak jak każde poszerzanie ulic tylko przesuwa korki gdzie indziej, a utrudnia chodzenie pieszym chcących korzystać z komunikacji zbiorowej. Głównym wyzwaniem jest tworzenie alternatyw dla przejazdów samochodami na krótkie i średnie odległości. Temu służy budowa PKM i tramwaju na Morenę. Bez zmiany myślenia o sposobach korzystania z samochodów w mieście wszyscy będziemy w głębokim niedopowiedzeniu.

      • 5 3

      • Tworzenie alternatywy do czegoś co jest wspaniałe? (1)

        Proponujesz szałas jako alternatywę do willi. Będę korzystał z tego co mi się podoba.

        • 2 6

        • jeżeli wspaniałe jest tkwienie w korkach i przeznaczanie na to podatków

          to gratuluję wyobraźni i życzę powodzenia. Jak chcesz mieć willę przy drodze szybkiego ruchu to twój wybór. Spróbuj zrozumieć, że jeśli więcej osób z Banina wsiądzie do PKM a z Moreny do tramwaju, to spalisz mniej paliwa i stracisz czasu na szukanie miejsca do parkowania w pobliżu miejsca pracy.

          • 3 1

    • Nawet jak zrobią tam po 8 pasów to i tak nic nie da jeżeli ulice poprzeczne będą miały zbyt miały przepustowość.

      • 1 2

  • Niedlugo zostanie wprowadzony na nowo podatek drogowy (2)

    zalezny jak w wiekszosci EU od poj. silnika i wieku auta I ilosc aut gwaltownie spadnie, ludzie zaczna korzystac z komunikacji publicznej. Dodatkowo prawie wszedzie w miescie bedzie strefa platnego parkowania (moim zdaniem piarwsze 2h powinny byc bardzo tanie, kolejne drozsze). Dodatkowo po 2020 musi spac ilosc osob zatrudnionych w rozdmuchanej do granic mozliwosci biurokracji poniewaz skoncza sie dotacje EU a z zadluzonego, biednego budzetu Pl takiej masy darmozjadow wyzywic sie nie da. Ilosc osob wyprowadzajacych sie na perfyferia skutecznie tez odstraszy planowany podatek kastralny. Mozecie sobie minusowac ale tak sie stanie czy chcecie czy nie. Dziura w budzecie rosnie I nawet przekrety ksiegowe Vincenta na niewiele sie juz zdaja wiec beda nowe podatki o ktorych sie juz mowi a najlatwiej wydoic tych ktorzy cos maja (dom lub samochod).

    • 8 1

    • Chyba podatek katastralny,

      kastralny to jest sam pomysł.

      • 0 2

    • Juz był kiedyś taki podatek ale wrzucono go do paliwa

      • 1 1

  • Wielopasmówki

    Padają tu w dyskusji opinie, czy propozycje, aby poszerzać zjazdy z obwodnicy o dwa, czy nawet trzy pasy. Wyobraźmy sobie czteropasmową (w jednym kierunku) Spacerową, Słowackiego czy Jaśkową Dolinę. Dotychczasowe korki o długości, powiedzmy dwóch kilometrów, skrócą się do jednego kilometra. Przy założeniu tej samej ilości jadących samochodów. Obojętnie jaka będzie szerokość butelki, to przy takiej samej szerokości szyjki i wylotu - rezultat opróżnienia będzie taki sam. Co tu dużo szukać... - pamiętacie słynną powódź i skrzyżowanie Grunwaldzkiej ze Słowackiego, na którym utonęła jedna osoba? Podobnie jest z ruchem samochodowym; - nie ma jak szybko rozprowadzić tego potoku aut! Częściowo dobry efekt daje estakada przy Galerii Bałtyckiej. Samochody jadące poza linię wyznaczoną torami kolejowymi, nie muszą stać na światłach na skrzyżowaniu i czekać na zielone aby przejechać "na drugą stronę". Ale jedna taka estakada nie rozładowuje tłoku. Nie daję propozycji rozwiązania problemu, to tylko takie moje spostrzeżenie.

    • 6 0

  • Trójmiasto leży w tak urokliwym otoczeniu, że ciężko wyciąć setki hektarów lasu aby można było sobie samochodem pojeździć

    • 5 0

  • nie wiem, o czym pisze czytelnik

    gdzie i o której godzinie ma te korki.
    Moze z powodu Święta Zmarłych?

    Dla mnie korki ogromnie się zmniejszyły, a podatki płacę w Gdańsku.

    • 2 2

  • czy w końcu

    projektujący drogi poniosą jakieś konsekwencje?. Ktoś wziął pieniądze za zrobienie projektu, ktoś robił obliczenia, znów ktoś czegoś nie przewidział? niech więcej nie projektuje kolejnych złych dróg.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane