• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Słowackiego. Więcej pytań niż odpowiedzi

Bartłomiej
2 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia. Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia.

- Kierowcy mają dość stania w korkach na Trasie Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Rozbudowa drogi zmieniła niewiele. Wciąż stoimy w zatorach. Dlaczego? - pyta pan Bartłomiej, nasz Czytelnik.



Czy doskwierają Ci korki na Trasie Słowackiego?

Mija już prawie rok od hucznego otwarcia tej ulicy i obietnic rozładowania korków w Gdańsku dzięki budowie tej trasy. Niektórzy pewnie jeszcze trzymają w swoich kuchniach słynne korkociągi - gadżety rozdawane przy otwarciu. Poprawy jednak nie widać.

Korki dalej są olbrzymie, a jedyne co udało się osiągnąć, po tak gigantycznej budowie, to przeprogramowanie świateł, dzięki czemu korki mamy w tej chwili na każdym odcinku trasy. Czy odpowiedzialni za tę budowę są zadowoleni z efektów? Czemu obiecywano rozładowanie korków?

Jakiś czas temu od jednego z urzędników w ZDiZ usłyszałem, że to na pewno tylko kwestia remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Remont się zakończył, korki są nadal.

Jedyni, którzy skorzystali na tej budowie (oprócz rowerzystów, którym zbudowano ścieżkę rowerową), to mieszkańcy okolicznych miejscowości zza obwodnicy (Banino, Żukowo), nie płacący podatków w mieście i przez to nie dokładający się do tej budowy, którym zmniejszyły się trochę korki "w górę" w godzinach popołudniowych. Niestety ofiarami stali się mieszkańcy Gdańska, którzy po pracy chcą wrócić do swojego miasta i muszą stać w olbrzymim korku, którego przed budową po prostu nie było. Oczywiście generalizuję, ale niestety w wielu przypadkach tak to wygląda.

Mam więc kilka pytań do urzędników:

Dlaczego jedyne ułatwiania to te, dotyczące wyjazdu i wjazdu tylko osobom spoza Gdańska (odrobinę mniejszy korek w dół rano i mniejszy korek w górę po południu, podczas gdy rano ul. Potokowa stoi od ul. Matemblewskiej). Ostatnio znów zmieniono takt sygnalizacji świetlnej na niekorzyść tego kierunku, a po południu stoi cały leśny odcinek Słowackiego w dół. Ułatwia się dojazdy osobom nie płacącym w Gdańsku podatków, a utrudnia mieszkańcom.

Dlaczego kolejną trasę po al. Havla zaprojektowano i wykonano tak, że ta nie rozwiązuje problemów mieszkańców? Jedyna z nowych dróg, która zapobiegła problemom komunikacyjnym, to Południowa Obwodnica Gdańska, która odkorkowała Podwale Przedmiejskie. Z tą inwestycją Gdańsk nie ma jednak nic wspólnego.

Czemu mamy zgadzać się na kolejne wydawanie wielkich pieniędzy przez urzędników (np. tunel pod Pachołkiem) nie będąc pewnymi, że pieniądze wydane będą właściwie?
Bartłomiej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (547) 7 zablokowanych

  • ul. Słowackiego

    Bardzo słabo i niejasno oznakowana - wprowadza to duże zamieszanie i przypadki agresywnego zachowania się kierowców "wypasionych bryk" w stosunku do przestrzegających prawo drogowe. Proszę Państwa, nie wiem czy moja wypowiedź zostanie wzięta pod uwagę - jestem przekonany, że można osiągnąć coś w tym zakresie bezinwestycyjnie. Mamy przecież wielu kompetentnych i wykształconych osób w naszym otoczeniu ( Uniwersytet, Politechnika, Inkubatory Przedsiębiorczości, itp.). Pozwólmy aby ich propozycje zostały zrealizowane. Z mojej strony widzę następujące składniki przedsięwzięcia do uwzględnienia: prędkość jazdy, odpowiednie znaki drogowe i informacyjne (co najmniej dwukrotnie powtarzane), malowanie jezdni, wcześniejsze wyłączenie pasów drogowych dla np. tzw. "prawoskrętów i lewoskrętów", zakazy wyprzedzania, sygnalizacja świetlna, itp. Dość niekompetencji i bezmyślności. Z wyrazami szacunku, częsty uczestnik korków.

    • 5 0

  • Jeżeli projektuje się trasę szybkiego ruchu, to przede wszystkim trzeba unikać świateł. (2)

    Przykładowo wlot ( w górę ) staerj Słowackiego do nowej trasy na wysokości wału PKM mógłby odbywać się BEZKOLIZYJNIE bez dodatkowych kosztów . Wybrano opcję ze światłami, Po co ? Nie wiadomo. Dlaczego nie można bezkolizyjnie ( niemal bez dodatkowych kosztów ) zjechać z góry w Potokową z ominięciem przystanku autobusowego? Dlaczego nie można bez zakretasó wjechać a starą Słowackiego tuz za Grunwaldzką ?

    • 7 1

    • trasy szybkiego ruchu bywają w miastach regularnie zakorkowane bez względu na obecność (1)

      czy brak obecności. Sposobem na poprawę przepustowości trasy jest raczej obniżenie dopuszczalnej prędkości i budowa rond lub innych rozwiązań typu "shared space" (co wiąże się z likwidacją świateł i znaków). Budowa tras z łukami o dużym promieniu (tak jak na Słowackiego)nie jest już stosowana w środowisku miejskim nowoczesnych miast.

      • 2 1

      • Z tymi rondami bez świateł to coś jest nie bardzo. Super wielkie rondo na Marynarki Polskiej ma światła... Genialne po prostu...

        • 2 0

  • A może tak wyrzucić z pracy złych projektantów na czele z Prezydentem (1)

    Mam dość tej sytuacji - ludzie niekompetentni zajmują się budową nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych !!!
    Nikt nie może ich usunąć!
    Jak to jest, że naprawa jednego pasa jezdni trwa tak długo ?
    W nocy też można robić co nie ???!!
    Tylko nikt się tym nie przejmuje, a kierowcy klną !

    • 7 2

    • odcinanie ryja od koryta, to trudna operacja

      • 2 1

  • Wystarczy na dole przy rondzie powiekszyc prawoskret

    Czemu nie powiekszono prawoskretu ze slowackiego w potokowa? jest tam duzo miejsca zeby wydluzyc go o kilkadziesiat metrow co da wiekszy przeplyw przez rondo w kierunku wrzeszcza. Korki sa przez to ze na swiatlach przejezdza malo aut bo za rondem jest pusto gdyz prawy pas stoi do skrecania w prawo!!!

    • 8 1

  • prymitywne projekty inżynierków

    na zachodzie schodzi się pod ziemię, nawet z tramwajami. U nas rozdętę jednopłaszczyznowe skrzyżowania. Pieszy ma do przejścia 100 m i kilka świateł po drodze. Kładek nie ma bo ulicy nie wpuszczą w ziemię nawet na pół metra.
    Kolejny "pomysł" to światła. Potokowa jest dwupasmowa - zamiast wydzielić prawy do ciągłego skrętu z góry w prawo, to wszystko reguluje się to światłami.

    • 7 2

  • korki

    dużo urzędników a mało konkretów, budyń rządzi

    • 3 1

  • Żukago i banino

    Większość mieszkańców tych miejscowości (oraz innych na obrzeżach) to niedawni mieszkańcy gdańska i pewnie podatków napłacili sporo do tego większość dochodów wydają w gdańsku. Gdyby nadal mieszkali w gdańsku to by korkowali miasto w innych miejscach przykład gda. Poludnie.Chełm, orunia, łostowice w korkach.
    a ul. Nowa wałowa za 58 mln zł. Z naszych podatków to dla kogo- dla ecs, synergia 99 i developerów ile oni płacą! Nie szczuj a art. Pewnie sponsorowani przez umg

    • 5 1

  • Z tego co się domyślam, Panu Bartłomiejowi chodzi o popołudniowy korek w stronę centrum tuż przed skrzyżowaniem z Potokową, gdzie musi zapewne stać codziennie i obserwować w miarę swobodny ruch w stronę Matarni. Niestety nie rozumie on skąd ten korek w stronę centrum się bierze. Ano bierze się stąd, że potok samochodów od obwodnicy musi być zatrzymany, aby wpuścić w Potokową potok samochodów od strony centrum, czyli mieszkańców Moreny oraz Gdańska Południe. A więc zasłużonych dla miasta podatników. Nie tych niedobrych Kaszubów. Przykro mi. Pozdrowienia.

    • 5 1

  • H a v l a to p o r a ż k a !! (2)

    Słowackiego nie jeżdżę w godzinach szczytu więc się nie wypowiem, ale havla to szczyt idiotyzmu: ruszam ze świateł z armii krajowej - stoję na pierwszych, potem na drugich, potem na trzecich światłach. Na każdych tracę ok 2 minut, patrzę jak przepuszczam niewidzialne samochody (zwykle czekają 2-3, potem sami stoimy i czekamy). To jakies nieporozumienie, żeby zdiz czy inne partactwo nie potrafiło ustawić świateł!!!!

    • 4 0

    • GIK to porażka (1)

      Proponuję inżynierom ruchu z ZDiZ wykonać proste doświadczenie. Należy do butelki nalać wody i w nakrętce zrobić małą dziurkę. I co? Powoli kapie? Następnie odkręcić nakrętkę i przechylić butelkę.
      To jaki jest strumień zależy od przepustowości nakrętki(w przypadku drogi węzła) a nie szerokości butelki (czytaj drogi). Miasto zafundowało nam szerokie jezdnie, na które nie było nas stać więc przez lata będziemy spłacać kredyty. Koszt odśnieżania Słowackiego, Hawla, Łostowickiej zwiększy się dwukrotnie. To samo z remontami oświetleniem i utrzymaniem dróg. Wystarczyło natomiast mocno rozbudować węzły i korki zniknęły by znacznie niższym nakładem.

      • 1 2

      • Nie do końca masz rację. A to dlatego, że na drogach wielopasmowych można wyprzedzać i jednen zawalidroga nie blokuje wszystkich. Czyli już ruch się upłynnia. Można porządnie rozwiązać skrzyżowania (np. ODPOWIEDNIE prawo i lewoskręty) i ruch też się upłynni, przynajmniej w niektórych kierunkach. Reasumując, da się poprawić sytuację, bo samochody są różne i nie jadą jednakowo, jak woda w butelce.

        • 2 0

  • szukam alternatyw

    i jak tu się dziwić, że są korki na takiej trasie skoro już nie jeden znacznie młodszy ode mnie współpracownik zpytał mnie dlaczego nie jeżdżę do pracy autem...? A ja mam 10 min pieszo, albo 1 przystanek mpk. A jak mam coś do załatwienia 2 km dalej od domu, to najpierw sprawdzam rozkład autobusów, bo nie chcę się irytować kilkukrotnym staniem na światłach a potem jeszcze szukaniem miejsca do zaparkowania. Niestety w przypadku Słowackiego problem korków będzie się pogłębiał jeśli po trasie powstanie jeszcze więcej centrów handlowych a ilość posiadanych samochodów przekroczy ilość osób w rodzinie! Wydaje mi się, że oddanie do użytku PKM lekko rozładuje korki, bo rozsądniejsi pozostawią czasem auta w garażu.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane