• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Słowackiego. Więcej pytań niż odpowiedzi

Bartłomiej
2 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia. Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia.

- Kierowcy mają dość stania w korkach na Trasie Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Rozbudowa drogi zmieniła niewiele. Wciąż stoimy w zatorach. Dlaczego? - pyta pan Bartłomiej, nasz Czytelnik.



Czy doskwierają Ci korki na Trasie Słowackiego?

Mija już prawie rok od hucznego otwarcia tej ulicy i obietnic rozładowania korków w Gdańsku dzięki budowie tej trasy. Niektórzy pewnie jeszcze trzymają w swoich kuchniach słynne korkociągi - gadżety rozdawane przy otwarciu. Poprawy jednak nie widać.

Korki dalej są olbrzymie, a jedyne co udało się osiągnąć, po tak gigantycznej budowie, to przeprogramowanie świateł, dzięki czemu korki mamy w tej chwili na każdym odcinku trasy. Czy odpowiedzialni za tę budowę są zadowoleni z efektów? Czemu obiecywano rozładowanie korków?

Jakiś czas temu od jednego z urzędników w ZDiZ usłyszałem, że to na pewno tylko kwestia remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Remont się zakończył, korki są nadal.

Jedyni, którzy skorzystali na tej budowie (oprócz rowerzystów, którym zbudowano ścieżkę rowerową), to mieszkańcy okolicznych miejscowości zza obwodnicy (Banino, Żukowo), nie płacący podatków w mieście i przez to nie dokładający się do tej budowy, którym zmniejszyły się trochę korki "w górę" w godzinach popołudniowych. Niestety ofiarami stali się mieszkańcy Gdańska, którzy po pracy chcą wrócić do swojego miasta i muszą stać w olbrzymim korku, którego przed budową po prostu nie było. Oczywiście generalizuję, ale niestety w wielu przypadkach tak to wygląda.

Mam więc kilka pytań do urzędników:

Dlaczego jedyne ułatwiania to te, dotyczące wyjazdu i wjazdu tylko osobom spoza Gdańska (odrobinę mniejszy korek w dół rano i mniejszy korek w górę po południu, podczas gdy rano ul. Potokowa stoi od ul. Matemblewskiej). Ostatnio znów zmieniono takt sygnalizacji świetlnej na niekorzyść tego kierunku, a po południu stoi cały leśny odcinek Słowackiego w dół. Ułatwia się dojazdy osobom nie płacącym w Gdańsku podatków, a utrudnia mieszkańcom.

Dlaczego kolejną trasę po al. Havla zaprojektowano i wykonano tak, że ta nie rozwiązuje problemów mieszkańców? Jedyna z nowych dróg, która zapobiegła problemom komunikacyjnym, to Południowa Obwodnica Gdańska, która odkorkowała Podwale Przedmiejskie. Z tą inwestycją Gdańsk nie ma jednak nic wspólnego.

Czemu mamy zgadzać się na kolejne wydawanie wielkich pieniędzy przez urzędników (np. tunel pod Pachołkiem) nie będąc pewnymi, że pieniądze wydane będą właściwie?
Bartłomiej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (547) 7 zablokowanych

  • Korki się tworzą bo kierowcy (1)

    jeżdżą za wolno. Dla przykładu ul.Chłopsktą można przejechać bez stawania na światłach pod warunkiem, że jedzie się 80 km/h. Jadąc przepisowymi 50 a nawet wolniej zawsze trafia się na czerwone . Przepustowość jezdni maleje i tworzą się korki.

    • 0 4

    • przepustowość można powiększyć uspokajając ruch a nie zwiększając limit prędkości

      mniejsza prędkość - mniejsze odstępy między samochodami. W mieście szybko można jeździć poza godzinami szczytu, ale to zmniejsza wartość nieruchomości z powodu wzrostu hałasu i emisji zanieczyszczeń pyłu zawieszonego - hamowanie to ścieranie opon, które później wdychasz. To wpływa na zdolność rozważania alternatyw - wiele wpisów na tym forum znakomicie potwierdza tę tezę.

      • 0 0

  • Pan Bartłomiej chyba jest mało leciwy, skoro nie pamięta koszmarnych korków na "starej" Słowackiego, których wg. niego

    Szło stracić godzinę, a samochodów było mniej

    • 6 0

  • Ha....ha....ha.... (1)

    Dlatego Szanowni Państwo, tak się dzieję, ze budujemy infrastruktury z lat 90, tak, takie drogi były w tych latach na zachodzie, na lepsze albo nas nie stać albo gdyby nawet stać nas było to afera za aferą środki połyka i mamy to co mamy. Tak samo z autostradami - są dwu pasmowe i już powoli nie da sie nimi normalnie jexdzić, tiry wyprzedzają tiry i tak dalej. Na cud nie ma co liczyc, a aut przybywa z mega prędkością...

    • 2 1

    • aut nie musi przybywać

      jak się planuje miasto dla samochodów - przybywa samochodów, jak się planuje miasto dla ludzi - ludzie mają wyższą jakość życia, a samochody są wykorzystywane z umiarem i umiarkowaną prędkością. Próba tworzenia warunków do szybkiej jazdy w mieście jest skazana na porażkę: Amerykanie już przeszli ten etap i w Nowym Jorku poszerzają strefy piesze, likwidując estakady. Wystarczy wygooglać Walk21 Munich i po sprawie.

      • 0 0

  • błędny kierunek rozwoju miasta !

    Jak widać powiększanie przepustowości ulic niewiele ma wspólnego z polepszaniem jakości życia w miastach. Chyba nikomu nie żyje się lepiej po przebudowie słowackiego, pieniądze wyrzucone w błoto. Miejmy nadzieje, że włodarze uczą się na błedach ;p

    • 3 1

  • powiem jedno : ustawienie świateł w Gdańsku jest do bani !!! absolutnie nie rozumiem dlaczego w XXI w. po tak szumnie zapowiadanej inteligentnej sygnalizacji ani śladu ... w nocy nawet potrafię stać na każdych światłach (jako jedyny samochód na całym skrzyżowaniu w trakcie pełnej zmiany) a w ciągu dnia najbardziej oblegane kierunki , które powinny mieć priorytet ruchu są traktowane równorzędnie z pozostałymi - tak de facto brak świateł spowodowałby naturalne rozładowanie korków na głównych trasach a wprowadzenie rond w newralgicznych punktach włączenia się do ruchu innych kierunków dopełniłoby dzieła rozładowania korków w mieście ... tylko ,że wtedy okazałoby się że spora część urzędników podobnie jak sygnalizatorów świetlnych jest po prostu zbędna !!!

    • 4 1

  • Bla bla bla

    Wiele korków jest z powodu źle ustawionych świateł. I co od razu da się zauważyć, po zmianach "na lepsze". Cała Bażyńskiego i część Kołobrzeskiej została zablokowana TYLKO przez przeprogramowanie świateł na skrzyżowaniach z Wita Stwosza i Grunwaldzką.
    Każdą ideę, nawet najlepszą, można schrzanić wykonaniem. Właśnie dzisiaj jechałem po raz pierwszy nowym, wielkim, "wspaniałym" rondem na Marynarki Polskiej. Za światła na tym rondzie i ich zaprogramowanie ktoś powinien dostać normalnie w pysk. Lepiej się jeździło przed oddaniem tego do użytkowania.
    Robią się korki na skrzyżowaniu nowej Uczniowskiej z Gdańską. A co za matoł zmienił starą Uczniowską na jednokierunkową na jej końcu to się pewnie nigdy nie dowiemy, a szkoda.
    Jest wiele takich miejsc, gdzie po inwestycji został zmieniony pewien "drobiazg" i dalej przejazd jest kiepski.

    Może właśnie o to chodzi, żeby pokazać, że mimo kosztów nie da się upłynnić ruchu? Taaaa...

    • 4 1

  • 2 km w 20 minut (1)

    Codziennie popołudniu jadę autobusem od przystanku Galeria Bałtycka do przystanku Potokowa (rondo de la salle) w 15-20 minut. To są raptem 4 przystanki (z uwzględnieniem przystanku Trawki na żądanie).
    Tylko pogratulować naszym władzom! 2 kilometry w 20 minut. To nazywa się mistrzostwo świata. Rozbudujcie Spacerową, Świętokrzyską, Starogardzką.

    • 2 1

    • to kosztuje, koleś

      • 0 1

  • Podatki (2)

    W końcu ktoś to zauważył, całe kaszubowo śmiga po trójmiejskich drogach którymi właścicielami są gminy, dla kaszubowa wprowadzić opłaty za korzystanie.
    W godzinach popołudniowych nie da się z żadnej części Trójmiasta dostać na osiedla w okolicę obwodnicy bo kaszubowo jedzie, jak są plany budowy dróg na kaszubowie to protest za protestem bo im nie pasuje. Wprowadzić opłaty!!!.

    • 3 4

    • Która gmina jest właścicielm ul. Słowackiego?

      • 1 0

    • jak p. Bartosz jest taki terytorialny

      to niech jedzie Jaśkową Doliną a nie Słowackiego.
      W końcu jeśli ja mogłam przed remontem jechać ze Słowackiego przez Jaśkową na pociąg we Wrzeszczu, żeby zdążyć, to tym bardziej mogą mieszkańcy Moreny.

      • 1 0

  • PKM

    Dlaczego zrezygnowano z budowy przystanku przy ul.Kielnieńskiej w Osowej

    • 0 0

  • Skoro 2 osobowa rodzina ma 3 samochody to nie ma się czemu dziwić. (5)

    Korki będą i tyle. Przy takiej ilości samochodów to nawet autostrada w mieście nic by nie pomogła.

    • 4 3

    • ta i 3 auto jedzi samo i generuje korki (4)

      ktos sie naogladal filmow i seriali SF

      • 3 3

      • zaparkowane na jezdni przy krawężniku generuje korek :D

        • 2 0

      • Chodziło tylko o pokazanie, że samochodów jest stanowczo za dużo.

        Zobacz w ilu samochodach stojących w korku jest ktoś więcej niż kierowca. Jedno auto - jeden kierowca. Dziwisz się, że są korki? Tyłki wygodne się porobiły i tyle. Wiem, że są ludzie, którzy dowożą i odbierają dzieci ze szkoły czy przedszkola, robią zakupy po pracy lub po prostu mają daleko do pracy. Ale spora część ludzi jeździ samochodem z lenistwa i dla własnej wygody. I to właśnie te samochody generują korki!

        • 3 0

      • Zdziwiłbyś się, ale jest to możliwe (1)

        2 auta prywatne + 1 służbowe. Sam 3 lata temu miałem podobnie, bo będąc sam miałem własne plus służbowe. Używałem obu, bo jedno podczas pracy, a drugie po, bo limity km w firmie były. Potem jednak się zmieniło i za opłatą mogłem służbowy używać, więc prywatny poszedł na sprzedaż.

        • 1 0

        • Ale chyba nie używałeś jednocześnie obu,...

          ...chyba, że jedno z nich zaparkowałeś jak łoś blokując pół ulicy.

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane