• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • (6)

    Miasto w dużej części jest utrzymywane, przez użytkowników pojazdów spalinowych.
    A miasto Gdańsk robi wszystko, by życie większości mieszkańców uprzykrzyć.
    Mniejszość zaczyna terroryzować większość.
    generał roger z dredami i jego rower.

    • 27 4

    • ale i ciagniecie najwiecej (3)

      suma sumarow nie opłaca sie was utrzymywac

      • 2 8

      • (2)

        Może przedmówca ciągnie.
        generałowi roger z dredami i jego rower na pedały.
        Płacący na utrzymanie miasta korzystają z coraz gorszej infrastruktury komunikacyjnej Gdańska, na całym świecie drogi się poszerza w Gdańsku zwęża, taka ciekawostka.

        • 5 2

        • Bredzisz, powstało sporo nowych arterii. (1)

          • 2 5

          • Bredzisz, przedmówco, (celowo zniżyłam się do Twojego poziomu , za co przepraszam wszystkich czytelników) nie powstało "sporo" cokolwiek to słowo oznacza nowych arterii, jedynie kilka ulic bubli drogowych takich jak choćby "aleja" Pawła Adamowicza to tylko dlatego, że w okolicy tych inwestycji mieszkają ludzie powiązaniu z tak zwanym "układem gdańskim"
            Powstało więcej zwężeń ciągów komunikacyjnych dla pojazdów mechanicznych, ograniczeń ruchu.
            Trzeba poczekać, aż generał roger w dredach zrobi prawo jazdy, kupi pojazd mechaniczny wtedy trend się odwróci.
            Dla przypomnienia wspomnę o jednokierunkowym odcinku ulicy Smoluchowskiego, w końcu utkną w zatorze drogowym na ulicy Jarowej "ważny" beneficjent władz miasta Gdańsk i "bam" ulica Smoluchowskiego jest dwukierunkowa.
            Może mieszkańcy Gdańska przed kolejnymi wyborami pomyślą o tym, kto i dla kogo będzie zarządzał naszym miastem ?

            • 2 1

    • Podatnikami są wszyscy o wielki ty znawco (1)

      tematu. Niezależnie czy ma się czy nie ma samochodu.

      • 2 4

      • Dokładnie tak o wielki Ty znawco.
        Z tą różnicą, że im więcej wydajesz, tym większe obciążenie w postaci podatków opłacasz.
        Właściciel samochodu, który kupił płaci 2% wartości pojazdu.
        Właściciel roweru, który kupił najczęściej mieści się w kwocie wolnej, albo oszukuje U.S nie informują o zakupie roweru o większej wartości.
        generał roger z dredami z rowerem na pedały.

        • 2 0

  • Wprowadzić zwalniacze przed ulicą dla rowerzystów (2)

    • 17 6

    • mol

      Jak znam rowerzystów wykorzystają zwalniacze jako katapulty.

      • 5 1

    • i na ulicy tez.

      • 1 0

  • (3)

    Może by tak postawić znak dla rowerzystów - Stop! Zejdź z roweru, przeprowadź go na odcinku 10 metrów. I będzie można odpocząć i będzie bezpiecznie pani Lewandowska.

    • 26 4

    • Może rozpędź się i walnij baranka w ścianę

      • 2 5

    • mozna tylko wprowadzic znak wyjdz z samochodu i go przepchaj

      • 2 1

    • Pisałabyś scenariusze dla Barei jakby żył ?

      • 0 0

  • Skąd ona może wiedzieć...

    ...po co budowano tą ulicę 100 lat temu?

    • 20 3

  • Wielkie zaskoczenie...

    Piękna pogoda była również w piątek, ale wtedy korków nie było. Co ta baba chrzani?
    Tych urzędników powinno się dyscyplinarnie zwolnić od ręki za sprowadzenie niebezpieczeństwa!
    Kierowcy wyjeżdżający z ulicy Towarowej od Multikina, są teraz zmuszeni do skrętu w lewo i zajęcia skrajnego prawego pasa na odcinku 10m, jeśli chcą jechać do Wrzeszcza. Wcześniej mogli w bezpieczny sposób skorzystać ze skrótu przez Piramowicza. Dla mniej doświadczonych kierowców to będzie prawdziwe wyzwanie, więc będą wypadki i stłuczki. Czekam na pierwszą większą premierę w Multikinie. Jak ciasny umysł trzeba mieć, żeby tego nie zauważyć...

    • 22 1

  • Pomysłodawca nie zabłysną..

    Bez sensu ta zmiana i tyle mogę się wypowiedzieć na ten temat. Zamiast ułatwiać Gdańszczanom życie cały czas próbują nam je utrudnić ;) Rowerzyści tez powinni bardziej uważać i zachowywać ostrożność, a nie zasuwają i nie patrzą co się dzieje dookoła.

    • 18 2

  • Po co

    A co to przeszkadzało, zmiana bez sensu z której nic nie wynika chyba tylko to aby sobie zawrócić, Gratuluje pomysłu nie ma co

    • 14 1

  • szkodnictwo dilkoludzi jest legendarne, jeszcze pasy chcę przywrocic na wysokości dworca PKP mimo ze jest tunel

    • 10 2

  • a moze czas znienic uczestników

    bo coraz gorzej w nas w mieście gdzie rządzi grupka urzędasów bez zmian od ponad 20 lat i nawiedzonych aktywistów

    • 16 3

  • Co to ma być???

    Czy ktoś z tych ekspertów pofatygował się zobaczyć co narobili? i**otyczne rozwiązanie i mega korki które od września przybiorą na sile

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane