• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • Agata znawca jak wszyscy w zdiz gdansk czuwaj

    • 9 1

  • Tak to jest jak z monitora komputera przy biureczku

    Kieruje się inżynieria miasta. Na litość boską państwo urzędnicy,chcecie wprowadzać zmiany. Wsiądź od w auto i pojezdzijcie tydzień w okolicach szczytu po całym mieście. Poobserwujcie co można poprawić a co nie. Ale najłatwiej usłyszeć o jakiego pacjenta że tam jest niebezpiecznie. Halyna co,???? Weź tam powiedz jozkowi żeby zamknęli ulice bo ponoć tam niebezpiecznie... Tak to właśnie wyglada

    • 19 2

  • Ulica Piramowicza zamknięta od strony Hallera???

    Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu???....Co za banda Imbecyli to wymyśliła???.Mam na myśli tych i**otów którzy decydują o takich bzdurnych zmianach...Co za Pacan to wymyślił...Jestem tam ciągle samochodem a także jeżdżę rowerem po tej trasie rowerowej(nagminnie).Nigdy nikomu nie przeszkadzała taka organizacja ruchu...Ja myslę że jakieś wysoko postawione bydle mieszka w tych rejonach i ma wtyki w urzędzie. i przeszkadzało mu to więc zmienili!!!Tak to przeważnie przebiega!!!Zobaczcie Idioci z tego urzędu co się teraz dzieje po tej waszej zmianie między wiaduktem a Operą.Byliście teraz tam?

    • 23 0

  • Irracjonalna decyzja

    Nie dość, że było tłoczno przed zmianą organizacji ruchu to teraz nie da się tamtędy przejechać! Ta decyzja to jakaś pomyłka i katastrofa!

    • 19 1

  • Prowincjonalna wies z tektury bez gospodarza

    • 15 2

  • (1)

    A, nie można było po prostu postawić znak "stop" dla rowerzystów..?

    • 23 5

    • Dla pieszych też znak "stop" na równoległym

      do ścieżki chodniku ?

      • 3 1

  • Korki w dwóch kierunkach

    bo Piramowicza odwrócili.

    O jessas

    • 7 0

  • System powinien być taki

    Pierwsze wymuszenie pierwszeństwa przez kierowcę 500 + żółta kartka, drugie 5000 + utrata prawa jazdy.
    Nie trzebaby odwracać Piramowicza.

    • 2 11

  • jeszcze trochę takich genialnych decyzji a Gdańsk przestanie być twierdzą PO. To samo z Grunwaldzką - jacy geniusze to wymyślają?

    • 18 1

  • Wygląda to sabotaż (4)

    Gdzie się nie pojedzie, w Gdańsku wszędzie korki! Przejścia naziemne, progi, wysepki, brak lub nawet likwidacja zatok autobusowych, sygnalizacja przy wyjazdach z mysich dziur, ulice jednokierunkowe nie w tą stronę co trzeba... Rozgonić to towarzystwo nieudaczników!
    Dobrze, że takie inżyniery mi domu nie budowali

    • 27 4

    • Odwal się od przejść naziemnych. To jest (3)

      miasto a nie autostrada za miastem.

      • 3 5

      • Jeżeli nie rozumiesz (2)

        po co zbudowano tunele i kładki to nie ma co na ten temat z tobą dyskutować. Mimo wszystko podpowiem: dla pieszych!

        • 4 2

        • to, że coś ma w nazwie "dla" nie oznacza, że jest dla tej grupy ułatwieniem

          najczęściej wręcz przeciwnie

          • 1 3

        • ty dzbanie chory na samochodozę nic nie rozumiesz

          • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane