• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • (1)

    dobre jechalem na rowerze pod prad nawet tych znakow nie zauwazylem haha co za i**otyzm ktos wymyslil przeciez ten skrtot swietnie funkcjonowal!!!

    • 19 0

    • też nie patrzę na znaki

      strasznie komplikują i utrudniają jazdę

      • 1 1

  • Super teraz jest ECO (1)

    Korki są bardzo ECO pani Dulkiewicz jest pseudo-prezydentem , ale skoro ją wybrali to dobrze im tak.

    • 15 4

    • To nie ja

      Ja jej nie wybierałem... I mam nadzieję że to jej pierwsza i ostatnia kadencja

      • 3 1

  • Powiem wam jak powinno byc (1)

    Powinno być tak jak było i dodatkowo dla rowerzystów jadących al. Zwycięstwa znak stop i w tym miejscu i również na skrzyżowaniu z Uphagena. Tyle w temacie

    • 25 3

    • tim

      Tom robaczku i co z tego, że twoje rozwiązanie jest dobre. To jest pod nowego właściciela posesji. Ty jesteś od płacenia i od roboty. Nie wiesz pod kogo, bo jesteś za cienki.

      • 3 1

  • Bezsensowna zmiana

    bezsensem jest zmiana organizacji ruchu, teraz kierowcy komunikacji miejskiej muszą na chama się wbijać bo inaczej by stali do usranej

    • 14 0

  • Można sobie wyobrazić co będzie się tam działo po wakacjach. Kolorowych snów dla pani jnżynier od ruchu drogowego

    • 16 0

  • sa równi i równiejsi

    przeszkadzało jakiemuś z kasty sędziowskiej że samochody jeżdżą w centrum miasta to kupił kamienicę i myślał że będzie miał jak na wsi, u mnie zrobili to samo na Chełmie bo pan prokurator tam mieszka, teraz płatne trolę będą pisać przesiądź się na rower nikt ci nie kazał kupować samochodu Polacy nic się nie stało

    • 15 3

  • prawda (2)

    Już ktoś tu podał prawdziwy powód zmian. Jest nowy właściciel posesji, wysokopostawiony. Wpierw " przekonał" radnych dzielnicy a w zasadzie jednego, później niby na wniosek rady urząd miasta zmienił ruch. Na osobista interwencje prezydent.

    • 15 1

    • Super

      Sprawa do CBA. Skandal do kwadratu. Kolesiostwo developerskie.

      • 1 0

    • Ujawnij kto jest tym nowym właścicielem posesji?

      • 1 0

  • Do Pani Lewandowskiej z ZDiZ w sprawie rowerów w Parku Oruńskim

    Proszę zapoznać się z przepisami Kodeksu Drogowego w sprawie ruchu rowerami oraz wymogami dla dróg rowerowych.Występują tam pojęcia znak C-13 (droga dla rowerów) oraz znak C-16 ((droga dla pieszych). W Parku Oruńskim nie ma takich znaków, czyli odpowiada Pani z racji pełnionego urzędu za bezpieczeństwo pieszych w Parku Oruńskim, albowiem dopuszczenie ruchu rowerowego na wąskich ścieżkach dla pieszych jest zwykłym kretyństwem. Za występujące zaniedbania winna Pani ponieść odpowiedzialność i tym winna zająć się Pani Prezydent, chyba, że ma ważniejsze sprawy na głowie, co nie zwalnia też Jej z pełnej odpowiedzialności z tytułu braku nadzoru. A więc miłe Panie do roboty w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców Gdańska.

    • 9 1

  • cienkie bolki (1)

    No i co z tego, że macie rację. Nie wiecie pod kogo zostało to zrobione bo jesteście od roboty i płacenia podatkow. Robaczki.

    • 12 0

    • To podaj pod kogo?

      • 0 0

  • Proponuje (2)

    Zakorkować okolice gdzie mieszkają ludzie z władz miasta. Te cepy nie mogą tego pojąć że nie każdy może jechać do pracy rowerem a komunikacja miejska też nie zawsze pasuje ?

    • 15 1

    • ty to możesz tylko w majty popuścić

      hahahaha

      • 0 4

    • Wiemy gdzie mieszka

      Ta pani mieszka na ul. Czesława Miłosza.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane