• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • (2)

    Może trzeba zobaczyć kto tam mieszka...

    • 10 4

    • Tam nikt przy tej ulicy nie mieszka. (1)

      • 1 2

      • najlepiej jak są zaczadziali osobnicy kwestionujący fakty wg zasady, że białe jest czarne i na odwrót

        • 0 0

  • Przy wyborach kierowcy was docenią.

    Tak jak my mamy się przyzwyczaić według pani inżynier miasta do korków, tak wy zacznijcie się przyzwyczajać do tego że na ważnym stołku się BYWA, a nie jest na stałe.

    • 20 6

  • Bo to jest tak, że tam siedzi zespół ludzi który zajmuje się utrudnianiem życia kierowcom (1)

    Dzień dobry, na dzisiejszym zebraniu wskazujemy najlepsze pomysły.
    - jest lato, wakacje. Rozkopmy Hallera!
    - Jest Jarmark, postawmy więcej znaków zakazu zatrzymania!
    - jest ciepło, wszyscy jadą na Stogi. Rozwalmy tam torowisko!
    - pozabierajmy po jednym pasie na głównych ulicach!
    - za mało korków na ulicach, odwróćmy np ruch na Piramowicza!
    Z drugiej strony zadbajmy, by przypadkiem nie usprawniać nigdzie ruchu, no i żeby Tristar dalej nie działał.

    • 32 6

    • 1. Hallera jest dziurawa, zróbcie coś
      2. miasto robi remont
      3. Jak to tak można remontować?

      • 2 3

  • moje pytanie jest takie

    kto sobie kupił willę na Piramowicza? Bo to może jest wyjaśnienie tej zmiany.

    • 32 3

  • (1)

    Wydłużenie zielonego z Hallera równa się skrócenie z Grunwaldzkiej, także jeszcze się okaże, że Grunwaldzka stanie

    • 15 2

    • Tak będzie...

      ...i nie trzeba być z Bożej łaski inżynierem w ZDiZ by to wiedzieć.

      • 1 2

  • Szkoda słów

    Przykład z tą decyzją dobrze pokazuje, jak oderwani od rzeczywistości są ci nikomu nie potrzebni, sterczący przed biurkami urzędnicy. Duża część z tego towarzystwa jest kompletnym marnotrawieniem pieniędzy publicznych, a gdy weźmie się pod uwagę szkodliwość wielu ich decyzji to już zupełnie nie ma o czym mówić.

    • 27 3

  • Kierowcy chca tylko pedzic na zlamanie karku, najlepeij bez swiatel i skrzyzowan.

    • 5 23

  • Skąd ta pani Lewandowska sie urwała (2)

    Gdzie ona widzi tabuny turystów jadących z Nowego Portu do Wrzeszcza !!!??? I to jeszcze akurat miedzy 14 a 17. Totalna bzdura - to są ludzi wracający z pracy, często fizycznej, więc ruchu maja dość i rowery to żaden relaks. Jak skończy się sezon urlopowy to korki będą do Kościuszki z jednej strony i do Swojskiej z drugiej !!! A rowerzystów też obowiązuje zachowanie szczególnej ostrożności przy zbliżaniu się do skrzyżowania.

    • 48 9

    • wiemy,z e ty jestes fizolem

      znow biedny lud ciezko pracujacy, jemu sie nalezy autostrada i zeby nic nie przeszkadzalo na drodze. Biedaki powinny miec najmniej do powiedzenia, bo najmniej sie zrzucaja do budzetu

      • 1 4

    • Sprostowanie

      Rowerzystów nic nie obowiązuje

      • 2 0

  • Najlepsze byly metalowe zielone strzalki do skretu w prawo.Komu przeszkadzaly? (3)

    O wiele skracaly czas wjazdu na skrzyzowanie i nie marnowaly pradu i czasu.

    • 15 5

    • No - i dla kierofczyków najważniejsze - można je było mieć non stop w 4L

      • 6 2

    • (1)

      jak kierowcy mają zieloną strzałkę to nie widzą czerwonego i walą w pieszych i rowerzystów

      • 4 2

      • Taa na pewno.

        • 1 1

  • Nie mam samochodu

    Ale muszę przyznać, że wymyślił tą zmianę, ktoś mało inteligentny

    • 29 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane