• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • Bzdura - poziom expert (5)

    Prawda jest taka:
    1. Od kiedy parę lat temu przebudowano skrzyżowanie Piramowicza - Zwycięstwa (dla rowerów) wypadków było dużo - ponad połowa przypadków to wina rowerzysty (np. skracanie drogi poza ścieżką, uderzenia w samochody poza ścieżką rowerową - czyli te opuszczające skrzyżowanie itp) dowody są w notatkach policji i wielu nagraniach z okolicznego monitoringu.
    2. NIGDY powtarzam NIGDY nie dokonano prawidłowego oznakowania poziomego przejazdu rowerowego mimo iż dokumentacja projektowa to przewidywała (zapraszam do przestudiowania projektu) - czyli zapłacono za oznakowanie ale oznakowania nigdy nie było i nikt tego nie wymusił.
    3. W 2019/2020 minimalnie przebudowano przejazd rowerowy uspokajając ruch i ograniczając prędkość przejazdu rowerów - skutek statystyka kolizji spadła "na łeb na szyję" - owszem pojawiały się pojedyncze kolizje ale patrz punkt 2 - nie było nadal oznakowania poziomego !!!!
    4. Dalsze uszczelnienie tego przejazdu rowerowego + prawidłowe oznakowanie poziome gwarantuje ograniczenie kolizji nie mal do zera.

    Teraz UWAGA: oznakowanie poziome pojawiło się dopiero teraz - czyli lekko licząc 5-6 lat od czasu kiedy powinno być tam namalowane

    No i teraz pojawia się na scenie p. Grzelak ze świtą i mówi ze od czasu COVIDu ludzie samochody zakopali pod ziemię i gospodarkę Gdańska będą budowali rowerzyści więc strzał z odwróceniem ruchu nie jest poparty bieżącymi statystykami !!!!

    • 46 6

    • Głos rozsądku w Gdańsku to głos wołającego w puszczy

      • 7 3

    • Przedstaw te dowody z policji kłamco ! (2)

      Jeśli rowerzyści przecinali wylot tej ulicy poza przejazdem to zapewne z powodu jego zablokowania przez czekające na wjazd na Al. Zwycięstwa samochody.

      • 4 6

      • Kłamco???? (1)

        dlaczego mnie obrażasz ... skoro nie brałeś ani razu udziału w zabezpieczeniu monitoringu z tego skrzyżowania, określaniu przebiegu kolizji czy ustalenia winnego.
        Łatwo kogoś obrażać siedząc za komputerem.... a suche fakty są inne....
        Do tej pory niektórzy rowerzyści spłacają uszkodzenia samochodów z własnej kieszeni (jako sprawcy) bo ubezpieczenie OC to coś czego nie ogarniają

        • 5 3

        • Nie da się po prowadzić normalnego dialogu z rowerowymi terrorystami!

          • 1 0

    • tam nie ma przejazdu rowerowego

      tam jest przejazd samochodów przez ciągłą drogę rowerową. W takim wypadku samochód powinien ustąpić rowerzyście nawet zbliżającemu się do tego miejsca - w każdym innym przypadku to było wymuszenie.

      • 2 1

  • Przyjazne miasto dla mieszkańców

    Developerzy za przyzwoleniem Adamowicza a teraz Dulkiewicz zrobili wieki hotel z Gdańska, komunikacja autobusowa nie działa bo Lisicki poszedł na prezesa ZKM żeby 7 ha na Hallera sprzedać i kasę podzielić, organizacja ruchu robiona przez kretyna, 160 milionów TRI Star w błoto. Czekam kiedy uruchomią rydwany ciągnięte przez osły z magistratu. Prototyp juz jest.

    • 26 3

  • Marynarki Polskiej (2)

    Ciekawostką jest zrobienie dla działkowiczów parkingu z części ul. Marynarki Polskiej w kierunku Nowego Portu. Niedawno miasto wręcz wymusiło zbudowanie przez Port parkingu buforowego przy ul Śnieżnej, bo tiry tarasowały drogę do tej dzielnicy i było wielkie larum. Teraz, genialną decyzją jest zablokowanie przez ten sam urząd drogi samochodami osobowymi. Brak jakiejkolwiek logiki w działaniu tych ludzi. Dodam, że nie trzeba było długo czekać, aby bariera ze zmianą ruchu została staranowana. Dlaczego miasto nie wymusi na działkowiczach wykrojenia ze swojego terenu działek pod parking? Przebudowując tą ulice, mogli również pomysleć o zrobieniu parkingów wzdłuż niej, a nie sadzenie drzew w pasie rozgraniczającym. Te drzewa powinni posadzić z drugiej strony ścieżki i byłoby super. No ale projektanta nie było na zajęciach, gdzie przerabiali myślenie.

    • 30 1

    • Bredzisz koleś. Na odcinku od Śnieżnej do (1)

      Wyzwolenia jest słaby ruch. Tu 2 pasy w kierunku Nowego Portu są niepotrzebne. Wystarczy jeden.

      • 3 5

      • Witamy bredzącego działkowicza, wstającego z łóżka ok 12.00 :)

        • 4 1

  • To jest tzw. wyciszenie ruchu w mieście, po rządzących sam już nie wiem czego się spodziewać.

    • 13 2

  • Czy ta sama tega glowa od organizacji ruchu-wprowadzila kocie oczka zamiast sygnalizacji z guzikiem zmiany swiatel dla

    pieszych na Hallera niedaleko Opery ? -Zdaje sie ,ze to po sasiedzku...To musi byc ten sam ,,genialny "lub ,,genialna" Zwezenie ruchu -damy kocie oczka zamiast sygnalizacji z guzikiem na zyczenie dla pieszych i zmiana kierunku na Piramowicza...Dajcie tej babie Nobla.

    • 19 2

  • (2)

    Kierowcy samochodów nie sa jedynymi uczestnikami ruchu, a cwaniacke omijanie skrzyżowania przez jednokierunkową boczną uliczkę nie jest sposobem na rozładowanie korków. Decyzja była jak najbardziej słuszna.

    • 5 37

    • Decyzja jest błędna!

      • 1 0

    • Przy poprzedniej organizacji ruchu nikt cwaniacko nie omijał skrzyżowania - po prostu jechał pozwalającą mu na to drogą i nie powiększał korka na rzeczonym skrzyżowaniu. Jak pokazała rzeczywistość było to słuszne (nie cwaniackie) rozwiązanie.
      Jeżdżę samochodem i uważam, ze rowerzyści - tak w 75% - nie maja bladego pojęcia o przepisach ruchu drogowego i nieświadomie je łamią święcie wierząc w swoje pierwszeństwo. Oczywiście kierowcy też nie są święci ale ci są w mniejszości (10%). Większość wypadków jest z winy rowerzystów.
      Miasto jakiś czas temu podpisało dokument na rzecz równego traktowania - a tu wychodzi, że kierowcy sa dyskryminowani. Czas pomyśleć o płaceniu podatku w Pruszczu Gdańskim.

      • 1 0

  • Strajk!!!!! (7)

    petycja! Stoczniowcy, Uczelnie, Mieszkańcy piszcie, piszcie ile w lezie, dość tych tępych koleżeńskich absurdów!!!

    • 28 4

    • Mieszkańcy już napisali że nie chcą drogi dojazdowej pod swoimi mieszkaniami. (6)

      I właśnie to się stało .
      A stoczniowcy i uczelnie niech sobie drogi dojazdowe przed swoimi oknami zafundują.

      • 4 7

      • Garstka mieszkancow z Piramowicza - nie ma prawa generowac wielomilionowego spalania paliwa w korkach,wscieklosci kierowcow i sp (3)

        Nie podoba sie lokalizacja-to sie przeprowadz.

        • 4 4

        • Ehhhh (2)

          Nie podoba sie stanie w korku - to zmień środek transportu

          • 2 5

          • na śmigłowiec najlepiej (1)

            • 1 1

            • na odległość do 7 km w mieście najlepszy rower

              • 0 1

      • Jacy mieszkancy? (1)

        Tam jest szkoła, biuro pracodawców Pomorza (na styku z al. zwycięstwa), a wcześniej jeden dom na zakręcie (ale to już Uphagena 2)
        Jacy mieszkańcy? Chyba urzędowe znajomki, układy i ukladziki

        • 0 1

        • Ruch się uspokoi koło szkoły , będzie bezpieczniej .

          I oto chodzi.

          • 1 3

  • Mentalności polskiego szofera nic nie zmieni

    Musi wyjechać z domu i wjechać wprost pod biurko, do sklepu albo w najgorszym razie pod pociąg przy zamkniętych rogatkach.
    Oczywiście na skróty.

    • 5 26

  • To miasto nie nawidzi kierowców (2)

    Niechaj wszyscy kierowcy zagłosują w samorządowych tak aby ci ktorzy im tworza dramat (bo inaczej nie nazwie sie przejazdu z gdanska do gdyni w 1,5h) opuscili urzedy w trybie natychmiastowym....

    • 16 8

    • Jak widzę takich analfabetów (choćby w zakresie ortografii)

      to jestem za galicyjskim systemem wyborczym (niewykształceni bez prawa głosu)

      • 4 1

    • na to sobie zapracowaliscie.

      • 2 2

  • pytanie

    Cytuję: Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - "Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu"
    Czy Pani uważa, że ludzie jeżdżący w tamtym rejonie są tak głupi jak Pani ?
    Na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Dmowskiego jest licznik przejazdu rowerzystów. Ile ciągu doby przejeżdża tamtędy aut a ile rowerów? Czy potraficie Państwo w urzędzie porównać te dwie liczby?
    Bo albo faktycznie jesteście tępi albo ktoś sobie załatwił tą zmianę organizacji.

    • 34 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane