• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • (5)

    Nie trzeba było wymuszać pierwszeństwa. Teraz zamiast 5 sekund tracicie 5 minut

    • 12 7

    • (4)

      to rowerzyści łamali przepisy. Statystyka wypadków w tym miejscu o tym mówi

      • 10 7

      • (2)

        jak moze rowerzysta tam łamać przepisy? ;) smiał wyjśc z rowerem z domu?

        • 6 3

        • rowerem jeździ się po lesie (1)

          Zdrowsze to niż pedałowanie w ruchu ulicznym w hałasie i spalinach

          • 1 5

          • Nie będziesz dyktował mi leśny dziadku czym

            mam jeździć po mieście do pracy, załatwiać sprawy czy po zakupy.

            Nie jestem frajerem, aby stać autem w korkach. Wolę zdecydowanie rower.

            • 4 5

      • statystyka?

        tam jest ciągła droga rowerowa (nie przejazd). Kierowcy mają psi obowiązek tak się ustawiać, żeby była przejezdna i nie doprowadzić do tego, że rowerzysta jadący nawet i sto metrów od tego miejsca - mający bezwzględne pierwszeństwo - musiał się zatrzymać

        • 2 2

  • dwa dni będą korki a potem znikną tak jak na Łąkowej kierowcy zaczną jeździć inaczej

    • 3 10

  • Konarskiego i Piramowicza w tym samym kierunku

    No to 'niezły' układ drogowy, skoro 2 równoległe ulice (Piramowicza i Konarskiego) są teraz w tym samym kierunku..
    Id*otyzm!!!

    • 18 4

  • Protest kacperka (1)

    Tylko nasz Pan moze kierować ruchem. I episkopat

    • 6 9

    • Co jeszcze zhejtujesz?

      Program telewizyjny, prognozę pogody?

      • 2 2

  • (3)

    rowerzyści zachowują się jak święte krowy !!! czy np. widział ktoś rowerzystę ustępującego pieszemu na przejściu dla pieszych bo ja nie

    • 31 9

    • a widział ktoś koerowce ustępującego rowerzyście na przejezdzie dla rowerzystów? no właśnie

      • 7 8

    • Widzę kierowców ustępującym pieszym ?

      Dalej jeszcze robi to nie wielu.

      • 1 4

    • a widziałeś kierowcę skręcającego w prawo i ustępującego rowerzyście czy pieszemu? Albo zatrzymującego się na czerwonym gdy jest zielona strzałka?

      • 2 2

  • to rowerzyści łamali przepisy. Statystyka wypadków w tym miejscu o tym mówi (1)

    a teraz winę zrzucili na kierowców i koszty stania w korkach również na kierowców.

    • 14 8

    • Rowerzyści łamali ? Jak, gdy jadą główną

      arterią, tyle że jej drogą rowerową ?

      To samo piesi - mają pierwszeństwo idący Al. Zwycięstwa.

      • 4 2

  • Mniej samochodem a wiecej komunikacja miejska. (1)

    I wszystko bedzie OK. Gdansk powinien zastanowic sie nad oplatami wjazdowymi do centrum miasta. Na poczatek dla osob w Gdansku niezameldowanych.

    • 7 18

    • Na początku opłaty dla mieszkańców Gdańska

      Bo to oni mogą korzystać z komunikacji miejskiej.

      • 2 5

  • (3)

    Przecież to miasto robi od lat by zwiększyć korki a oni się przejmują jedną ulica. Zwężenie Grunwaldzkiej w Oliwie, śmieciarki stojące na drogach dojazdowych 8-9. Zrozumcie że ekologia to frazes - większe korki = większe zużycie paliwa = więcej podatku w budżecie miasta

    • 14 6

    • robi wszystko by zmniejszyc liczbe samochodow

      i dobrze ze tak robi

      • 3 4

    • większe zużycie paliwa = więcej podatku w budżecie miasta (1)

      kto Tobie dziecko takich głupot nauczył?

      • 1 3

      • A dlaczego nie? Więcej zarabia rafineria, więcej zarabiają stacje i CIT idzie do UM...

        • 2 1

  • Urzędasy

    jak zwykle oderwani od rzeczywistości. Do roboty, nieroby a nie wymyślać durnoty bez pojęcia o tym, co się robi.

    • 11 2

  • Dramat (1)

    Urzędnicy myślą przede wszystkim o sobie, opinie mieszkańców potrzebują przed wyborami. Zamknięcie skrótu bezmyślność. Teraz większe korki, większe zanieczyszczenie. Gratuluje

    • 10 4

    • No, akurat opinia mieszkańców w tamtym miejscu jest statystycznie nieistotna (bo ich tam nie ma)

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane