• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • A wystarczylo postawic dla rowerzystow znak STOP przy Grunwaldzkiej-Jedno wbicie lopaty...ale to za trudne. (5)

    Trzeba bylo odwracac kota ogonem.

    • 26 11

    • Dokładnie.

      • 4 5

    • Kolejnych 9 bałwanów powinno zwrócić prawo jazdy, zanim kogoś pozabijają

      Równie dobrze postaw sobie stop na prawym pasie Grunwaldzkiej.

      • 8 3

    • albo zakaz ruchu dla kierowców

      • 4 3

    • A gdyby

      Można ci gdzie indziej ta łopatę wbić...

      • 4 0

    • Pieszym idącym równolegle do drogi

      rowerowej też postawiłbyś ten znak ? Serio ?

      • 2 1

  • Od początku pisałem, że tylko totalny kretyn mógł to wymyślić.

    Mało tego, jakiś imbecyl ten pomysł zatwierdził i wdrożył.

    • 22 4

  • Kolejny "genialny" pomysł (2)

    Urzędnikom naprawdę się chyba nudzi w sezonie ogórkowym, bo jak bardzo trzeba nie rozumieć zasad funkcjonowania miasta, by wpaść na tak poroniony pomysł?

    Skoro "zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa" to czy nie można było w taki sposób przebudować tego skrzyżowania, by rowerzyści i piesi nie ładowali wprost pod koła nadjeżdżającym pojazdom?

    Korzystałem z tego skrótu wielokrotnie i niemal za każdym razem byłem świadkiem jak rowerzyści i piesi zupełnie bezrefleksyjnie, bez zastanowienia, bez patrzenia wchodzili na przejście. Jeśli do tego dołożyć, że kierowcy mieli tam ograniczone pole widoczności, to przepis na tragedię gotowy.

    Co w takim razie robią władze Gdańska? Zamiast wyciągnąć sensowny, logiczny wniosek, że należałoby zwiększyć poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniu, oni odwracają kierunek ruchu! Kierowcy? Pfff, kto by się przejmował krokami na Hallera, przecież to mała i nieznacząca uliczka...

    • 22 8

    • by rowerzyści i piesi nie ładowali wprost pod koła nadjeżdżającym pojazdom

      Hm, tyle tylko, że to samochody pakowały się wprost pod koła rowerzystów... Jadących rzecz jasna z pierwszeństwem

      • 4 3

    • ale to nie jest przejście ani przejazd

      te zostały zlikwidowane podczas ostatniej przebudowy. Teraz chodnik i droga rowerowa są ciągłe, a jezdnia jest przerwana. Czytaj: kierowcy przejeżdżali przez chodnik i drogę rowerową. Jakie obowiązki mają w takiej sytuacji - powinni wiedzieć. Niestety, nie zachowywali tych obowiązków.

      • 1 1

  • piramowicza (3)

    to , że rowerzysta ma pierwszeństwo to nie znaczy , że nie ma uważać na przejazdach.......

    • 23 7

    • to, że z Piramowicza można było skręcić tylko w prawo, nie oznaczało, że nie trzeba było patrzeć w prawo

      Mieliśta to w d - to macie koreczki. Podobnie jak w d mieliście zakaz wyprzedzania na przejściu na Hallera.

      • 9 3

    • to nie jest przejazd (1)

      to ciągła droga rowerowa. Tam - uwaga - nie ma jezdni. Była celowo przerwana, aby kierowcy nie zastawiali drogi rowerowej. Niestety cały czas to robili - mimo odgięcia pozwalającego się zatrzymać pierwszemu autu na samym wjeździe na Grunwaldzką, to nikt nie dojeżdżał "do krawędzi"

      • 2 0

      • O to jest cała prawda

        Kierofczyki doczekali się w końcu sprawiedliwości

        • 0 0

  • Wywalic na bruk urzedniczkę to moze by się opamiętali

    • 18 6

  • Prawda jest taka że to wina kierowców. (6)

    Kilka lat temu jeździłem rowerem do pracy z Wrzeszcza do Śródmieścia i na tym felernym skrzyżowaniu wymuszenia na rowerzystach zdarzały się co chwilę. Włącznie z blokowaniem całej DDR. Mimo że nauczony byłem tam zwalniać rowerem do prędkości pieszego to dwa razy przez wyjeżdżający tam pojazd zaliczyłem upadek. Żaden kierowca nawet nie przeprosił.

    To jest bardzo dobra decyzja i mam nadzieję, że miasto dalej pójdzie w tym kierunku i zlikwiduje wszystkie patologiczne miejsca, które zagrażają pieszym i rowerzystom.

    • 12 33

    • Jestem rowerzysta jak i Ty (4)

      Ale u kierowcą i mam na tyle włączony umysł że przed każdym przejazdem skrzyżowaniem przejsciem dla pieszych znacznie zwalniam. Bo wiem co widzi kierowca co robi pieszy a Ja nie jestem ze stali narzędziowej !

      • 11 8

      • I robiłem tak.

        A mimo to kierowcy dalej wymuszali na mnie pierwszeństwo.

        Wiesz dlaczego, bo wyjeżdżając na Piramowicza patrzą tylko w lewo czy nie jedzie jakiś samochód. Mają gdzieś rowerzystów jadących z prawej, którzy mają pierwszeństwo przejazdu.

        To samo dzieje się na "zielonych strzałkach" i mam nadzieję ze ZDiZ zacznie je masowo likwidować.

        • 7 5

      • co nie zmienia faktu ze kierowca powinien ustąpic pierwszenstwa (1)

        nie odwracaj kota ogonem

        • 6 0

        • On jest za głupi żeby to pojąć.

          • 2 1

      • Nie dotarło Mareczku to, że twój przedmówca

        wyraźnie napisał, że zwalniał tam zawsze ?

        • 6 0

    • Dzbany minusują.

      • 2 1

  • Decyzja urzędników bez prawa jazdy (1)

    Tak samo jak ksiądz opowiada o rozmnażaniu na naukach przed małżeńskich tak samo urzędnicy zmieniaja ruch w mieście nie majac samochodu

    • 20 6

    • Bredzisz.

      • 2 2

  • Znajomy -urzedniczyny mieszka na Piramowicza-zaklad?

    • 12 5

  • Tam są 3 łaczniki z Al Zwycięstwa

    Piramowicza, Konarskiego i Uphagena. Jedna z tych ulic powinna mieć kierunek do Alei Z. , tymczasem wszystkie mają odwrotny

    • 9 5

  • (3)

    Skandaliczna decyzja podjęta bez analizy konsekwencji. Ludzie z marynarki polskiej muszą przecież jakoś wrócić do swoich domów. Nie można tak po prostu zamykać ulic w mieście i liczyć na to że jakoś to będzie.

    • 20 7

    • No toż dojadą przez Hallera. (1)

      Bezpieczniej.

      • 5 1

      • No jadą przecież Hallera

        Polecam naukę czytania ze zrozumieniem

        • 3 0

    • kto ich zamyka? Mogą skorzystać z dróg rowerowych albo komunikacji miejskiej

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane