- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (379 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (212 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (115 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (50 opinii)
- 5 Mieszkańcy wskazali, gdzie ustawić śmietniki (39 opinii)
- 6 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (256 opinii)
Kosztowna rewitalizacja ul. Ogarnej w Gdańsku
Po zerwaniu asfaltu z 50-metrowego odcinka ul. Ogarnej w Gdańsku okazało się, że odkryty bruk trzeba jeszcze naprawić. Dlatego remont nie pochłonie 30 tys. zł, lecz sześć razy więcej. Dlatego dalsze przywracanie historycznego wyglądu ul. Ogarnej stoi pod znakiem zapytania.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Przedsięwzięcie kosztować miało ok. 30 tys. zł. Tymczasem koszt całkowitej modernizacji niewielkiego, bo 50-metrowego fragmentu ul. Ogarnej, szacowany jest aż na 200 tys. zł. Ponieważ wydatki te znacznie przekraczają pierwotne plany oraz z powodu znacznych potrzeb finansowych ZDiZ, związanych z przedłużającą się zimą, kolejny etap remontu ul. Ogarnej zostaje na razie odłożony - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Okazało się, że na Ogarnej trzeba wydłużyć czas robót oraz zwiększyć znacznie zakres przedsięwzięcia.
- Wszystko z powodu fatalnego stanu nawierzchni, która przez kilkadziesiąt lat ukryta była pod asfaltem. Ponieważ po zerwaniu asfaltu odsłonięty bruk okazał się zniszczony i mocno sfałdowany, zdecydowaliśmy o jego przebrukowaniu - mówi Kaczmarek.
Po zdjęciu pierwszego fragmentu kostki okazało się, że przełożona musi zostać nie tylko ona, ale wymiany wymaga też cała podbudowa ulicy. Jej stara, piaskowa podbudowa została przez lata wypłukana, prawdopodobnie przez wodę z nieszczelnych instalacji. W efekcie utworzyły się tam puste przestrzenie.
Prace brukarskie zlecone przez gdański ZDiZ ruszyły w środę i powinny zakończyć się pod koniec maja. Ruch samochodów odbywa się bez utrudnień.
10.04-14.04 - ustawianie kamiennych krawężników
15.04-21.04 - roboty ziemne i podbudowa jezdni
22.04-15.05 - nawierzchnia jezdni
15.05-31.05 - chodniki (prawa i lewa strona).
Opinie (151) 1 zablokowana
-
2013-04-11 08:30
Trzeba było na dziurawy asfalt położyć znowu bruk
by za naście lat jakiś urzędnik mógł nakazać jego odsłonięcie. Pewnie tak samo jak dzisiaj liczył by że jego oczom ukarze się piękna nienaruszona zębem czasu nawierzchnia
- 7 3
-
2013-04-11 08:34
Nie rozumiem (2)
Socjalizm dał nam szerokie okna w klasach oraz asfalt na ulicach i podwórkach. Kapitalizm dał nam możliwość jeżdżenia po tym asfalcie używanymi Golfami.
A teraz grupa fanatyków staroci chce żebyśmy znowu jeździli rowerami po bruku. Pewnie w następnej kolejności chcą wprowadzić meloniki.
A my chcemy dróg z przepustowością!- 9 14
-
2013-04-11 09:57
to je wybudujcie w Pruszczu,
i mówcie za siebie. Ja chcę żyć w mieście, a nie przy autostradzie.
- 3 2
-
2013-04-11 21:44
chcesz przepustowości w turystycznym centrum?
może jeszcze Ci poszerzyć te drogi do przekroju 2x2?
- 1 2
-
2013-04-11 08:37
Może najtaniej wyjdzie zdjąć jeszcze ten bruk .
Wtedy naprawę cofniemy się do korzeni.
- 8 2
-
2013-04-11 08:54
no przeciez bez powodu nie zalano tej ulicy kiedys asfaltem
czego sie spodziewali urzednicy z ZDiZ?
- 5 6
-
2013-04-11 08:54
Mam pomysł jak ten bruk położyć po kosztach (3)
Niech wszyscy pracownicy Urzędu Miejskiego wezmą się za jego układanie. Wyjdzie po cenie materiałów.
- 10 0
-
2013-04-11 08:57
Zgłaszam się pierwszy na ochotnika
- 3 0
-
2013-04-11 08:57
To ja jestem drugi (1)
- 3 0
-
2013-04-11 14:22
A JA WAS BĘDĘ NADZOROWAŁ
- 2 0
-
2013-04-11 09:10
PIERWSZY BRUK W GDAŃSKU POŁOŻONO W 2 POŁ. XIX w.
i to na niewielkim odcinku w pobliżu Kościoła mariackiego. Więc niech władze miasta przestaną pleść głupoty o przywróceniu historyczności Gdańska. To po prostu skok znów jakichś jegomościów na kasę miasta.
Przywracajcie lepiej do dawnej świetności kamieniczki i przedproża, bo pierwsze są szaro-bure, a drugie się rozpadają stanowiąc żenadę mieszkańców względem turystów.
A ul. Ogarna powinna być według wcześniejszych projektow traktem spacerowym jak ul. Długa, trudno zaś wyobrazić sobie chodzenie po kocich łbach.- 11 1
-
2013-04-11 09:10
Pracy ! a Bruk się przyda! (2)
Chleba!
CZERWONA " ARYSTOKRACJO " grabiąca ten kraj !- 2 4
-
2013-04-12 07:56
No i wina (1)
człowiek nie wielbłąd
- 1 0
-
2013-04-12 09:39
Jak wina, to tylko Tuska
- 0 0
-
2013-04-11 09:14
Jak w średniowieczu i później budowano takie ulice brukowe skoro miasta nie miały tyle pieniędzy co dzisiaj (2)
aha, ale pewnie nie było tych wszystkich referatów ds niczego, z kierownikami, sekretarkami, biurami i rzecznikami
- 8 3
-
2013-04-11 09:55
Arabowie podbili Afrykę i wprowadzili embargo na asfalt, to dlatego w średniowieczu brukowano
- 2 0
-
2013-04-11 14:36
W średniowieczu nie brukowano
Gdańsk pierwszy bruk otrzymał dopiero pod koniec XIX w.
Widzę, że pisał zresztą o tym wyżej "bówka"- 2 1
-
2013-04-11 09:14
Przeprowdzić badania , przez niezależną firmę , jaka jest kondycja finansowa mieszkańców miasta (1)
i na co powinny PRZEDE WSZYSTKIM być przeznaczane gminne pieniądze !!!
Przestańcie sobie robić jaja adamowiczo-lisiccy !- 5 4
-
2013-04-11 09:17
wiadomo na co.
stadion (igrzyska), ECS (etos i miejsca pracy), kampanie promocyjne (z udziałem budżetu miasta i fundacji kolegów) itd.
- 8 2
-
2013-04-11 09:25
mieszkam tu (3)
a ja mieszkam na ul. Ogarnej, pomysł był dobry bo zwłaszcza chodniki zalane asfaltem są tragiczne i odstraszające, mi osobiście plan odnowy ulicy wraz z fasadami kamienic jest pozytywny :)
- 18 2
-
2013-04-11 09:45
Poczekaj jak Ci każą odnowić fasadę kamienicy, w której mieszkasz. (2)
Zacznij oszczędzać.
- 4 2
-
2013-04-11 09:57
no tak (1)
nie ma nic za darmo.. jak to mówią :)
- 2 0
-
2013-04-11 14:04
Na ul. Długiej było całkowicie za darmo
Większą cześć dało Miasto a reszta wpływy z reklamy na rusztowaniu. Wszystko można za darmo zrobić jak się chce.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.