• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kosztowna rewitalizacja ul. Ogarnej w Gdańsku

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Miasto słono zapłaci za odsłonięcie bruku na 50-metrowym odcinku ul. Ogarnej w Gdańsku. Miasto słono zapłaci za odsłonięcie bruku na 50-metrowym odcinku ul. Ogarnej w Gdańsku.

Po zerwaniu asfaltu z 50-metrowego odcinka ul. Ogarnej w Gdańsku okazało się, że odkryty bruk trzeba jeszcze naprawić. Dlatego remont nie pochłonie 30 tys. zł, lecz sześć razy więcej. Dlatego dalsze przywracanie historycznego wyglądu ul. Ogarnej stoi pod znakiem zapytania.



Czy odkrywanie bruku spod asfaltowych jezdni to sposób na rewitalizację ulic?

W marcu gdański Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził zrywanie nawierzchni asfaltowej z części jezdni ul. Ogarnej zobacz na mapie Gdańska - na odcinku od ul. Podgarbary zobacz na mapie Gdańska do ul. Pocztowej zobacz na mapie Gdańska. Był to pierwszy etap przywracania historycznego wyglądu ulicy w centrum Gdańska. Prace modernizacyjne miały potrwać miesiąc.

- Przedsięwzięcie kosztować miało ok. 30 tys. zł. Tymczasem koszt całkowitej modernizacji niewielkiego, bo 50-metrowego fragmentu ul. Ogarnej, szacowany jest aż na 200 tys. zł. Ponieważ wydatki te znacznie przekraczają pierwotne plany oraz z powodu znacznych potrzeb finansowych ZDiZ, związanych z przedłużającą się zimą, kolejny etap remontu ul. Ogarnej zostaje na razie odłożony - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Okazało się, że na Ogarnej trzeba wydłużyć czas robót oraz zwiększyć znacznie zakres przedsięwzięcia.

- Wszystko z powodu fatalnego stanu nawierzchni, która przez kilkadziesiąt lat ukryta była pod asfaltem. Ponieważ po zerwaniu asfaltu odsłonięty bruk okazał się zniszczony i mocno sfałdowany, zdecydowaliśmy o jego przebrukowaniu - mówi Kaczmarek.

Po zdjęciu pierwszego fragmentu kostki okazało się, że przełożona musi zostać nie tylko ona, ale wymiany wymaga też cała podbudowa ulicy. Jej stara, piaskowa podbudowa została przez lata wypłukana, prawdopodobnie przez wodę z nieszczelnych instalacji. W efekcie utworzyły się tam puste przestrzenie.

Prace brukarskie zlecone przez gdański ZDiZ ruszyły w środę i powinny zakończyć się pod koniec maja. Ruch samochodów odbywa się bez utrudnień.

Harmonogram prac na ul. Ogarnej.

10.04-14.04 - ustawianie kamiennych krawężników
15.04-21.04 - roboty ziemne i podbudowa jezdni
22.04-15.05 - nawierzchnia jezdni
15.05-31.05 - chodniki (prawa i lewa strona).

Opinie (151) 1 zablokowana

  • Wybrukować całe stare miasto! (1)

    Bez dwóch zdań.

    • 5 1

    • Stare Miasto nie jest tak popularne wśród turystów i gdańszczan

      Przywracanie bruku w Głównym Mieście ma jednak większy sens...

      • 2 0

  • Powraca powiedzonko:

    Szlifuje bruk...

    • 0 1

  • Jak to się stało, że w komunie zaliczaliśmy się do kraju trzeciego świata, (1)

    a po wejściu do Unii do czwartego?

    • 4 3

    • za komuny

      do drugiego, trzeci to nie NATO i NIE Układ Warszawski, teraz jesteśmy ubogimi krewnymi w pierwszy świecie, czyli zerem. Bez prawa głosu,tanią siłą roboczą,płatnikami ZUS,VAT, I abonamentów,dożywotnio w pracy.

      • 4 1

  • 1 tyś zł za m2 bruku WOW

    my za zerwanie asfaltu i polozenie bruku za kosciolem mariackim 53mb bierzemy 4x mniej, a identyczna sytuacja... niema jak inspektorzy panstwowi z zdiz...

    • 3 2

  • awatar

    Dzieciom szczaw i mirabelki ...
    Podobno brak pieniędzy na wszystko ,tylko nie na głupotę.

    • 3 3

  • My ze szwagrem byśmy zrobili dwa razy szybciej, trzy razy taniej i jeszcze byśmy sprowadzili oryginalny bruk z XIX wieku (1)

    (Szwagier ma w budynku gospodarczym machinę czasu.)

    • 6 0

    • Zabierzcie mnie ze sobą!

      ...podrzucę nadajnik GPS do Bursztynowej Komnaty! ;D

      • 2 0

  • Za dużo kasy - za duży hałas.

    Póżniej mieszkańcy zgłoszą protest ze względu na zbyt hałaśliwą kostkę brukową dla pojazdów.To już gdzieś było - pamiętacie ???

    • 5 1

  • To może by tak w ramach rewitalizacji zlikwidować nie tylko asfalt,

    również zerwać bruki, zostawić ubitą ziemię, wyburzyć murowane budynki i postawić drewniane jak dawniej, co ? No i wypadałoby usunąć oświetlenie elektryczne, instalację CO, wodociągi, kanalizację oraz instalację gazową !

    • 3 3

  • Ach....

    To przed przystąpieniem do " całej tej zabawy " nie zrobiono próbnych odkrywek? W normalnym kraju tak postąpiono by na pewno i wówczas zrobiono by rzetelny kosztorys. Nikt nie byłby zdziwiony ile to kosztuje. A tu wygrywa niska cena i teraz trzeba sześć razy tyle dołożyć, ku uciesze firmy i kilku cwaniaczków z magistratu. I nikt za to nie odpowie, bo wszyscy są "zaprzyjaźnieni". Biznes kręci się dalej. Swój swojego nie pogoni.

    • 7 1

  • Kto mi odpowie, tylko tak szczerze (1)

    dlaczego prawie wszystkie ulice w Gdańsku są w tak beznadziejnym stanie? Dziura na dziurze, prowizorki. Czy to normalne?

    • 8 1

    • Z troski o bezpieczeństwo, oczywiście.

      by się kierowcy nie rozpędzali, jak dowiodły badania na porządnie zdegradowanej nawierzchni kierowcy zwalniają chętniej niż na progach zwalniających, ponad to z przyczyn formalno prawnych progów nie można montować na wszystkich jezdniach a dziury i owszem. Należy dodać że dziury są tańsze w wykonaniu. przeprowadza sie jedynie czasowe korekty zalewając masą o znikomej zawartości asfaltu na mokre podłoże. Liczy się efekt zaskoczenia.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane