• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krach Air Polonii

6 grudnia 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Wczoraj zostały zawieszone wszystkie rejsy - polskiego taniego przewoźnika - Air Polonii.

Pasażerów przejął inny tani przewoźnik lotniczy Sky Europe.

Pasażerowie, którzy zarezerwowali loty w Air Polonii powinni do 20. grudnia przebukować swoje bilety na loty samolotami Sky Europe.

Jak podaje Dziennik Bałtycki na specjalnej konferencji na warszawskim lotnisku Okęcie przedstawiciel Sky Europe poinformował, że firma przejmuje zobowiązania Air Polonii do końca sezonu zimowego, czyli do 26 marca. Nie gwarantuje jednak, że pasażerowie polecą w planowanych wcześniej terminach. Pasażerowie mogą przebukować bilety na stronie internetowej firmy www.skyeurope.com. Osoby, które dokonały rezerwacji przez biura podróży, powinny się do nich zwrócić. Wówczas biura ułatwią zmianę rezerwacji.

Sky Europe obliczyła, że przejmie 53 tysiące pasażerów Air Polonii, z której wycofał się strategiczny inwestor. Samoloty Sky Europe będą latać tylko z Warszawy i Krakowa.

Air Polonia nie płaciła przewoźnikom autobusowym z północy Polski, którzy dowozili pasażerów na lotniska.

Od sierpnia mieszkańcy Olsztyna i Elbląga mieli połączenie z Londynem. Najpierw autobusy dowoziły ich do lotniska w Gdańsku, a później samolotami Air Polonia lecieli do Londynu. Jednak za przejazdy między Olsztynem i Gdańskiem od początku nikt nie płacił. Janina Kadaj z PKS Warmia mówi, że Air Polonia naciągnęła przewoźników z Warmii i Mazur na kilka tysięcy złotych.

Podobnie wyglądała współpraca z PKS Elbląg. Przewoźnicy chcieli Air Polonię podać do sądu, ale teraz zastanawiają się, czy ma to sens. Od dziś pierwsza tania linia lotnicza w Polsce nie przewozi już pasażerów. Z biletami pozostało ponad 50 tysięcy klientów linii.

Opinie (84)

  • HEHEHE

    a jak dzisiaj pamiętam, ze Gallux taki obrót spraw przewidywał z Airpolonią w momencie jej powstania :D

    • 0 0

  • a było to jakoś tak późną wiosną:))
    800 000 papiera długu i nabite w butelke firmy przewozowe
    tych ostatnich wcale mi nie żal bo zamiast WOZIĆ PUBLICZNYMI SRODKAMI mieszkańców do czego dostają niemałe dotacje to jeszcze zachciewa im sie robic interesy z "tanim przewoźnikiem"
    przewoźnik badziewiasty i przewoźnik tani, ładna i dobrana para:)
    szkoda bo powinni rypnąć się razem z ajerpolonią
    za takie interesy piknie dziekuje
    i tak za to kuźwa płacimy my wszyscy

    • 0 0

  • MAszyny POLONIi

    Teraz tylko patrzec jak samoploty pojawia sie na Allegro;-)

    • 0 0

  • a niewykorzystane bilety jak nalepki w stylu "Intel P4 inside" po 1 zecie takowoż...

    • 0 0

  • Ale narobili

    a co z lotami z londyny do gdanska juz w sierpnu kupilem bilet a sky europe przejmuje tylko loty z polski

    • 0 0

  • Trzeba postawić na LOT

    W takich dziedzinach jak lotnictwo trzeba koniecznie liczyć na sprawdzonego rzetelnego przewoźnika, który zapewni komfort i pewność, a także bezpieczeństwo podróży - jest nim w Polsce tak naprawdę jedynie LOT i w niego należy inwestować. LOT też powinien być pryzmatem, przez który wypada patrzeć w przypadku dokonywania w przyszłości jakichkolwiek pertraktacji przy wyborze ewentualnego innego przewoźnika na liniach krajowych i zagranicznych, związanego jednak w jakiś sposób z LOT-em, a więc liczącym się w kraju przedsiębiorstwem transportowym.

    • 0 0

  • 11:48

    a co marzyły ci sie gołodupcu kajmany za jedną złotówke??
    kup se mape i palcem, palcem:)
    tylko nie sliń palucha, turysto:)))

    • 0 0

  • Batem i do przodu

    samolotów wam się zachciewa!
    olać latanie - najlepsze bieganie
    Lataj LOTEM i AEROFŁOTEM!

    • 0 0

  • W grudniu 1986 roku

    ...zarejestrowane zostało w Sądzie Rejonowym w Gdańsku prywatne przedsiębiorstwo (spółka z o.o.), którego byłem współwłaścicielem do końca sierpnia 1997 roku.
    Przez 10 lat działalności tej firmy (byłem w niej: wspólnikiem, prawnikiem, kierowcą, zaopatrzeniowcem, pracownikiem fizycznym, itd, etc). Nauczyłem się wiele. Widząc jednak co dzieje się w tzw. III-ciej Rzeczpospolitej
    (próby wyłudzania łapówek przez tzw. urzędników skarbowych - były na porządku dziennym) - zrezygnowałem. Sprzedałem swoje udziały w 1997 roku pozostałym wspólnikom, którzy po kilku latach ... zbankrutowali. Tak jak "OPTIMUSA" na Śląsku - drapieżni cwaniacy spod państwowego szyldu, tj. kontroli skarbowej z ul. Chłopskiej Gdańsku - wykończyli firmę, której poświęciłem 10 lat swojego życia.
    Wystarczy ?

    • 0 0

  • Tez mialem leciec w Wigilie na swieta do rodziny AIRPOLONIA. Az dzis wieczorem we wszystkich dziennikach prezes AIRPOLONIA bezczynnie rozklada rece i mowi:"Sytuacja mnie przerosla...". Jak to w Polsce zazwyczaj bywa 50 000 ludzi ze swoich kieszeni bedzie musialo pokryc koszty zmiany biletu O zwrocie pieniedzy za bilety raczej nie ma co marzyc. Przeniesienie biletow do WIZZAIR i SKYEUROPE niby za darmo, ale po doliczeniu oplalat lotniskowych itp. pierwotna cena biletu wzrasta o min 50%. A wlasciciele firmy... Rozloza rece i ...na tym sie skonczy

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane