• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krach Air Polonii

6 grudnia 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Wczoraj zostały zawieszone wszystkie rejsy - polskiego taniego przewoźnika - Air Polonii.

Pasażerów przejął inny tani przewoźnik lotniczy Sky Europe.

Pasażerowie, którzy zarezerwowali loty w Air Polonii powinni do 20. grudnia przebukować swoje bilety na loty samolotami Sky Europe.

Jak podaje Dziennik Bałtycki na specjalnej konferencji na warszawskim lotnisku Okęcie przedstawiciel Sky Europe poinformował, że firma przejmuje zobowiązania Air Polonii do końca sezonu zimowego, czyli do 26 marca. Nie gwarantuje jednak, że pasażerowie polecą w planowanych wcześniej terminach. Pasażerowie mogą przebukować bilety na stronie internetowej firmy www.skyeurope.com. Osoby, które dokonały rezerwacji przez biura podróży, powinny się do nich zwrócić. Wówczas biura ułatwią zmianę rezerwacji.

Sky Europe obliczyła, że przejmie 53 tysiące pasażerów Air Polonii, z której wycofał się strategiczny inwestor. Samoloty Sky Europe będą latać tylko z Warszawy i Krakowa.

Air Polonia nie płaciła przewoźnikom autobusowym z północy Polski, którzy dowozili pasażerów na lotniska.

Od sierpnia mieszkańcy Olsztyna i Elbląga mieli połączenie z Londynem. Najpierw autobusy dowoziły ich do lotniska w Gdańsku, a później samolotami Air Polonia lecieli do Londynu. Jednak za przejazdy między Olsztynem i Gdańskiem od początku nikt nie płacił. Janina Kadaj z PKS Warmia mówi, że Air Polonia naciągnęła przewoźników z Warmii i Mazur na kilka tysięcy złotych.

Podobnie wyglądała współpraca z PKS Elbląg. Przewoźnicy chcieli Air Polonię podać do sądu, ale teraz zastanawiają się, czy ma to sens. Od dziś pierwsza tania linia lotnicza w Polsce nie przewozi już pasażerów. Z biletami pozostało ponad 50 tysięcy klientów linii.

Opinie (84)

  • Nalepsze PKP

    Co prawda zarząd trzeba odpolitycznić i trochę zdemonopolizować molocha, ale reszta jest oki. Po co samolotem do Londynu, jak można pociągiem(pod kanałem La Manche). Tylko ze teraz to tylko do Brukseli leci bezpośredni-dla kogo się pytam? Przecież większość i tak do londynu zmierza. Euro City do londynu!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ps. samoloty spadają i uderzają w wieżowce. Spolegliwi nie latają!

    • 0 0

  • A tak na serio

    Co to za firma, która ma 4 samoloty.
    I prowadzi taką działalność marketingową żeby kupić bilet trzeba się nieźle nakombinować.
    Chyba w Airpolonia ktoś zapomniał, że 4 samoloty, to nie 4 autobusy do których wytarczy 4-ch kierowców.
    Jaki to szum medialny był jak lokowała się na polskim rynku lotniczym, obiecywała cuda na kiju.
    A tym czasem rynek pokazał swoje.
    A po drugie latanie w Polsce jest wciąż drogie i jest domeną bogaczy.
    Tzw. prawdziwi "bizensmeni" latają solidnymi liniami /KLM, Lufthansa, itp.../, "tanimi liniami" latają ich rozpasane dzieci, towarzystwo wzajemnej adoracji, kombinatorzy.
    Towarzystwa lotnicze mogą liczyć w Polsce co najwyżej na niecały milion potencjalnych pasażerów - a to stanowczo za mało aby uruchamiać cokolwiek.
    LOT buduje, a właściwie remontuje lotniska lokalne, ale za pieniądze wszystkich podatników i ma też tylko parę samolocików. Bo takie B-767, brazylijskie gówna to czym są?
    Dla mnie przedsiębiorstwo lotnicze to takie które ma co najmniej po kilkanaście B-747, A-320 i innych szerokokadłubowych samolotów, a nie awionetek.

    • 0 0

  • Bolo

    Jakies 8 - 10 m - cy temu w ekspresie do Krakowa trafilo mi sie w przedziale mile towarzystwo ze "swiatka lotniczego". Po ich opowiesciach na temat kulisow powstania AP przestalem myslec o lataniu tymi liniami. W skrocie - AP zostalo zalozone bez przygotowania i zaplecza finansowego w nadziei, ze duzy zagraniczny operator tanich linii (Sky?) zamiast inwestowac w wejscie do Polski (wtedy AP byla pierwsza w naszym kraju) kupi gotowy biznes. Interes nie wypalil, a pieniedzy ani rentownosci nigdy nawet nie bylo w planach.

    • 0 0

  • Cos niesamowitego. Jacy to sa prezesi czy dyrektorzy? Dlaczego czekali do ostatniej chwili az im ktos przeleje pieniadze? Czym sie zajmowali dwa trzy tygodnie temu? W bierki grali czy co? Jezeli juz to co nie mozna pasazerów powiadomic telefonicznie? Te prezes czy dyrektor powinien sie ze wstydu spalic za taka organizacje pracy. To nie wina personelu. To wina kierownictwa tej firmy. Wam " kury macac panowie a nie firma kierowac ".

    • 0 0

  • Ja sie w ogole nie dziwie ze oni maja klopoty, w maju mialam bilet z mezem do Madrytu i po przyjezdzie na lotnisko w Warszawie i oczekiwaniu na samolot ¨widmo¨ pani w okienku mi powiedziala z oczami jak 5 - cio zlotowki ze dzis takiego samolotu nie ma, jak sie okazalo razem ze mna czekalo jeszcze 7 osob, i lasawa AIR_POLONIA nie byla w stanie nas zawiadomic ze lot jest odwolany, a co gorsze nawet sie nie zainetersowala co sie z nami dzieje i nagle okazalo sie ze nie ma nikogo odpowiedzialnego i z kim mozna porozmawiac tylko bogu ducha winna dziewczyna w okienku ktora poza sprzedaza biletow nic nie wie, pomijajac fakt ze przepadly nam bilety na dlaszej trasie - - madryt nie byl docelowy - - musielismy kupic w ostatniej chwili co bylo zeby tylko dotrzec na miejsce, po prostu koszmar, nerwy, pieniadze i stracony czas na bujanie sie w ostatniej chwili miedzy lotniskami.....nie polecam nikomu taniego latania....

    • 0 0

  • PKP

    jestem z niemiaszkowa i jezdze za 30 euro w weekend po germanii a za 30 PLNow po lechii i zawsze mam ogromna satysfakcje, bo jako ekologista nieterrorysta przygladam sie wygibasom digitalno-lastminutowym naiwnych eurosynow z zawsze nowa radocha.
    potem chodza tacy po gazetach i po sasiadach opowiadac jak to ich orzneli na lotnisku. tu na obcych a tam na swoich.
    cyrk.
    po lastminutowym grzezawisku ze wstydu udawalbym ze jestem w NY-rku odwiedzic znajomych i rozgladam sie za nowym interesem.

    • 0 0

  • To była kwestia czasu...

    Mając 2 - 3 samoloty nie da się realizować lotów w sposób ekonomiczny w całej Europie. Miałem okazje lecieć AP. Daleko im do europejskich standardów low cost. Kto następny ????

    • 0 0

  • nie spotkałem jeszcze połączenia czegoś taniego i dobrego. Czy to usługi czy to towary. Albo tanio , albo dobrze. Inaczej sie nie da.
    Nieststy.

    • 0 0

  • Jak Air Polonia na p..k poleciala

    Sa dobre i tanie linie lotnicze.Chodzi tylko i baze .Polecam ceny w British Midland ,British Airways lub w SAS-ie.Tam macie pewnosc stabilnych cen i uslug.Jak ktos chce latac jak sardymki i 30-40 km z lotniska telepac sie do Cectrum to jego wybor.
    Taka jest struktura tanich lini .

    • 0 0

  • Mozna sie tego bylo spodziewac. Kto nie szanuje klientow tak zawsze konczy. Dzieki AirPolonii wiele osob musialo wywalic dodatkowe pieniądze na LOT albo jechać pociągiem, gdyz loty do Warszawy byly dla nich nieoplacalne, a teraz co? Najwyzszy czas , zeby wypadli z rynku.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane