• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Krawędź przystanku bywa za daleko"

Hanna
7 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podjazd do samej krawędzi przystanku to często pojęcie jedynie umowne. Podjazd do samej krawędzi przystanku to często pojęcie jedynie umowne.

- Dlaczego kierowcy tak często nie podjeżdżają do krawędzi przystanku, utrudniając pasażerom wyjście i wejście do autobusu? Rozumiem, gdy jest "tłok" w zatoce autobusowej, ale takie sytuacje zdarzają się nawet na końcowych przystankach - pisze w liście pani Hanna.



Co najbardziej irytuje cię jako pasażera komunikacji miejskiej?

W poniedziałek pisaliśmy o tym, że pasażerowie wracają po pandemii do komunikacji miejskiej.

Wraz z powrotem osób pojawiły się prozaiczne problemy związane mi.in. z tłokiem oraz... obsługą pasażerów na przystankach.

Zdaniem naszej czytelniczki wciąż często zdarza się, że kierowcy nie podjeżdżają do krawędzi peronów, utrudniając - nie tylko mniej sprawnym pasażerom - wyjście z pojazdów albo wejście.

Oto jej obserwacje:

Niby władze miast chwalą się remontami przystanków autobusowych, poprawiając nawierzchnię zatok i wyrównując krawędzie, a nadal wielu kierowców autobusów jakby nie chciała tego wykorzystywać.

Podjazd do krawędzi przystanku to dla wielu nadal ogromna trudność.

Jestem w stanie zrozumieć sytuację, gdy na przystanek podjeżdża kilka pojazdów i trudno się zmieścić.

To zresztą osobny przypadek, bo niektórzy otwierają drzwi, mimo że "de facto" nie są na przystanku.

Przez to oczekujący na pojazd najpierw muszą domyślać się, czy drzwi zostaną otwarte, a później dobiec do autobusu, bo przecież kierowcy zawsze się spieszy.

Komunikacja w Trójmieście: rozkłady jazdy



Nie rozumiem jednak postaw kierujących na przystankach poza szczytem komunikacyjnym.

Teoretycznie nie powinno się im spieszyć tak bardzo. Tymczasem wielokrotnie byłam świadkiem albo sama uczestniczyłam w sytuacji, w której żeby wyjść z pojazdu, najpierw trzeba było stanąć na jezdni, a dopiero później na przystanku.

Podobnie z wchodzeniem do środka. Szczelina między krawężnikiem a pojazdem była zbyt duża.

Młodzi sobie poradzą, ale starsi albo inwalidzi, osoby z dziećmi w wózkach czy maluszkami stawiającymi pierwsze kroki mogą mieć problemy.

Może potrzeba dodatkowych kursów dla kierowców, a może po prostu uwrażliwienia ich przez przełożonych, jak w przypadku przycisków obniżających podłogę, by zwracali na to uwagę.

Zapewne odpowiedni podjazd do krawędzi wymaga więcej czasu, nie wszystkie z nich są wyremontowane, ale kierowcy powinni jednak bardziej zatroszczyć się o ten element.

W końcu płacimy za bilety na komunikację, a w cenie zawiera się nie tylko przejazd, ale też odpowiednie traktowanie pasażerów.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz
Hanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

  • Naprowadzanie laserowe pomoże? (1)

    Bo oko lest omylne. A za zniszczoną ocieraniem o krawężnik oponę kto zapłaci? Inna sprawa to nierealny rozkład jazdy. Jeżeli ten sam autobus o tej samej porze ma podobne spóźnienie to rozplanowanie rozkładów jazdy jest błędne. A potem taki R na Karwiny jedzie przez miasto prawie 80 km/h bo musi nadrobić.

    • 12 1

    • Nie musi niczego nadrabiać,na akord nie jeżdzi,czy zrobi się cztery czy dwa kursy to dla mnie bez różnicy. Tak robiłem gdy tam pracowałem.

      • 0 0

  • A ja bym chciala, zeby kierowca mnie odwiózl pod dom, a nie wysadzal na przystanku

    • 13 3

  • Nie podjeżdżają bliżej, bo zawsze jakiś baran stoi na krawężniku i mógłby lusterkiem w łeb dostać na odmulenie. (6)

    • 21 5

    • (2)

      To tramwaje w ogóle by nie podjeżdżały na przystanki?

      • 1 3

      • Tramwaj nie musi wypuszczać przodu aby podjechać pod krawężnik geniuszu

        • 6 0

      • Tramwaj

        nie ma zatoki przystankowej "geniuszu"

        • 2 0

    • Pan nerwowy , kierowca ?

      • 2 4

    • A klaksonów autobusy nie mają? (1)

      • 0 5

      • Wedlug

        przepisów ruchu drogowego nie wolno używać klaksonu w autobusie w stosunku do pasazerow. Wyprzedzając juz następnego geniusza, który bedzie próbować komentować z tramwajem w tle. Tramwaj proszę państwa ma dzwonek, a nie klakson i on może dzwonić na pasażerów.

        • 2 0

  • Odpowiedź na zadane pytanie w artykule (3)

    Odpowiedź jest prosta, krawężniki w wielu miejscach są za wysokie dla autobusów, tymbardziej że gdy skręcasz w prawo to autobus lekko się kładzie w prawo więc "przerwa" między krawężnikiem, a narożnikiem prawym przednim autobusu jest często tak minimalna że można zachaczyc narożnikiem autobusu. A w GAIT za uszkodzony narożnik musi zapłacić kierowca więc po co ryzykować i trącić pieniądze, skoro miasto nie potrafi zadbać o to żeby krawężniki nie były tak wysokie. A do tego wszystkiego dochodzi napięty rozkład jazdy, korki, sprzedaż biletów itd... Pozdrawiam i spodziewam się gó#.no burzy...

    • 20 1

    • (1)

      Ktoś tu wyżej pisał że od 1,5 roku nie ma sprzedaży biletów.

      • 2 0

      • w gdyni są

        w gdańsku częściowo

        • 4 0

    • Dałem łapkę w dół .

      Bo tak ;)

      • 0 1

  • a te "umiejętności" kierowców uwidoczniły sie od niedawna!

    nie przypominam sobie by wcześniej kierowcy zatrzymywali sie prawie na środku jedni....

    ciekawe czy maja prawo jazdy?
    jeżeli tak, to gdzie je kupili?

    • 5 12

  • (2)

    To prawda nie zawsze kierowcy podjeżdżają pod krawędz chodnika. Mój mąż jest po udarze mózgu ma niedowład prawostronny, chodzi z laską, rękę ma całkowicie nie sprawną. Kierowca podieżdżając widzi człowieka z laską, ja jako opiekun wsiadając lub wysiadając wciskam guzik czerwony aby kierowca łaskawie obniżył podłogę lub podjechał pod krawędz, tego nie czyni.

    • 4 13

    • to niech zacznie wsiadać zdrową nogą

      • 4 0

    • Kłamiesz,jątrzysz.

      • 0 0

  • (1)

    Brak poszanowania dla starszych ludzi

    • 2 12

    • Brak poszanowania starszych ludzi?

      Zamiast ich obwiniać, to może zastanów się jak wysokie są krawężniki i jak niskie zawieszenie ma autobus oraz ile kosztuje naprawa jego uszkodzenia.

      • 5 2

  • Bo d**ile tak buduja zatoki przystankpwe. Sa albho za krotkie albo tak wyprofilowane ze nie da sie tam upchnac przeguba

    • 14 0

  • Mnie irytuje brak niektórych połączeń i konieczność przesiadek. Co czyni komunikację bardzo nieatrakcyjną czasowo.

    • 5 3

  • Zaroki przystankowe powinny byc likwidowane. Nie ma jak w nie wjechac albo zastawione przez parkujace auta

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane