• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Krawędź przystanku bywa za daleko"

Hanna
7 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podjazd do samej krawędzi przystanku to często pojęcie jedynie umowne. Podjazd do samej krawędzi przystanku to często pojęcie jedynie umowne.

- Dlaczego kierowcy tak często nie podjeżdżają do krawędzi przystanku, utrudniając pasażerom wyjście i wejście do autobusu? Rozumiem, gdy jest "tłok" w zatoce autobusowej, ale takie sytuacje zdarzają się nawet na końcowych przystankach - pisze w liście pani Hanna.



Co najbardziej irytuje cię jako pasażera komunikacji miejskiej?

W poniedziałek pisaliśmy o tym, że pasażerowie wracają po pandemii do komunikacji miejskiej.

Wraz z powrotem osób pojawiły się prozaiczne problemy związane mi.in. z tłokiem oraz... obsługą pasażerów na przystankach.

Zdaniem naszej czytelniczki wciąż często zdarza się, że kierowcy nie podjeżdżają do krawędzi peronów, utrudniając - nie tylko mniej sprawnym pasażerom - wyjście z pojazdów albo wejście.

Oto jej obserwacje:

Niby władze miast chwalą się remontami przystanków autobusowych, poprawiając nawierzchnię zatok i wyrównując krawędzie, a nadal wielu kierowców autobusów jakby nie chciała tego wykorzystywać.

Podjazd do krawędzi przystanku to dla wielu nadal ogromna trudność.

Jestem w stanie zrozumieć sytuację, gdy na przystanek podjeżdża kilka pojazdów i trudno się zmieścić.

To zresztą osobny przypadek, bo niektórzy otwierają drzwi, mimo że "de facto" nie są na przystanku.

Przez to oczekujący na pojazd najpierw muszą domyślać się, czy drzwi zostaną otwarte, a później dobiec do autobusu, bo przecież kierowcy zawsze się spieszy.

Komunikacja w Trójmieście: rozkłady jazdy



Nie rozumiem jednak postaw kierujących na przystankach poza szczytem komunikacyjnym.

Teoretycznie nie powinno się im spieszyć tak bardzo. Tymczasem wielokrotnie byłam świadkiem albo sama uczestniczyłam w sytuacji, w której żeby wyjść z pojazdu, najpierw trzeba było stanąć na jezdni, a dopiero później na przystanku.

Podobnie z wchodzeniem do środka. Szczelina między krawężnikiem a pojazdem była zbyt duża.

Młodzi sobie poradzą, ale starsi albo inwalidzi, osoby z dziećmi w wózkach czy maluszkami stawiającymi pierwsze kroki mogą mieć problemy.

Może potrzeba dodatkowych kursów dla kierowców, a może po prostu uwrażliwienia ich przez przełożonych, jak w przypadku przycisków obniżających podłogę, by zwracali na to uwagę.

Zapewne odpowiedni podjazd do krawędzi wymaga więcej czasu, nie wszystkie z nich są wyremontowane, ale kierowcy powinni jednak bardziej zatroszczyć się o ten element.

W końcu płacimy za bilety na komunikację, a w cenie zawiera się nie tylko przejazd, ale też odpowiednie traktowanie pasażerów.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz
Hanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

  • Czemu w ankiecie nie ma opcji TABOR?

    • 2 0

  • Mnie wkur..a (1)

    gdy autobus lub trajtek zatrzymuje się kawałka przystankiem ale kierowca ma radochę,że ludzie biegną

    • 4 10

    • Po jakiemu to?

      Napisz jeszcze raz jak wytrzeźwiejesz.

      • 4 1

  • Kierowcy! (2)

    chodzi o wózki dziecięce .Myślcie trochę.

    • 4 15

    • (1)

      Nie rozumiesz, że można porysować zderzak, a my kierowcy z tego powodu mamy różne konsekwencje. Myśl trochę

      • 9 3

      • Madki wózkowe nie myślą. Bombelek najważniejszy.

        • 2 1

  • Porysować zderzak autobusu jest bardzo łatwo

    Nowe krawężniki robi się coraz wyższe aby pasażerom było łatwiej wsiąść, a dla nas kierowców to większe ryzyko porysowania przedniego zderzaka. Autobusy Solaris mają tak skonstruowane zawieszenie, że zbyt bliski podjazd pod wysoki krawężnik to niemal pewne porysowanie spodu pojazdu. Mimo, że jesteśmy ubezpieczeni to i tak mamy różne konsekwencje z powodu porysowania wozu.

    • 15 1

  • Kłania się po prostu szkolenie

    Kiedyś motorniczowie nie wiedzieli co to jest przystanek podwójny. Tym samym zamiast otworzyć drzwi to czekali by stojący przed nim tramwaj odjechał. Teraz kierujący autobusem nie umieją podjechać do krawędzi.

    • 5 17

  • Autobusy autobusami, manewr często jest ciężki. Prostsza sprawa to tramwaje i tu zastanawia mnie fakt, czemu w najnowszych tramwajach zamówionych przez Gdańsk, odstęp między peronem a pojazdem jest jeden z większych, jeśli nie największy ze wszystkich.

    • 0 5

  • Autobus 148

    Przy SAM-ie w NP jest wysepka,ale kierowca autobusu staje za daleko od krawężnika,jest za wysoko dla wysiadających starszych osób.

    • 3 5

  • Jak podjechać do krawędzi skoro pasażerowie stoją na krawężniku?

    • 9 1

  • (1)

    Lada chwila nie będą przyjeżdżać wcale bo będzie strajk kierowcow

    • 9 0

    • Ta strajk

      Nie z tymi ludźmi co się wszystkiego boją

      • 4 0

  • Nie to jest najgorsze że krawędz daleko . (3)

    Ale że kierowca nie widzi tylnych drzwi , bo autobus jest przełamany . Można upaść i leżeć pod kołem .

    • 5 1

    • Widzi... (1)

      ...na kamerach!

      • 1 8

      • Nie widzi .

        • 3 0

    • bo wcale nie ma kamer xD

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane