• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej przebudowy Podwala Przedmiejskiego

Michał Brancewicz
27 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu. Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadana od dawna przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Na liczącym ok. 2 km odcinku od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej powstanie pięć skrzyżowań z przejściami naziemnymi. Właśnie ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy.



Masz do wyboru: przejście naziemne lub podziemne, które wybierasz?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i powstanie Południowej Obwodnicy Gdańska sprawiło, że Podwalem Przedmiejskim nie jeździ już tak dużo samochodów jak kiedyś. Dlatego już kilka lat temu pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem oraz Dolnym Miastem.

Teraz miasto bierze się w końcu za konkretne działania. DRMG ogłosiło właśnie przetarg na wykonawcę trzech różnych zadań związanych z tym przedsięwzięciem. Ilu będzie chętnych dowiemy się 9 listopada, kiedy ma nastąpić otwarcie ofert.

Zgodnie z naszymi zapowiedziami, prace ruszą w przyszłym roku.

Przebudowa obejmuje Podwale Przedmiejskie na odcinku o długości ok. 2 km od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej. W ramach inwestycji dojdzie do "otwarcia" pięciu skrzyżowań: z ul. Chmielną, Żabi Kruk, Łąkową, Elbląską i Okopową. Powstaną tam naziemne przejścia, chociaż w przypadku tego ostatniego zdecydowano się zastosować jedynie połowiczne rozwiązanie. Przy Okopowej zlokalizowane będzie przejście naziemne wyłącznie przez południową jezdnię Podwala Przedmiejskiego (w kierunku Przeróbki) prowadzące do wysepki tramwajowej.

Przez zamknięte dotąd skrzyżowania będzie również można przejechać samochodem.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego planowany jest także montaż sygnalizacji świetlnej oraz podłączenie jej do systemu Tristar. Na całej długości projektowanego odcinka planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na pierwszy ogień pójdzie przebudowa skrzyżowania z ul. Chmielną, gdzie istnieje już sygnalizacja świetlna, a realizowane inwestycje na Wyspie Spichrzów wymagają lepszego skomunikowania. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do czerwca 2018 roku. Roboty na pozostałych odcinkach potrwają rok dłużej. Przy okazji przebudowie ulegnie to, co pod jezdniami, czyli sieci wodociągowo-kanalizacyjne.

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • (1)

    ped**arze się cieszą, bo dostaną ścieżkę a na światłach i tak czekać nie będą, zawsze można z ulicy zjechać na chodniczek i bokiem, cyk na drugą stronę ...

    • 35 28

    • ścieżke niech sobie w d wsadzą. Miały być pasy rowerowe z obu stron jak w każdym cywilizowanym mieście (nawet w Olsztynie tak budują)

      • 3 4

  • Brawo Gdańsk

    większe korki symbolem nowoczesnego miasta

    • 53 18

  • naziemne (2)

    Bo jest bezpieczne? Pań redaktor powinien zmienić lekarza

    • 48 20

    • (1)

      lubisz w nocy przechodzić pustym tunelem gdzieś na zapupiu?

      • 15 6

      • może gdybyś wyszedł

        czasem z domu, to wiedziałbyś, że nie ma czego się bać

        • 6 4

  • (1)

    I co tydzień przeczytamy jak to BMW zabiło kogoś na pasach.

    • 29 16

    • Ale przeciez beda korki chyba ... Kiedy auto stojące w korku zabiło pieszego ???? PiSs dy są tępe

      • 1 0

  • Słuszną linię obrała nasza władza

    • 15 12

  • No wreszcie zawężą tą autostradę. A jak się komuś nie podoba to niech jedzie przez Pruszcz, He,he..

    • 30 17

  • Obecnie miejsce to wygląda jak przedmieścia, a nie jak centrum dużego miasta. (1)

    "pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem"
    A kiedy obie części miasta zostaną połączone zwartą zabudową (tak jak kiedyś)?

    • 36 12

    • Wywalić tą ulicę na Olszynkę, albo pod ziemię. Wybudować kamienice.

      Ta ulica nie powinna nigdy powstać w takiej formie. Podzieliła Stare Miasto.

      • 12 3

  • (1)

    Zaraz, zaraz ale tramwaj to chyba nie będzie się zatrzymywał na tych światłach. Jeśli tak to pojedziemy jeszcze dłużej. Dojeżdżam z Przeróbki i tak można znieść jajo.

    • 46 4

    • zmien prace , kup mieszkanie i sie przeprowadź ...

      • 1 3

  • postęp (1)

    Zamknąć Podwale dla samochodów
    .Zrobić tam deptak i najwyżej ścieżkę dal hulajnóg, rowerów czy raczej.Widziałem takie rozwiązania w tej lepszej Europie.

    • 28 8

    • kiedyś

      pewnie to nastąpi. za kilkadziesiąt lat.

      • 3 2

  • Ogólnie nie jestem za przebudową, ale jeśli już koniecznie musi być to bardzo proszę ZMIEŃCIE TEŻ TORY TRAMWAJOWE które są mocno powyginane szczególnie przy Chmielne i Akademii muzycznej

    • 21 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane