• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej przebudowy Podwala Przedmiejskiego

Michał Brancewicz
27 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu. Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadana od dawna przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Na liczącym ok. 2 km odcinku od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej powstanie pięć skrzyżowań z przejściami naziemnymi. Właśnie ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy.



Masz do wyboru: przejście naziemne lub podziemne, które wybierasz?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i powstanie Południowej Obwodnicy Gdańska sprawiło, że Podwalem Przedmiejskim nie jeździ już tak dużo samochodów jak kiedyś. Dlatego już kilka lat temu pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem oraz Dolnym Miastem.

Teraz miasto bierze się w końcu za konkretne działania. DRMG ogłosiło właśnie przetarg na wykonawcę trzech różnych zadań związanych z tym przedsięwzięciem. Ilu będzie chętnych dowiemy się 9 listopada, kiedy ma nastąpić otwarcie ofert.

Zgodnie z naszymi zapowiedziami, prace ruszą w przyszłym roku.

Przebudowa obejmuje Podwale Przedmiejskie na odcinku o długości ok. 2 km od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej. W ramach inwestycji dojdzie do "otwarcia" pięciu skrzyżowań: z ul. Chmielną, Żabi Kruk, Łąkową, Elbląską i Okopową. Powstaną tam naziemne przejścia, chociaż w przypadku tego ostatniego zdecydowano się zastosować jedynie połowiczne rozwiązanie. Przy Okopowej zlokalizowane będzie przejście naziemne wyłącznie przez południową jezdnię Podwala Przedmiejskiego (w kierunku Przeróbki) prowadzące do wysepki tramwajowej.

Przez zamknięte dotąd skrzyżowania będzie również można przejechać samochodem.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego planowany jest także montaż sygnalizacji świetlnej oraz podłączenie jej do systemu Tristar. Na całej długości projektowanego odcinka planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na pierwszy ogień pójdzie przebudowa skrzyżowania z ul. Chmielną, gdzie istnieje już sygnalizacja świetlna, a realizowane inwestycje na Wyspie Spichrzów wymagają lepszego skomunikowania. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do czerwca 2018 roku. Roboty na pozostałych odcinkach potrwają rok dłużej. Przy okazji przebudowie ulegnie to, co pod jezdniami, czyli sieci wodociągowo-kanalizacyjne.

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • Ja na miejscu Adamowicza zamknalbym dla ruchu calkowicie Podwale Przedmiejskie i zrobil deptak jak ul Dluga

    Turysci mieli by okazje obejrzec przepiekne i urokliwe okolice ul Lakowej . Archtekture niepowtarzalnych slamsow i ich lokatorow !!!

    • 5 3

  • Adamowicz jestes DE BESCIAK za ten pomysl powinienes dostac Nobla jak TW Bolek

    • 4 2

  • Budyn kolejny apartament przytuli na koniec bedzie to kurkowa

    • 4 2

  • Przjścia naziemne

    Ciekaw jak system Tristar poradzi sobie z ruchem tramwajowym to kolejne cztery postoje na światłach i wydłużenie czasu przejazdu plus 2 po drodze na dworzec. Faktycznie na piechotę będzie szybciej.
    Chyba plan miejskich dzaiłaczy FRAG jest aby wszyscy na rowery się przesiedli.
    I chyba nie wzięli pod uwagę ze taka atrakcja jak Nowe Forum przyciągnie dodatkowych zmotoryzowanych zwłaszcza.
    Brawo FORUM ROZMONTOWANIA AUTOMOBILOIZMU GDAŃSKA
    Wszyscy jesteśmy pieszymi

    • 2 2

  • Za wcześnie

    Najpierw trzeba się przebić z Nową Wałową do Głębokiej, żeby ruch na Siedlce, Aniołki, Suchanino, Morenę wyprowadzić z tej dolotówki na Aleję Zwycięstwa. Wtedy ruch na Podwalu Przedmiejskim się zmniejszy jeszcze bardziej i będzie można tam zrobić 2 pasy plus buspas i normalną miejską aleję a nie autostradę do samego centrum miasta.

    • 2 2

  • na obwodnicy też zróbmy zebry przecież ruch już się zmniejszył....... a potem zrobimy przejścia na autostradzie..... BRAWO geniusze. Ktoś przytuli niezłą kopertę za taki pomysł :-)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane