• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej przebudowy Podwala Przedmiejskiego

Michał Brancewicz
27 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu. Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadana od dawna przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Na liczącym ok. 2 km odcinku od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej powstanie pięć skrzyżowań z przejściami naziemnymi. Właśnie ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy.



Masz do wyboru: przejście naziemne lub podziemne, które wybierasz?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i powstanie Południowej Obwodnicy Gdańska sprawiło, że Podwalem Przedmiejskim nie jeździ już tak dużo samochodów jak kiedyś. Dlatego już kilka lat temu pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem oraz Dolnym Miastem.

Teraz miasto bierze się w końcu za konkretne działania. DRMG ogłosiło właśnie przetarg na wykonawcę trzech różnych zadań związanych z tym przedsięwzięciem. Ilu będzie chętnych dowiemy się 9 listopada, kiedy ma nastąpić otwarcie ofert.

Zgodnie z naszymi zapowiedziami, prace ruszą w przyszłym roku.

Przebudowa obejmuje Podwale Przedmiejskie na odcinku o długości ok. 2 km od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej. W ramach inwestycji dojdzie do "otwarcia" pięciu skrzyżowań: z ul. Chmielną, Żabi Kruk, Łąkową, Elbląską i Okopową. Powstaną tam naziemne przejścia, chociaż w przypadku tego ostatniego zdecydowano się zastosować jedynie połowiczne rozwiązanie. Przy Okopowej zlokalizowane będzie przejście naziemne wyłącznie przez południową jezdnię Podwala Przedmiejskiego (w kierunku Przeróbki) prowadzące do wysepki tramwajowej.

Przez zamknięte dotąd skrzyżowania będzie również można przejechać samochodem.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego planowany jest także montaż sygnalizacji świetlnej oraz podłączenie jej do systemu Tristar. Na całej długości projektowanego odcinka planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na pierwszy ogień pójdzie przebudowa skrzyżowania z ul. Chmielną, gdzie istnieje już sygnalizacja świetlna, a realizowane inwestycje na Wyspie Spichrzów wymagają lepszego skomunikowania. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do czerwca 2018 roku. Roboty na pozostałych odcinkach potrwają rok dłużej. Przy okazji przebudowie ulegnie to, co pod jezdniami, czyli sieci wodociągowo-kanalizacyjne.

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • W końcu tam się w miarę odkorkowało, to urzędasy postanowiły ten odcinek znowu zakorkować.

    • 9 6

  • Nosz bzdura !

    Tym radnym i decydentom to się mózg lasuje przy biurkach - niech się poruszają więcej po ulicach miasta to zobacza jaką bzdurą są te wszystkie naziemne kolizyjne przejścia na arteriach drogowych - nie oszukujmy się, że ten tunel pod Wisłą zabiera cały ruch z centrum - to jest propaganda - zabiera może 40% co oczywiście jest masa aut, ale prosze zwrócić uwagę co na podwalu się dzieje około 16ej i z samego rana. dla kilku pieszych bedzie się ta cała droga korkowac co róż. Bzdura do sześcianu!!!

    • 8 6

  • Korki tu korki tam

    Na początku to miasto powinno się zająć czarnym dworem i tzn drogą zieloną żeby tunel miał sens, następnie zbudować jakaś przeprawę przez motlawe na wysokości głębokiej i Popiełuszki. Na końcu moim zdaniem cały tranzyt przez miasto powinien iść przebudowana 3 maja i tym sposobem mamy odkorkowane centrum od Okopowej do błędnika i można walić przejscie dla pieszych co 5m

    • 5 2

  • tunel pod przejściem

    • 1 3

  • to zlikwidować tunele i zamiast tego zrobić linie tramwajową na Łąkowej

    nie będzie trzeba utrzymywać nikomu niepotrzebnych tuneli a dzięki temu będzie kasa na linie tramwajową. Najlepsze jednak będzie to jak Podwale Przedmiejskie się zakorkuje.

    • 3 2

  • niech zrobią linie tramwajową na Łąkowej (1)

    skoro będą modernizować Podwale Przedmiejskie niech przy okazji zrobią linie tramwajową na Łąkowej. Zaś tunele skoro są niepotrzebne niech po prostu zlikiwdują

    • 5 2

    • po co? dokąd?

      • 0 3

  • ...

    Zbudujcie tunele pod przejściami bo w innym wypadku miejcie na sumieniu ofiary wypadków bo prędzej czy puzniej tak będzie a lepiej bez ofiar w tunelu niż trupy na przejściu bo dziadek na pasach na czerwonym biegł i na trzecim pasie oberwie bo ci emeryci najczęściej myślą ze są nieśmiertelni a na zielone nie ma czasu czekać. Gratulacje dla inicjatora tych przejść i braku wyżutów sumienia

    • 3 4

  • to może linia tramwajowa na Łąkowej?

    • 3 2

  • od Łąkowej

    A może przebudowę zacząć od Łąkowej? Wtedy 111 nie trzeba by puszczać przez Szopy, gdzie ma problem z przejazdem przez źle po parkowane pojazdy.

    • 5 1

  • przejścia

    zaczynam się gubić czytając wypociny urzędników którzy piszą ,że przejścia naziemne zwiększą bezpieczeństwo to więc pytam po co wybudowano tunel przy kościele św trójcy czyli przejście od skm śródmieście do ul toruńskiej .tam tyle lat było przejście naziemne i komu to przeszkadzało

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane