• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej przebudowy Podwala Przedmiejskiego

Michał Brancewicz
27 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu. Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadana od dawna przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Na liczącym ok. 2 km odcinku od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej powstanie pięć skrzyżowań z przejściami naziemnymi. Właśnie ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy.



Masz do wyboru: przejście naziemne lub podziemne, które wybierasz?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i powstanie Południowej Obwodnicy Gdańska sprawiło, że Podwalem Przedmiejskim nie jeździ już tak dużo samochodów jak kiedyś. Dlatego już kilka lat temu pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem oraz Dolnym Miastem.

Teraz miasto bierze się w końcu za konkretne działania. DRMG ogłosiło właśnie przetarg na wykonawcę trzech różnych zadań związanych z tym przedsięwzięciem. Ilu będzie chętnych dowiemy się 9 listopada, kiedy ma nastąpić otwarcie ofert.

Zgodnie z naszymi zapowiedziami, prace ruszą w przyszłym roku.

Przebudowa obejmuje Podwale Przedmiejskie na odcinku o długości ok. 2 km od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej. W ramach inwestycji dojdzie do "otwarcia" pięciu skrzyżowań: z ul. Chmielną, Żabi Kruk, Łąkową, Elbląską i Okopową. Powstaną tam naziemne przejścia, chociaż w przypadku tego ostatniego zdecydowano się zastosować jedynie połowiczne rozwiązanie. Przy Okopowej zlokalizowane będzie przejście naziemne wyłącznie przez południową jezdnię Podwala Przedmiejskiego (w kierunku Przeróbki) prowadzące do wysepki tramwajowej.

Przez zamknięte dotąd skrzyżowania będzie również można przejechać samochodem.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego planowany jest także montaż sygnalizacji świetlnej oraz podłączenie jej do systemu Tristar. Na całej długości projektowanego odcinka planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na pierwszy ogień pójdzie przebudowa skrzyżowania z ul. Chmielną, gdzie istnieje już sygnalizacja świetlna, a realizowane inwestycje na Wyspie Spichrzów wymagają lepszego skomunikowania. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do czerwca 2018 roku. Roboty na pozostałych odcinkach potrwają rok dłużej. Przy okazji przebudowie ulegnie to, co pod jezdniami, czyli sieci wodociągowo-kanalizacyjne.

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • "Naziemne, bo jest bezpieczniejsze" (3)

    No, hit sezonu!
    I nikt nam nie wmówi, że białe jest białe!

    • 11 6

    • (2)

      chcesz sobie po tunelach chodzic to sobie chodz. ja wole przejscia

      • 1 6

      • (1)

        Ty możesz wybierać, a ci, którzy stoją w korku (również autobusy) nie mają takiego komfortu. Przez takich jak ty, którzy myślą tylko o sobie.

        • 3 1

        • tak bo przejścia nazieme są źródłem korków. co za bełkot

          • 1 0

  • Idiotyzm (1)

    robić przejścia naziemne jak są podziemne które wystarczy wyremontować

    • 9 5

    • nie wystarczy.

      • 2 2

  • A to wszystko pod deweloperkę budującą "aparamenty" w okolicach Toruńskiej, Żabiego Kruku czy Chmielnej.

    Tylko po to robią te przejścia.
    Kasa, kasa, Misiu, i pewnie nowe mieszkanko, wiadomo dla kogo.

    • 8 2

  • (1)

    Lenie nie chcą chodzić po schodach a tam nawet po schodach nie trzeba chodzic

    • 6 3

    • lenie ciezko im sie zatrzymac na swiatłach i przepuscic pieszych

      • 2 0

  • Dobry pomysl by je usunąć

    Przejsciem podziemny nie da sie isc na tramwaj z niepelnosprawnym dzieckiem w wózku! Nie ma windy ani jak wejsc tak stromo. Syn wazy dopiero 20 kg ale sam wozek dla wiotkiego dziecka to 35 kg! Codziennie musimy jeździc na przymorze na rehabilitacje z łąkowej....nie mamy jak korzystac z tramwaju :/ ktory bez przesiadek jedzie w tym kierunku...drugi minus to stare tramwaje i takze niemozliwosc skorzystania...nieraz jada 2 takie pod rzad i trzeba sporo czekac....Gdansk nie jest przyjazny chorym dzieciom i ich rodzicom :(

    • 6 2

  • a może mieszkańców warto zapytać, czy chcą tych przejść ? (4)

    • 8 1

    • Już pytano. Chcą. (3)

      • 1 5

      • chcą, czy ty chcesz ?

        Kto kogo pytał ? Kiedy ?
        Może spójrz aktywisto na ankietę przy powyższym tekście, i zobacz co naprawę myślą na ten temat mieszkańcy.
        Koniec dyżuru i zachwalania swoich poronionych pomysłów.

        • 3 1

      • (1)

        Z ankiety wynika co innego!

        • 4 1

        • w ankiecie głosują głównie kierowcy którzy z tuneli praktycznie nie korzystają.
          Jak by z nich korzystali to byliby za likwidacją

          • 0 1

  • E tam, radośnie budujemy przy Urzędzie Wojewódzkim (100-150m dalej od Podwala) nowe przejście podziemne

    pytanie: które przejścia są be, a które cacy ?

    • 6 0

  • Bardzo dobrze, wreszcie bedzie mozna wozkiem przejecjac inealidzie oraz lzej starszym bez schodow w dół i górę!!!!!

    Tunele relikt PRL-u i epoki budynia. Dziekuje.

    • 4 5

  • Brawo!!!

    • 3 3

  • Smiać mi się chce ,bo Pisury wszystko negują co zmienia się w Gdańsku oni

    to najlepiej by podlizać się klerowi więcej kościołów by postawili, bo przecież trzeba klerowi teraz d*pę lizać gdy oni nagabywali w kościołach na kogo trza głosować. Pozdrówta pisiory Rydzyka i mocherowe

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane