• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbiórka kładki na Zaspie coraz bliżej

rb
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały. Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały.

Kolejny krok w kierunku rozbiórki kładki dla pieszych na ZaspieMapka. Za kilka dni zostanie rozstrzygnięty przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej w Gdańsku. Oznacza to częściową rozbiórkę obecnej kładki i budowę czterech mniejszych kładek pieszo-rowerowych oraz przejść naziemnych przez jezdnię i torowisko tramwajowe.



Pomysł wyburzenia kładki na Zaspie jest:

O planach zburzenia zbyt dużej i zbyt kosztownej w utrzymaniu kładki na Zaspie informowaliśmy już w grudniu 2017 r.

Już wówczas urzędnicy zastrzegali, że operacja będzie kosztowna i rozłożona na lata. W ciągu 2,5 roku opracowano kilka wariantów przebudowy kładki. Ostatecznie zdecydowano się na wariant z rozbiórką istniejącej kładki i budową czterech kładek dla pieszych oraz przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe.

- Dysponujemy opracowaniem pn.: "Koncepcja zagospodarowania przestrzennego w miejscu istniejącej kładki dla pieszych węzła drogowego al. Jana Pawła II - al. Rzeczypospolitej w Gdańsku" z 15 września 2018 r. Na tej podstawie został ogłoszony przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej. Sam proces projektowania powinien potrwać około roku, począwszy od momentu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych. Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych.
Zamówienie przewiduje:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami zgodnie z wariantem nr 3 koncepcji,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu ul. Rzeczypospolitej


Inwestycja ma być podzielona na cztery etapy: najpierw ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i kolejna zebra, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek. Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek.
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować dokumentacja ani tym bardziej prace rozbiórkowe i inwestycyjne. Wstępnie urzędnicy szacowali je na kilka milionów złotych.

Rozbiórka obecnego obiektu i powstanie kładek i przejść w poziomie jezdni ma z jednej strony ułatwić pieszym i rowerzystom poruszanie się po skrzyżowaniu ruchliwych tras, a z drugiej zredukować koszty utrzymania kładki, która z roku na rok wymaga coraz kosztowniejszych remontów. Tylko wiosną ubiegłego roku na remont schodów wydano ponad pół miliona złotych.

Wykonawca na sporządzenie dokumentacji będzie miał 10 miesięcy od chwili podpisania umowy, co oznacza, że projekt zmian pod i wokół kładki poznamy wiosną 2021 r.
rb

Opinie (342) 8 zablokowanych

  • oddajcie pol miliona zlodzieje

    nowe windy, schody, czesc kładki - to nie byla naprawa a modernizacja!!
    Dawać petycje!!
    stop rozbiorce kładki!!!

    • 8 0

  • Tyle pieniędzy poszło na windy, przejście częściowo odremontowane, a teraz rozbiórka.

    • 8 1

  • dulkiwicz obibok

    koszty są bo zaniedbano, wybudowanie tam przejsc dla pieszych i świtel to gigan tyczne korki, Gdańsk zamiast zwiekszac przeplyw samochodowy na drogach , to ogranicza i spowalnia ruch, a dobudowano dziesiaytki wiezowców w tym rejonie i likwidowane są ostanie zielone miejsca, tylko ukladziki z deweloperami, a my z przymorzu juz stoimy po pól godziny w korkach o kazdej porze dnia

    • 6 1

  • c iekawe ile ludzi tam zginie

    Dulkiweicz bedziesZ miala na sumieniu tych ludzi

    • 5 1

  • prl

    propponuje szybką wizualizacje rozbiórki
    ze 3 mln mozna wyczesac

    • 1 0

  • A ile wydano i po co wybudowano te windy? Forsa wyrzucona bezmyslnie!

    Rydwan się tam nie mieści...

    • 1 1

  • Czy nie lepiej zamienic etap 1 z 2?

    Po co rozbierac stara kladke, skoro nowa powstanie obok niej.
    Najpiew wybudowac a pozniej robierac.

    • 3 0

  • Światła na przejściach

    Dopiero co postawiono kolejne sygnalizacje na Jana Pawła teraz jest ich chyba osiem a teraz planuje się dwie kolejne na Rzeczypospolitej.
    Brawo tylko tak dalej.
    Najlepsze że te sygnalizacje na Jana Pawła w żaden sposób nie są z sobą powiązane. Zdarza się że jadąc stoję na każdej sygnalizacji.

    • 4 0

  • protest

    Mieszkańcy nie zgadzają się na żadne wyburzenie i zmiany kładki na inną niż w istniejącym układzie!!!!!!!?

    • 1 1

  • STOPzmianie

    Urzędnicy podpisani pod projektem likwidacji obecnej kładki powinni odpowiadać personalnie karnie za wszystkie ofiary które będą na pasach?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane