• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbiórka kładki na Zaspie coraz bliżej

rb
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały. Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały.

Kolejny krok w kierunku rozbiórki kładki dla pieszych na ZaspieMapka. Za kilka dni zostanie rozstrzygnięty przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej w Gdańsku. Oznacza to częściową rozbiórkę obecnej kładki i budowę czterech mniejszych kładek pieszo-rowerowych oraz przejść naziemnych przez jezdnię i torowisko tramwajowe.



Pomysł wyburzenia kładki na Zaspie jest:

O planach zburzenia zbyt dużej i zbyt kosztownej w utrzymaniu kładki na Zaspie informowaliśmy już w grudniu 2017 r.

Już wówczas urzędnicy zastrzegali, że operacja będzie kosztowna i rozłożona na lata. W ciągu 2,5 roku opracowano kilka wariantów przebudowy kładki. Ostatecznie zdecydowano się na wariant z rozbiórką istniejącej kładki i budową czterech kładek dla pieszych oraz przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe.

- Dysponujemy opracowaniem pn.: "Koncepcja zagospodarowania przestrzennego w miejscu istniejącej kładki dla pieszych węzła drogowego al. Jana Pawła II - al. Rzeczypospolitej w Gdańsku" z 15 września 2018 r. Na tej podstawie został ogłoszony przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej. Sam proces projektowania powinien potrwać około roku, począwszy od momentu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych. Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych.
Zamówienie przewiduje:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami zgodnie z wariantem nr 3 koncepcji,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu ul. Rzeczypospolitej


Inwestycja ma być podzielona na cztery etapy: najpierw ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i kolejna zebra, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek. Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek.
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować dokumentacja ani tym bardziej prace rozbiórkowe i inwestycyjne. Wstępnie urzędnicy szacowali je na kilka milionów złotych.

Rozbiórka obecnego obiektu i powstanie kładek i przejść w poziomie jezdni ma z jednej strony ułatwić pieszym i rowerzystom poruszanie się po skrzyżowaniu ruchliwych tras, a z drugiej zredukować koszty utrzymania kładki, która z roku na rok wymaga coraz kosztowniejszych remontów. Tylko wiosną ubiegłego roku na remont schodów wydano ponad pół miliona złotych.

Wykonawca na sporządzenie dokumentacji będzie miał 10 miesięcy od chwili podpisania umowy, co oznacza, że projekt zmian pod i wokół kładki poznamy wiosną 2021 r.
rb

Opinie (342) 8 zablokowanych

  • Zabieramy ci czekoladę a dajemy wafelek. (1)

    • 11 0

    • Dajemy odchody....

      • 0 0

  • Po co budowali te windy ?

    • 11 1

  • Windy?

    Windy pewnie pojadą na złom.
    Można by je przenieść w inne miejsca gdzie ich nie ma.
    Np. na peron Gdańsk stocznia.
    W projekcie remontu tegoż peronu mają byc windy więc po co kupować nowe jak te są dobre, ale Gdańsk miastem bogaczy więc się kupi nowe, a nawet zostanie na nowy rydwan.

    • 11 1

  • Nareszcie! (1)

    Ten koszmar architektoniczny, komunikacyjny i udręka dla okolicznych mieszkańców, powinien zniknąć już dawno!

    • 1 15

    • Możliwość bezpiecznego, bezkolizyjnego przejścia dla pieszych, bez konieczności czekania na zielone światło nazywasz udręką?

      • 4 0

  • super

    dopiero co po remoncie schody ,,,czas rozebrac,,,,,jak jest kasa brawo

    • 8 0

  • dobrze, że tunele pod SKM są zarządzane przez kolej - nasze urzędasy by je zlikwidowały

    inżynierskie konstrukcje wzbudzają u nich popłoch. Najlepsze płaskie skrzyżowanie, hektar powierzchni w mieście, ale nie trzeba remontować i się nie zawali. W Europie ucieka się od zwykłych skrzyżowań bo jest za drogo - auta tramwaje, nad lub częściowo pod ziemię i można puścić ruch bez kolizji.

    • 8 0

  • zistawcie tk jak jest

    • 4 0

  • Coś tu nie chalo

    " Tylko wiosną ubiegłego roku na remont schodów wydano ponad pół miliona złotych. "

    Tak się składa że blisko mieszkam a na dodatek codziennie przejeżdżam rowerem obok tych schodów. Owszem w zeszłym roku remontowano schody że zdjęcia ale w tym roku remontowano schody po drugiej stronie.
    I teraz czy kasa ponad 500 tys poszła na całość czy tylko na jedne schody ?
    To chyba dosyć istotne.

    Jeśli chodzi o koszty utrzymania wiaduktu to podejrzewam że chodzi o 4 windy a nie o stan samego wiaduktu

    • 5 0

  • (1)

    Super. Blokować. Korkować. Narzekać. Polecam takie hasło dla następnej kampanii w wyborach samorządowych. Czy oni naprawdę myślą, że ludzie zaczną przez całe miasto chodzić pieszo? Kolei miejskiej nie da się zbudować, bo wszystko zabudowane. Sieci tramwajowej nie da się rozbudować bo wszystko zabudowane. Dodatkowych buspasów nie da się zrobić, bo za wąsko. Co da się zrobić? A no da się przecież zrobić więcej świateł i jeszcze bardziej spowolnić ruch. Ale całe szczęście, że da się kolejne bloki upchnąć co by było jeszcze więcej ludzi w tej pseudo komunikacji miejskiej albo żeby mogli bardziej korkować miasto. Za to władza będzie mogła dalej dzielnie walczyć z problemami które sami stworzyli korzystając z wygodnych dla nich statystyk. Przecież można porównywać ilość samochodów na 1000 mieszkańców np. Berlina. Tylko nie porównujcie długości linii kolejki podmiejskiej i tramwajowej w Berlinie do Gdańska.

    • 8 0

    • Kolejne bloki ?
      Żeby to były bloki to pół biedy.
      Wszędzie wpycha się wieżowce.

      • 1 0

  • Szkoda słów.

    Co za problem wyremontować i ogarnąć to co już jest?? Ładować przejścia naziemne skoro są nad ziemią w bezproblemowym układzie. Serio?

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane